"Kupovala sam u jednoj od DM prodavaonica u Zagrebu, gdje mi je blagajnik slučajno dvaput naplatio iznos koji sam plaćala karticom tekućeg računa"
Halo, banka. Dva puta su mi naplatili račun. Što da radim?
Kupovala sam u jednoj od DM prodavaonica u Zagrebu, gdje mi je blagajnik slučajno dvaput naplatio iznos koji sam plaćala karticom tekućeg računa. Nakon toga mi je izdao račun na koji je udario pečat firme i rekao da se javim u svoju banku kako bi mi vratili novac. Je li to baš tako jednostavno, pitala se čitateljica, inače klijentica Erste banke.
- Klijentica nam se treba što prije javiti i reći što se dogodilo. Može nas nazvati ili poslati e-mail ako nema vremena dolaziti u poslovnicu. Nakon što primimo reklamaciju, najprije u svom sustavu provjeravamo podatke o korištenju predmetne kartice tekućeg računa, a potom kontaktiramo prodajno mjesto, koje jedino može utvrditi je li došlo do neopravdanog, odnosno dvostrukog terećenja kartice - rekli su u Erste banci.
Dodaju da se novac na klijentov račun, u slučaju kad se potvrdi neopravdano naplaćivanje, uplaćuje u kratkom roku, a ista je procedura i kad se, primjerice, radi o plaćaju kreditnim karticama. Dvostruko terećenje računa vrlo jednostavno rješavaju i u Hrvatskoj poštanskoj banci. Također im je dovoljno reklamaciju poslati mailom ili pozivom na besplatan broj HPB kontakt centra.
- Kad s trgovinom ili nekim drugim prodajnim mjestom ne možemo provjeriti ima li osnove za reklamaciju, tad od klijenta zatražimo kopiju potvrde o plaćanju - napominju u HPB-u, gdje klijentima savjetuju da čuvaju sve potvrde o plaćanjima i pokušajima plaćanja. Procedura je ista i u Addico i Splitskoj banci. dok klijenti OTP-a i Sberbanka ipak moraju doći u poslovnicu.
- Klijent mora doći u banku kako bi popunio i potpisao obrazac namijenjen za reklamaciju, odnosno storniranje transakcije - rekli su u OTP-u. U Sberbanku je uz obrazac za reklamaciju nužno priložiti kopiju računa i potvrde sporne transakcije. Klijenti Croatia banke u poslovnicu trebaju donijeti račun ili potvrdu o plaćanju iz koje je vidljivo da je nalog duplo proveden i zatražiti storniranje. U Privrednoj banci Zagreb naglašavaju kako je izuzetno važno za klijenta da se banci što prije obrati nakon dvostrukog terećenja kartice.
- U slučaju da je dvostruki trošak u trenutku kad nam se klijent obrati već fakturiran, stornirana transakcija bit će mu vidljiva u sljedećem mjesečnom računu - tvrde u PBZ-u.
Čitateljica koja nam se javila ipak je osobno otišla u Erste banku i predala im račun koji joj je dao trgovac u DM-u. Novac joj je na račun vraćen u roku od nekoliko dana nakon reklamacije.
Iznos plaćen karticom vraćaju i kad ne želite kupljeni uređaj
U Elipsu sam kupio sobnu antenu, no kad sam došao kući, shvatio sam da ne radi. Vratio sam se u trgovinu i vratio uređaj. Nisam htio novi već sam zahtijevao povrat novca, tvrdi naš čitatelj.
Kako je antenu platio kreditnom karticom, trgovac mu u trenutku reklamacije nije mogao odmah isplatiti novac. Kopiju računa proslijedio je u računovodstvo firme, a kupcu je novac za uređaj vraćen na karticu u roku od tjedan dana. U slučaju kad se plaća gotovinom, a naknadno se kupac odluči vratiti uređaj, novac mu se isplaćuje odmah.
Isto i kad se plaća kreditnom karticom
Procedura s reklamacije, odnosno povrata novca za dvostruko terećenje računa, isto je kad klijent plaća karticom tekućeg računa ili kreditnom karticom. Dakle, banku treba obavijestiti u što kraćem roku, nakon čega ona provjerava s prodajnim mjestom što se dogodilo. Ako je klijent odnosno kupac u pravu i trgovac to potvrdi, banka mu novac vraća na račun u što kraćem roku.