Saša Fegić u nedjelju iz Malog Lošinja krenuo je na put oko svijeta brodom kojim je i Mladen Šutej oplovio svijet, a o kojem je Mario Saletto snimio serijal 'Jedrima oko svijeta'
Legendarni HIR 3 u nedjelju krenuli na novi put oko svijeta
Zagepčanin Saša Fegić (40), nakon dugogodišnjih priprema u nedjelju se s osmjehom na licu iz luke u Malom Lošinju napokon otisnuo u svoju najveću životnu avanturu - otplovljavanje svijeta.
POGLEDAJTE VIDEO
Sa legendarnom 10-metarskom jedrilicom HIR 3, s kojom je 1982. godine poznati hrvatski jedriličar Mladen Šutej također oplovio svijet, te peteročlanom posadom, uključujući i djevojku Marinu, u godinu dana planira učiniti isto.
- Pripreme su trajale otkako sam prije četiri godine kupio dosta oronulu jedrilicu, a one su uključivale kompletnu obnovu, nabavku novih jedara, sigurnosne opreme, lijekova te nalaženje kompletne posade od ukupno petnaest članova koji će se izmjenjivati tijekom rute. Naravno, pripreme su podrazumijevale i osmomjesečnu plovidbu Jadranom kada sam praktički živio na brodu i prešao 4000 milja - prisjeća iskusni jedriličar, koji je prvi put zaplovio sa dvanaest godina, a jedrenjem se intenzivno bavi od 2001. godine.
Pogledajte video
I, kao da jedrenje oko svijeta samo po sebi već nije dovoljan pothvat, Saša je odlučio to učiniti kraćom, ali najteżom, zahtjevnijom i opasnom južnom rutom, opterećenom snažnim vjetrovima te velikom izolacijom jednom kada se zamakne iza Rta dobre nade.
- Ne mogu reći da nemam tremu i da me nije strah, no to je čar izazova. Što je nekome osvajanje Mount Everesta, to je meni ovo putovanje i ako to ne učinim sad, neću nikad - kaže samouvjereni Fegić.
Dodaje kako se plovidba mora obaviti unutar jedne godine i na sve pozicije se mora dolaziti pravodobno, kada su tamo najbolji uvjeti.
- Jedrenje traži precizno planiranje, a posebno je opasna relacija od Južne Afrike do Australije te od Novog Zelanda do Rta Horn. To su dionice od desetak tisuća milja gdje stvarno nema nikoga - kaže iskusni Šutej te nastavlja kako su pozivi upomoć s takvih mjesta nešto kao aspirin.
- Čak i na većim, dobro organiziranim regatama s više posada, svaki problem u južnom Pacifiku postaje stvar oko koje se, nažalost, ne može puno učiniti, no kažu da brod može izdržati puno više nego ljudi pa se uzdamo u njega i nas i nadamo da će sve biti ok i da ćemo se opet vidjeti po povratku na ljeto iduće godine - zaključuje hrabri jedriličar, uzbuđeno mašući s posadom s palube svoje jedrilice.
Ostaje nam samo poželjeti im mirno more.