Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić je rekao kako će se zakonskim dopunama pokušati 'raščistiti kaos koji je Vlada zatekla u HAC-u'
Grbin: Izlazi su se gradili tamo gdje je to želio bivši premijer
Hrvatski sabor zasjedanje je nastavio raspravom o prijedlogu dopuna Zakona o cestama, kojima Vlada želi odmrznuti 12 projekata u cestovnoj infrastrukturi čija je gradnja prekinuta jer nisu bila osigurana sredstva niti potrebne dozvole, te zbog financijskih problema izvođača radova, javlja HRT.
Zamjenik ministra prometa Zdenko Antešić uvodno je rekao kako važeći Zakon propisuje da se javne ceste razvrstavaju, ovisno o njihovom društvenom, prometnom i gospodarskom značenju, u autoceste, državne, županijske i lokalne ceste.
'Izlaz Vučevica gradio se jer je premijeru bio blizu rodnog mjesta'
Zastupnički klubovi su podržali dopune Zakona, no Dujomir Marasović iz HDZ-a obrušio se na Vladu.
- Ova partija nije godinu i dva, tri mjeseca ni jednu lopatu udarila na autocesti, državnoj cesti, županijskoj cesti, nigdje - rekao je Marasović zapitavši što je s cestama Trogir-Split ili Trogir-Omiš, koja ima svu dokumentaciju.
HDZ-ovac Josip Borić pitao je vladajuće zašto nakon prošlogodišnjeg zastoja gradnje cesta u Hrvatskoj zakon sada ide po hitnom postupku.
- Da li kroz ovakve izmjene dobivamo nešto novo ili se nastavlja stari model, kreditna zaduženja, vlastiti prihodi i slično. Da li se na ovaj način osiguravaju prihodi kao povrat određene razine investicija - pitao je Borić.
Peđa Grbin iz SDP-a rekao je kako se treba maknuti od prakse da se na područjima gdje nema mjesta autocestama grade megalomanske prometnice.
- Izlaz Vučevica kojim prolazi svega dvjestotinjak vozila dnevno, a u siječnju tek šezdesetak, ne smije se ponoviti. On se i dogodio jer nismo gradili izlaze prema tome ima li to smisla nego zato što je ono bilo blizu rodnog mjesta tadašnjeg premijera - ustvrdio je Grbin.
Laburist Mladen Novak zamjerio je što predlagatelj Zakona nije naznačio što će biti s izvođačima radova koji su u međuvremenu otišli u stečaj ili imaju financijske dubioze nastale zbog pravnog vakuuma.
Prisegnula je HDZ-ova Mirjana Rapo
Primjenu zakonskih dopuna, čije donošenje Vlada predlaže po hitnom postupku, ministar Hajdaš Dončić je obrazložio na primjeru Podravskog ipsilona, na kojemu bi se nastavila izgradnja prvih dionica, ali ne kao autoceste, nego kao brze ceste, pri čemu bi radove dovršio HAC.
U Vladi su istaknuli kako je trenutno 12 ugovorenih projekata vrijednih 4,2 milijarde kuna, a zbog zastoja u realizaciji izgubljeno je 1,1 milijardi kuna. Ti su projekti sada odmrznuti i kreću u realizaciju čim se steknu meteorološki uvjeti.
Na početku sjednice prisegu je položila HDZ-ova zastupnica Marija Rapo, koja će mijenjati Milijana Brkića.
'Vlada u godinu dana ništa nije napravila po pitanju cesta'
Unatoč tome što je HDZ podržao izmjene Zakona o cestama Dujomir Marasović (HDZ) napao je Vladu kako godinu i pol dana nije napravila ništa po pitanju cesta.
- Ova partija nije godinu i dva, tri mjeseca ni jednu lopatu udarila na autocesti, državnoj cesti, županijskoj cesti, nigdje. Što je s cestama Trogir–Split ili Trogir-Omiš, koja ima svu dokumentaciju - upitao se Marasović, inače bivši ravnatelj KBC Split.
Njegov kolega Josip Borić obratio se vladajućima upitavši ih zašto nakon prošlogodišnjeg zastoja cestogradnje u Hrvatskoj sada zakon ide po hitnom postupku.
- Da li kroz izmjene dobivamo nešto novo ili se nastavlja stari model, kreditna zaduženja, vlastiti prihodi... Da li se na ovaj način osiguravaju prihodi kao povrat određene razine investicija - rekao je Borić.
Mladen Novak iz Hrvatskih laburista kritizirao je zakon jer 'predlagatelj nije naznačio što će biti s izvođačima radova koji su u međuvremenu otišli u stečaj ili imaju financijske dubioze nastale zbog pravnog vakuuma'.