Darijan Gudelj (14), učenik 8. razreda OŠ Manuš iz Splita, dobitnik je brojnih nagrada iz državnih natjecanja. Tri je puta bio državni prvak iz matematike
'Iz škola izlazimo nespremni za život, bez praktičnih znanja...'
Darijan Gudelj (14), učenik 8. razreda OŠ Manuš iz Splita, dobitnik je brojnih nagrada iz državnih natjecanja. Tri je puta bio državni prvak iz matematike, a natječe se još u tehničkom, hrvatskom jeziku i fizici. Darijan želi da se reforma nastavi.
- Reforma škole je važna stvar koju se ne bi smjelo odlagati. Iako se možda to političarima ne čini važnim, učenici koji svaki dan sjede u školi itekako znaju da je reforma potrebna. Jako puno gradiva učimo u jako kratkom vremenu. To je problem, pogotovo za učenike koji idu na više izvanškolskih aktivnosti i imaju druge interese. Njima je puno teže sve to gradivo usvajati, a istovremeno imati vremena za sve drugo što ih zanima i korisno im je. U školi nas ne uče logičko razmišljanje i zaključivanje. To se odražava i na cijelo društvo jer oni koji ne znaju logički razmišljati, donositi životne odluke, bit će nesposobni za život. Školstvo je važno ne samo za mlade već i za razvoj cijelog društva. Reforma nam treba zbog bolje budućnosti svih nas - rekao nam je Darijan.
Ivan Tečer (18), učenik 3. razreda Prirodoslovno-matematičke gimnazije u Slavonskom Brodu, kaže kako definitivno ima mjesta za promjene.
- Pogotovo bi trebali raditi na praktičnoj primjeni znanja, jer često znamo činjenice koje ne znamo primijeniti. Svakako bi bilo dobro uvesti više eksperimentalnog rada u nastavi iz prirodnih predmeta - kaže Ivan. Njegov razredni kolega Igor Kladarić (17) smatra da bi se u nastavu trebalo uvesti više novih tehnologija.
- Nove tehnologije u nastavi treba koristiti od najranije dobi. Promjene treba uvesti, bolje je krenuti i polako napredovati umjesto da stojimo na mjestu - poručuje Igor.
Matko Pavičić (17), učenik trećeg razreda Tehničke škole u Požegi, podržava reformu jer smatra da neke predmete uči na krivi način.
- Kako bismo fiziku, kemiju ili biologiju shvatili u potpunosti, potrebno je izvoditi razne pokuse jer bi tu teoriju koju sad moramo ‘nabubati’ povezali s viđenim i sve bi bilo jasnije. Učenike majstorskih zanimanja potrebno je voditi u radionice, kuhare u kuhinje i vanjske praktikume - zaključuje Matko.