Uz pristojbu, HRT zarađuje i na reklamama. Iz Udruge komercijalnih televizija smatraju da bi se to trebalo mijenjati, a ne učvrstiti novim zakonom
HRT vodi: Imaju najskuplju pristojbu od svih u Europi
Ne poduzme li se nešto vezano uz megalomansku RTV pristojbu i komercijalni program HRT-a, novinski nakladnici i komercijalne televizije bit će bačeni na koljena, upozoravaju iz Udruge komercijalnih televizija. Naime, Hrvati plaćaju četiri puta veću RTV pristojbu nego drugi narodi Europe, koja iznosi 1,5 posto BDP-a po glavi stanovnika. Uz to, naša javna televizija, za razliku od većine drugih javnih televizija u Europi, ima i komercijalni program. U saborsku proceduru uskoro ulazi novi zakon o HRT-u za koji poznavatelji medija kažu da će itekako ugroziti željeni pluralizam medija.
- Naši zakoni kojima se uređuje medijska scena nimalo ne anticipiraju realan način korištenja medijima, razvoj izdavaštva kao industrije, mogućnosti hrvatskoga gospodarstva, a time i oglašivačke industrije - rekao je Marjan Jurleka, potpredsjednik Udruge novinskih izdavača za Večernji list. Iz Udruge komercijalnih televizija ističu da je HRT-ov proračun s prihodima od pristojbi i oglašavanja pet puta veći od proračuna komercijalnih televizija. Rezultat svega toga je nepravedno tržišno natjecanje. Tako, kažu iz Udruge, HRT može prodavati oglašivački prostor ispod tržišnih cijena.
- Javna televizija uništava cijene oglašavanja. HTV je u 2009. od bruto vrijednosti od 1,367 mlrd. kuna uspio zadržati samo 200 milijuna kuna neto, dakle oko 1,167 mlrd. kuna je izgubljeno - dodaju iz Udruge. Prosjek u oglašivačkom udjelu televizija zapadne Europe je od 30 do 40%, dok je u Hrvatskoj čak 70 posto.