News

Hrvat na novom otkriću u borbi protiv korone: Otkrili su kako virus preuzima ljudsku stanicu

Virus ovisi o biološkim procesima u stanicama kako bi se reproducirao. Jednom kad virus uđe u stanice, po uputama njegova genetičkog materijala počne sintetizirati nove viruse, objasnio je Ban

Znanstvenici sa Sveučilišta tehnološkog instituta ETH u Zürichu i sa Sveučilišta u Bernu u novom broju znanstvenog časopisa Nature Structural and Molecular Biology objavili su rad u kojem se otkriva način na koji korona virus utječe na ljudske stanice kako bi osigurao svoju daljnju replikaciju.

Taj rad trebao bi pomoći u razvoju lijekova i cjepiva protiv korona virusa, a glavni znanstvenik tog istraživanja je hrvatski molekularni biolog prof. dr. sc. Nenad Ban.

'Ljudi su situaciju s koronom shvatili kao neku senzaciju i njima je te senzacije sad dosta'

Taj proces manipuliranja ljudskom stanicom temelji se na preuzimanju kontrole nad zaraženom stanicom. Svaki virus ovisi u resursima i molekularnoj mašineriji stanice kako bi se razmnožavao, a Ban i njegov tim otkrivaju mehanizam koji korona virus koristi kako bi umjesto staničnih proteina postigao stvaranje svojih.

Uz to što poboljšava svoju replikaciju, smanjuje i odgovor ljudskog imuniteta protiv infekcije korona virusom.

– Prije naših otkrića i sličnih otkrića tima znanstvenika u Njemačkoj nije se znalo kako virus preotme stanične kapacitete u svoju korist. Ovi rezultati ključno pridonose razumijevanju životnog ciklusa virusa SARS-CoV-2 i njegove interakcije s našim stanicama za infekcije – rekao je profesor Ban za Večernji list.

Virusni protein ruši prvi red obrane stanice

U radu se govori što se događa u stanici nakon ulaska virusa.

Pandemija korone ugrožava borbu protiv dječjeg mortaliteta

– Virus ovisi o biološkim procesima u stanicama kako bi se reproducirao. Jednom kad virus uđe u stanice, po uputama njegova genetičkog materijala počne sintetizirati nove viruse koji izađu iz te stanice i inficiraju nove uzrokujući simptome bolesti. No stanice imaju i vlastiti obrambeni sistem kojim se bore protiv takve invazije virusa – to je tzv. prvi nivo obrane, koji se događa u prvim minutama nakon infekcije, prije nego što se mogu razviti antitijela, za što treba nekoliko dana.

Zbog toga virus pri ulasku u stanicu mora spriječiti stanicu da proizvede obrambene molekule, ali i iskoristiti stanicu. Ban i njegov tim otkrili su kako se protein kojeg sintetizira virus veže na ribosom kako bi inhibirao sintezu proteina u stanici. Ipak, kaže kako nije za očekivati da će se ta saznanja moći jako brzo primijeniti.

Srpski epidemiolog: Hoćemo li nositi maske ili ćemo pokapati preminule od korona virusa?

Ban je za Večernji list naglasio kako postoje dvije moguće primjene njihovog otkrića. Prva je da znaju kako pripremiti virus koji bi bio manje infektivan te koji bi se mogao koristiti čak i kao cjepivo, a druga je da se na osnovu rezultata rada mogu razvijati spojevi koji sprječavaju vezanje virusnog proteina na ribosom.

VIDEO Svih šest Rafalea sletjeli su na Pleso. Državni vrh okupio se oko aviona: 'Ostvarili san!'
PRATITE NA 24SATA

Povijesnim preletom od vojne baze kod Bordeauxa u Zagreb stiže prvih šest od ukupno 12 borbenih zrakoplova Rafalea koje je Hrvatska naručila od Francuske

Izvor iz HDZ-a: Sve je vrlo blizu dogovora s DP-om. Vučemilović i Pavliček će dati podršku?
IZ MINUTE U MINUTU

Prošlo je tjedan dana od parlamentarnih izbora, ali i dalje nitko nije skupio 76 ruku i formirao većinu. Kreću ozbiljni pregovori
Prva snimka Rafalea i poruka kontroli leta: 'Hrvatsko nebo bit će sigurnije. Stigli smo kući...'
POGLEDAJTE VIDEO

Piloti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva s višenamjenskim borbenim avionima Rafale danas 25. travnja 2024. godine oko 12 sati prilikom ulaska u hrvatski zračni prostor stupili su u kontakt s Hrvatskom kontrolom zračne plovidbe. U hrvatski zračni prostor ušli su u području Istarske županije, a poletjeli su s aerodroma u francuskom Bordeauxu nešto prije 11 sati. Prilikom ulaska u hrvatski zračni prostor, piloti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva poslali su poruku svim hrvatskim građanima s ovog povijesnog preleta: "Upravo ulazimo u hrvatski zračni prostor koji će od danas biti još sigurniji. Hrvatski Rafale i hrvatski piloti su stigli kući!"