Ministar je rekao kako ga skupljanje potpisa za referendum protiv monetizacije autocesta ne plaši, a da je pravo građana da kažu neka svoja razmišljanja
Hajdaš Dončić: Dat ću ostavku ako monetizacija ne uspije
Mi ne mislimo rasprodavati nacionalnu imovinu ispod cijene ukoliko nismo zadovoljni sa ponudom, mi ne srljamo 'grlom u jagode'. Jedan takav primjer je bila i privatizacija HŽ Carga kad smo procijenili da uvjeti za državu nisu povoljni i mi smo od te privatizacije onda odustali, rekao je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić gostujući u RTL-u Danas.
-Što se tiče Croatia Airlinesa, situacija je drukčija, malo su drugačije okolnosti. CA dobro provodi plan i program restrukturiranja već drugu godinu, smanjen je broj zaposlenih sa 1100 na 950, financijski rezultati su pozitivni i očekujem sada da bi mogao biti veći interes...
'Ne kažem da će biti uspješno'
Na pitanje hoće li sada opet biti zadan neki rok, Hajdaš Dončić je rekao da cijeli proces Vlada mora dovršiti u roku od osam do deset mjeseci.
-Samo ja uvijek ne kažem da će taj proces uspješno završiti, osobito u zračnom prometu to ovisi o puno parametara . Jedan dobar podatak je da svake godine desetak aviokompanija propadne, no isto toliko ih nastane. Pitanje je da li sadašnja Croatia Airlines s ovoliko aviona i s osobljem koje je vrhunski istrenirano, može biti dovoljno atraktivna, da privuče jednog dobrog partnera za dokapitalizaciju, time proširi mrežu i samim time donese neku dodanu vrijednost hrvatskom gospodarstvu - rekao je.
Stvari postaju iracionalne
Hajdaš Dončić je rekao kako ga skupljanje potpisa za referendum protiv monetizacije autocesta ne plaši, a da je pravo građana da na referendumu kažu svoja razmišljanja.
- Isto tako ću reći da stvari postaju iracionalne. Ako sada imamo dug koji je 33 milijarde kuna i ako taj dug raste i treba nam da vratimo ne samo 60 milijardi kuna za X godina, tu moramo računati da trošak održavanja i mnoge druge parametre. S jedne strane imamo priču 'ajmo zatvoriti dug sada, kada on iznosi 30 milijardi kuna', ili ga ostaviti budućim generacijama kada će on iznositi 90 milijardi kuna. Autoceste ionako ostaju hrvatsko vlasništvo - rekao je.
Autoceste samo mijenjaju koncesionara
- Htio bi naglasiti nešto što prolazi ispod radara, ispod žita... Autoceste su sada u koncesiji, sam je koncesionar HAC i ARZ, dakle mi samo mijenjamo koncesionara jer smatramo da privatni koncesionar može dati dovoljno novaca da zatvorimo nepovoljne kredite svima. Odluka je vrlo jednostavna - želimo li se dalje zaduživati, nepovoljnije, ili želimo po prvi puta u hrvatskoj povijesti smanjiti javni dug - dodao je.
Hajdaš Dončić je rekao da će ostavku dati isključivo pod uvjetom da ponuda bude dobra, a da iz nekih razloga ne bude prihvaćena.