Gotovo četvrtina 'lajkova' koje je predsjednička kandidatkinja HDZ-a prikupila na svojem profilu potječu iz zemalja poput Bangladeša, Tanzanije, Šri Lanke i Turske
Kolindin tim: Nije istina da su 'lajkovi' na Facebooku kupljeni
Tim Kolinde Grabar Kitarović reagirao je na tekst koji smo prenijeli sa stranice drum.hr te su nam poslali priopćenje u kojemu tvrde da su 'lajkovi' na stranici predsjedničke kandidatkinje legitimni te da je 'čak 85,7 posto fanova iz Hrvatske, za razliku od gospodina Josipovića koji zaostaje sa 83,36% čime je otklonjena svaka sumnja vezana uz geolokaciju fanova.'
Priopćenje u potpunosti možete pročitati ovdje .
Predsjednička kandidatkinja HDZ-a Kolinda Grabar-Kitarović u samo je nekoliko dana gotovo udvostručila broj 'lajkova' na svojem službenom Facebook profilu . Dvije su joj godine trebale da dođe do brojke od 70.000 'lajkova', a onda je u samo četiri dana ta brojka narasla na više od 120 tisuća .
Time se Grabar-Kitarović otvoreno pohvalila na svojem profilu. No, koliko je takav rast zaista realan? Tim se pitanjem pozabavio portal drum.hr koji tvrdi da je u pitanju djelomično 'trik kupovine 'lajkova '.
- Zanimljivo je to da predsjednički kandidat Josipović ima gotovo 95,1% klikova podrške iz prvih deset zemalja po broju „lajkova“ među kojima su Hrvatska, ali i zemlje u kojima žive veće hrvatske zajednice, dok za Grabar Kitarović u istom grafu
čak oko 23% lajkova odlazi na ostale države u svijetu među kojima su Bangladeš, Tanzanija i Šri Lanka
. Zanimljivo je da su građani Turske prepoznali Kolindu kao svoju kandidatkinju te se po broju „lajkova“ podrške nalaze na visokom četvrtom mjestu - zaključuje
drum.hr
u svojoj
analizi
.
Druga strana priče
S ovim se ne slaže Mia Biberović s portala ' Netokracija '. Ona tvrdi da 'lajkovi' HDZ-ove kandidatkinje 'najvjerojatnije' nisu lažni, a s tim se slaže i Danijel Artenjak , vlasnik agencije koja vozi oglasnu kampanju Grabar Kitarović.
- S obzirom da je moja agencija zadužena za navedeni segment, potvrđujem da se sve radi po pravilima struke jer je stranica službeno verificirana od Facebook centrale te smo u svakodnevnom kontaktu s kolegama iz Facebooka upravo kako bismo ostvarili što bolji rezultat, naravno svim mogućim ekspertnim i legalnim metodama. Nadalje, vrlo slična situacija je kod Josipovića koji ima egzotične zemlje poput Indonesia, Turkey, Egypt, Philippines, India, UAE, Tunis, Pakistan, Thailand, Morocco itd., ali navedeni članak nije išao u tom smjeru, već pretpostavljam sukladno onome što je naručitelj tražio, a to je diskreditiranje Kolinde. Zadnje navedeno je isključivo moja pretpostavka. Svaka stranica koja je otvorena (odnosno nema country restrikcije) ima istu “anomaliju” koja se na temelju iskustva s mnogih stranica u prosjeku kreće između 1-3%. Nadalje, ukoliko isključimo sve “egzotične fanove” s jedne i druge stranice, opet dolazimo na gotovo istu razliku između kandidata u broju fanova, a kada govorimo o fanovima iz Hrvatske u ukupnom broju fanova, i ta brojka je za cca 3% u korist Kolinde, objasnio je Artenjak za Netokraciju .
Kako do fanova?
Dva su načina kupovine fanova: Putem
Facebook oglasa
(što je posve legitimno) i putem vanjskih servisa (što je suprotno zdravom razumu). Vanjski servisi su zapravo
"klik farme"
, na kojim se plaća velikim skupinama ljudi koji za novac lajkaju što god ih tražiš. Obično se nalaze u Indoneziji, Bangladešu, Egiptu... Detaljnije kupovinu fanova pojašnjava i video koji možete pogledati u nastavku:
Pokretanje videa...