Obavijesti

News

Komentari 2

Kako izgleda kompanija kojoj je zaštita okoliša prioritet?

Kako izgleda kompanija kojoj je zaštita okoliša prioritet?
1

Povodom završetka projekta Velika eko akcija razgovarali smo s predsjednikom uprave Carlsberg Croatia Carstenom Haerupom Christensenom

VIDEO

Neke organizacije, za razliku od drugih, zaštitu okoliša i održivi razvoj ne koriste kao termine i izraze rezervirane za samo za promotivne aktivnosti. Takve kompanije pojmove poput zaštite okoliša koriste kao vrijednosti koje su utkane duboko u temelje njihova djelovanja. Kako izgleda jedna takva kompanija, kompanija kojoj je zaštita okoliša stvarni prioritet? Doznajte u razgovoru s Carstenom Haerupom Christensenom, predsjednikom uprave Carlsberg Croatia. 

Možete li nam za početak ovog razgovora predstaviti Carslberg Croatia te Carlsbergovu tradiciju dulju od stotinu godina?

Carlsberg Croatia dio je danske pivarske grupacije Carlsberg koja djeluje na više od 150 tržišta diljem svijeta. Carlsberg je 1847. godine u svojoj 24. godini osnovao J. C. Jacobsen koji je uspješno povezao znanost i industrijske inovacije. Tako je 1875. osnovan i Carlsbergov laboratorij u kojem je razvijena metoda proizvodnje prvog čistog kvasca koja je napravila svjetsku revoluciju u proizvodnji piva. Nazvan saccharomyces carlsbergensis besplatno je podijeljen s cijelim svijetom, a mnogi ga proizvođači piva danas koriste pa stoga možemo reći da je mali dio Carlsberga u svakom gutljaju lager piva. Temelj našeg poslovanja čine vrhunska kvaliteta naših proizvoda, motivirani ljudi i bliska povezanost s kupcima i potrošačima. Naš asortiman proizvoda sastoji se od internacionalnih i lokalnih pivskih brendova – Carlsberg, Tuborg, Holsten i Pan - te cidera Somersby kojim smo 2010. na hrvatsko tržište pića uveli novu kategoriju. Također, uvoznik smo i distributer za Budweiser Budvar i Guinness. Više informacija o visokoj kvaliteti naših proizvoda kojoj posvećujemo posebnu pažnju možete naći na www.carlsbergkvaliteta.hr

Zašto ste se uključili u Veliku eko akciju te jeste li zadovoljni dosad održanim akcijama čišćenja i zbrinjavanja otpada?

Akciju smo podržali jer je u potpunosti u skladu s našim programom i ulaganjima u zaštitu okoliša. Naime, većina sastojaka i sirovina koje koristimo u proizvodnji našeg piva potječe izravno iz prirode i naša je obaveza stoga posebno brinuti o zaštiti okoliša i očuvanju prirodnih resursa. Već nekoliko godina podržavamo globalnu inicijativu „Sat za planet Zemlju“ gašenjem svih neesencijalnih svjetala u krugu pivovare, a u skladu s ciljevima inicijatora akcije,  u odabranim kafićima diljem Hrvatske svake godine organiziramo niz događaja pod nazivom „Happy Earth Hour“ kojima nastojimo pridonijeti jačanju svijesti ljudi o očuvanju okoliša. 

Također, ponosni smo i na svoju tradicionalnu akciju Zeleni dan koja se održava svake godine povodom rođendana pivovare. U sklopu Zelenog dana biramo lokaciju na području Koprivnice koju potom zajedno sa zaposlenicima i građanima volonterima čistimo i uređujemo. Također, redovito izvještavamo o našim naporima i ulaganjima u zaštitu okoliša. Tako smo u 2012. , u odnosu na prethodnu godinu, smanjili prosječnu potrošnju energije po proizvedenom hektolitru piva za 4.6 posto što je rezultiralo i smanjenjem emisija u zrak. Osim toga, gotovo sav naš otpad se oporabljuje – taj je postotak prošle godine iznosio čak  99 posto. Naša pivovara u Koprivnici jedna je od najmodernijih i ekološki najnaprednijih pivovara u ovom dijelu Europe. Naime, tijekom projektiranja i izgradnje pivovare strateški se usmjerilo na zaštitu okoliša, pa je u Koprivnici izgrađeno i postrojenje za pročišćavanje otpadnih voda, prvo takvo u hrvatskoj pivarskoj industriji.

Kao jedna od vodećih svjetskih kompanija u pivskoj industriji Carlsberg se zasigurno u svojem poslovanju pridržava najviših ekoloških standarda. Možete li nam navesti primjere takvih standarda u proizvodnji te pojednostavljeno objasniti kako djeluju?

Politika zaštite okoliša, o kojoj redovito izvještavamo u našem godišnjem Izvješću o društveno odgovornom poslovanju, nalaže kontinuirani rad na smanjenju negativnih utjecaja na okoliš, posebice na zrak i vodu. Posebno smo usmjereni na smanjenje potrošnje energije i vode kao i štetnih emisija u zrak. Zanimljiv je, primjerice, podatak da je za odgovorno upravljanje okolišem i smanjenje emisije stakleničkih plinova grupacija Carlsberg u 2011. godini bila proglašena za najučinkovitijeg globalnog proizvođača piva. Tehnologije i poslovne procese u Carlsbergu Croatia trajno pokušavamo učiniti što manje štetnim za okoliš što potvrđuje i certifikat za zaštitu okoliša ISO 14001 koji smo dobili 2004. godine te za standarde kvalitete ISO 9001, a 2008. godine i ISO 22000 za integrirani sustav upravljanja sigurnošću hrane.

Početkom 2009, tada kao jedina kompanija u hrvatskoj pivarskoj industriji, koprivnička je pivovara uvela i ISO certificiran OHSAS 18001 sustav, koji definira zaštitu zdravlja i sigurnost zaposlenika. Implementiravši OHSAS 18001 sustav, Carlsberg Croatia je postala prva hrvatska pivovara s certificiranim integriranim sustavom upravljanja.

Jedan od fokusa naše grupacije usmjeren je i na program održive ambalaže. U grupaciji smo tako već inicirali program razvoja održive ambalaže kojom planiramo značajnije smanjenje našeg utjecaja na okoliš. To uključuje inicijative poput reduciranja težine ambalaže, razvoja idejnog kataloga održive ambalaže, usku suradnju s našim dobavljačima na razvoju boljih rješenja u ovom području te proaktivniju komunikaciju s potrošačima oko programima recikliranja. 

Što nam možete reći o Carlsbergovom programu društveno odgovornog poslovanja? 

Unutar našeg programa DOP-a uvijek pokušavamo aktivno uključiti sve naše zaposlenike, potrošače, partnere i cjelokupnu zajednicu u kojoj djelujemo. U konačnici, kroz sve segmente poslovanja nastojimo doprinositi stvaranju i jačanju pozitivnih vrijednosti u društvu. Kako bismo ostvarili što bolju suradnju unutar zajednice, podržavamo i sudjelujemo u nizu društvenih, sportskih, zabavnih i ekoloških projekata. 

Posebno bismo željeli istaknuti naše projekte kojima je cilj podizanje svijesti o odgovornoj konzumaciji alkohola isključivo od strane odraslih. Tako smo u suradnji s Hrvatskim školskim športskim savezom uspješno realizirali i nastavak edukativne kampanje prevencije maloljetničke konzumacije alkohola „Pokažite im put“, koja je pokrenuta 2011. godine. Kampanja je uključivala sve bitne informacije, stručne savjete i edukativni priručnik namijenjen roditeljima, jer su upravo oni ključna karika u prevenciji maloljetničke konzumacije alkohola. Kampanja se provodila u srednjim školama u sklopu roditeljskih sastanaka, a posebno nam je drago što smo dobili punu podršku Grada Zagreba te relevantnih institucija i stručnjaka poput Hrvatskog školskog športskog saveza kao i hrvatskih sportaša Zvonimira Bobana, Ivana Tomečaka i Gordana Kožulja.  

Tijekom 2012. godine na svim smo svojim većim manifestacijama koje smo sponzorirali, kada god je to bilo moguće, osiguravali i besplatan javni prijevoz za sve posjetitelje te tako nastavili našu uspješnu akciju „Nemoj piti i voziti“ koja omogućava sigurnu zabavu. U našem Izvješću o društveno odgovornom poslovanju predstavljamo postignuća kroz šest ključnih politika koje su ujedno i najznačajnije za industriju u kojoj poslujemo i imaju najveći utjecaj na sve naše dionike. Izvješće za 2012. godinu dostupno je na našoj web stranici u dijelu o društveno odgovornom poslovanju.  

Velika eko akcija došla je do svoga kraja – što u ime Carlsberga možete poručiti našim čitateljima?  

Sve naše „zelene“ aktivnosti usmjerene su i na podizanje svijesti o važnosti očuvanja okoliša i na tome sustavno radimo. Tome u prilog ide i činjenica da svake godine imamo veliki broj naših zaposlenika koji sudjeluju u volonterskim aktivnostima poput ove Velike eko akcije. Posebno mi je drago što je naša suradnja s Gradom Koprivnicom i ovaj put polučila odlične rezultate – naime, ovogodišnjom akcijom Zeleni dan Carlsberga Croatia uspjeli smo prikupiti i otkloniti oko sedam tona smeća s biciklističke i planinarske staze u koprivničkoj šumi Rajčevica koja, osim lokalnih planinara i biciklista, privlači mnoštvo turista iz drugih gradova. 

Ovim putem želimo se zahvaliti na podršci i sudjelovanju u akciji čišćenja lokacije u Koprivnici - Gradu Koprivnici, članovima DVD-a Jagnjedovec, planinarskom društvu „Bilo“, udruzi žena „Hrvatska ruža“ te kolegama iz Hrvatskih šuma i koprivničkog GKP Komunalac.

Posjetite Facebook Velike eko akcije!

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 2
VIDEO

VIDEO Pogledajte nebo iznad Grčke! Ovaj fenomen uskoro bi mogao pogoditi i  Hrvatsku...
NEVJEROJATNO

VIDEO Pogledajte nebo iznad Grčke! Ovaj fenomen uskoro bi mogao pogoditi i Hrvatsku...

ATENA, GRČKA Jaki vjetrovi donijeli su saharski pijesak koji je prekrio dijelove Grčke, među njima i glavni grad Atenu. Kažu kako je to jedan od najgorih slučajeva koje vežu za pustinjski pijesak u šest godina. Prema projekcijama Copernicusa, ova meteorološka pojava mogla bi pogoditi Hrvatsku krajem mjeseca

Trzavice i raskoli tjedan nakon izbora. Evo gdje puca u Mostu, HDZ-u, SDP-u, DP-u, Fokusu...
A KLELI SE U JEDINSTVO

Trzavice i raskoli tjedan nakon izbora. Evo gdje puca u Mostu, HDZ-u, SDP-u, DP-u, Fokusu...

Odlazak bračnog para Raspudić Selak od Mosta, samo je jedan od raskola među partnerima i unutar stranaka nakon izbora. DP se lomi oko koalicija, SDP-ov Grbin na meti kritika, Plenković na dvostrukom udaru...
DP želi 4 ministarstva? Mario Radić za 24sata: To nije istina, ne znam tko to plasira u javnost
IZ MINUTE U MINUTU

DP želi 4 ministarstva? Mario Radić za 24sata: To nije istina, ne znam tko to plasira u javnost

Prošlo je tjedan dana od parlamentarnih izbora, ali i dalje nitko nije skupio 76 ruku i formirao većinu. Kreću ozbiljni pregovori