Obavijesti

News

Komentari 8

Hrvatska je skuplja 52 posto od Albanije: 'Glavni motiv gostiju je omjer kvalitete i cijene'

Hrvatska je skuplja 52 posto od Albanije: 'Glavni motiv gostiju je omjer kvalitete i cijene'

Kvalitetniji hoteli bili su popunjeniji, važno je osnažiti investicijski ciklus u hotelijerstvu te potaknuti rad domaćeg stanovništva i osigurati brže dobivanje radnih dozvola za strane radnike, kaže Ostojić.

Turizam nosi petinu gospodarstva Hrvatske, a iza nas je uspješna turistička godina što pokazuju brojke. Smještajni kapaciteti koji su kvalitetniji bili su bolje popunjeni. Hoteli s 5 zvjezdica bili su popunjeni sredinom kolovoza 96,5, a oni s 4 zvjezdice 92,5 posto - rekao je Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma na 26. Kongresu hotelijera.

Navodi kako nam globalna geopolitička situacija unosi određenu dozu nesigurnosti s obzirom na to da gospodarska kretanja, kaže, nisu najsjajnija, prije svega u Njemačkoj, i da je zato izuzetno važno osnažiti investicijski ciklus u hotelijerstvu te potaknuti rad domaćeg stanovništva i osigurati brže dobivanje radnih dozvola za strane radnike. Još jedna od bitnih stvari za uspješan turizam je i dobra edukacija kadra u turizmu.

Ministar turizma i sporta Tonči Glavina priznaje kako nije bilo lako u prethodnoj sezoni te da su pred nama izazovne godine.

- U 2025. nas očekuju rast i dovršenje nekoliko velikih investicija, prije svega u hotelijerstvu - rekao je Glavina navodeći kako dosad imamo najveći val investicija u turizmu.

Pozvao je na oprez u formiranju cijena kako bi bile prihvatljive i konkurentne, jer je vrijednost za novac, prema istraživanjima, glavni motiv pri odabiru destinacija za odmor i putovanja.

- Gosti sve više traže objekte koji brinu o održivosti. Istraživanja pokazuju da više od 50 posto gostiju koji planiraju putovati žele odsjesti u manje razvijenim turističkim sredinama, a jedan od glavnih njihovih motiva odabira destinacije je omjer cijene i kvalitete. Cijena postaje glavni motiv za odabir destinacije. Moramo izaći s dobrim first minute ponudama te nas se mora percipirati kao cjenovno prihvatljivu destinaciju. Imali smo napise o skupoći i tu negativnu percepciju nam je teže obraniti - poručio je ministar Glavina navodeći kako se moramo prilagođavati.

Staničić: Gosti žele vrijednost za novac

Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić poručio je kako u 2025. gosti žele prije svega vrijednost za novac.

- Do kraja godine možemo očekivati oko 21 milijun turista i prema predviđanjima HNB-a oko 15 milijardi eura prihoda od stranih turista, dok za 2025. treba promisliti o cijenama, jer ako ih prati kvaliteta, neće biti problema, ali ako ne, bit će barijera. Istraživanja su pokazala da smo u 2024. bili nešto skuplji od Grčke i Španjolske, kao i da oko 80 posto Europljana mijenja navike putovanja zbog klime, sigurnosti i cijena. Hrvatska sigurno ima i prostora i pameti da zadrži cjenovnu konkurentnost - poručio je Staničić.

- Stavimo li Hrvatsku u odnos s drugim državama vidimo kako su cijene u kolovozu u samoj Njemačkoj bile 5 posto više nego kod nas, u Francuskoj  9 posto više, a u Italiji 1 posto više - dodaje Staničić.

S druge strane navodi kako su cijene u Portugalu bile 28 posto niže od naših, u Španjolskog su bile 21 posto niže, a Grčka je imala 17 posto niže cijene od Hrvatske.

- Albanija je nudila 52 posto niže cijene od onih s kojima su se Nijemci u vrhuncu sezone susretali kod nas - rekao je Staničić apelirajući da naglasak za iduću godinu bude na pred i postsezoni te da se pronađu sredstva da se Hrvatska bolje pozicionira kao aviodestinacija.

Glavni ekonomist HUP-a Hrvoje Stojić na konferenciji je istaknuo da su izgledi za 2025. godinu dobri za ekonomiju i turizam, odnosno da se očekuje rast gospodarstva od oko tri posto.

- U odnosu na druge zemlje EU-a, Hrvatska se u turizmu nešto brže oporavila od pandemije u dolascima i noćenjima, ali zbog rasta cijena i svih troškova, odnosno inflacije u 2024., već drugu godinu zaredom ima realni pad prihoda, odnosno profitabilnosti, pa tako i hotelijeri. Treba povećati investicije i produljiti sezonu - rekao je Stojić.

Veljko Ostojić: Moramo osnažiti investicijski ciklus

Gospodarska kretanja nisu najsjajnija, prije svega u Njemačkoj, i zato je važno osnažiti investicijski ciklus u hotelijerstvu te potaknuti rad domaćeg stanovništva i osigurati brže dobivanje radnih dozvola za strane radnike. Još jedna od bitnih stvari za uspješan turizam je i dobra edukacija turističkog kadra.

Kristjan Staničić: Trebamo zadržati cjenovnu konkurentnost

Istraživanja su pokazala da oko 80 posto Europljana mijenja navike putovanja zbog klime, sigurnosti i cijena.

28 % niže cijene od Hrvatske imao je Portugal u protekloj sezoni.

21 % bile su niže cijene u Španjolskoj u odnosu na Hrvatsku 2024. godine

17 % niže cijene od Hrvatske imala je Grčka ove godine.

52 % Albanija je nudila 52 posto niže cijene od onih s kojima su se Nijemci u vrhuncu sezone susretali kod nas.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 8
VIDEO Masovna tučnjava usred Splita. Više od 100 privedenih, nekoliko huligana tražilo pomoć
DOGOVORENI OBRAČUN?

VIDEO Masovna tučnjava usred Splita. Više od 100 privedenih, nekoliko huligana tražilo pomoć

Splitska policija je nešto prije 11 sati izvijestila da se privodi više od 100 ljudi nakon masovnog obračuna huligana na Pujankama.
U vrhu je na kladionicama: Hoće li kardinal Turkson postati prvi papa iz Afrike u 1500 godina?
KREĆE IZBOR POGLAVARA

U vrhu je na kladionicama: Hoće li kardinal Turkson postati prvi papa iz Afrike u 1500 godina?

Kardinal Peter Turkson kritizira korupciju, govori više jezika, zalaže se za socijalnu pravdu. Bio je jedan od favorita na konklavama kad su izabrani Benedikt XVI. i papa Franjo