Obavijesti

News

Komentari 0

Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo

Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo
1

Učenica sedmog razreda u zagrebačkoj OŠ Stenjevec Lucija Blažek (14) ispitala je 549 učenika, nastavnika i programera. Zanimalo ju je što znaju o STEM-u

"Nastavnici prepoznaju pojam STEM edukacije, ali suočavaju se s ključnim izazovima uvođenja STEM tehnologija. Nedostatak vremena, opreme i obuke zahtijeva hitna rješenja kako bi se potaknuo puni potencijali STEM obrazovanja."

Ovo je obrazloženje opsežnog istraživanja u STEM-u koje je provedeno na 549 ispitanika u siječnju. Uključivalo je online ankete na tri skupine korisnika, učenika, profesora i programera, te je cilj bio istražiti njihove stavove o STEM-u. No sve to nije odradio tim znanstvenika s neke od naših institucija, već djevojčica koja još nije sigurna ni u koju će srednju školu.

Ona živi u zagrebačkom kvartu Stenjevec, ide u sedmi razred tamošnje škole, voli programiranje, glumu i novinarstvo i skromno pita: "Što još da kažem?". No Lucija Blažek (14) je mnogo više od toga.

'Moji prijatelji ne znaju puno o STEM-u'

- Preko informatičke grupe sam prvi put uopće čula za pojam STEM. Uskoro sam saznala i za tvrtku STEMI i njihov projekt Škola budućnosti. Sve me to jako zainteresiralo. Upoznali smo se, a kako je meni programiranje strašno privlačno, pozvali su me da volontiram kod njih i učim. No kad sam među svojim prijateljima pitala znaju li što je STEM, jako ih je malo bilo upoznato s tim pojmom. Tako sam došla na ideju o istraživanju - govori nam Lucija.

No u istraživanje je, kaže, ušla - novinarski. Rad je i prijavila za novinarsku sekciju na nedavno završenom Lidranu. Prošla je na državno natjecanje, a osim pisanja voli raditi i emisije te podcaste za školsku web-stranicu.

- Jedna moja velika ljubav je novinarstvo, pisanje priča, sastavaka, članaka, to me baš ispunjuje i uživam u tome. U novinarskoj grupi sam već tri godine, idem i u geografsku grupu, na prvu pomoć sam krenula ove godine. Nije mi dosadno, imam aktivnosti bezbroj, idem i na suvremeni ples, programiranje mi je strast - smije se pametna djevojčica.

'Učim brže i lakše'

Stigne li sve to, pitamo je s obzirom na to da završava zahtjevan sedmi razred.

- Stignem, teško je, puno je ispitivanja i testova, ali dobro se znam organizirati i uvijek nađem vremena za sve. A brige oko srednje škole sam ostavila za osmi razred, imam dovoljno dobre ocjene da upišem što god želim - dodaje.

I sasvim smo sigurni da će tako i biti. Za rezultate istraživanja kaže nam kako se pokazalo da dosta nastavnika koristi STEM način rada - timski rad, puno projekata, eksperimenata, više mentorskog rada a ne ex-cathedra predavanja. No mnogi imaju problema s manjkom edukacija i materijala o tome.

- STEM mi je dao priliku da učim na drugačiji način, s puno raznih materijala i načina da to naučim. Počela sam si bolje raspoređivati vrijeme, da neću sjesti i bubati, već na drugačiji način razumjeti gradivo. Jako mi je pomoglo u učenju - ističe.

Savjeti mame i mentorice

Lucija je svoje istraživanje sastavila uglavnom sama, uz pokoji savjet mame, ekipe iz STEMI-ja i mentorice u školi, profesorice hrvatskog jezika Ide Petran. Ona je je posebno pomogla oko radijske emisije za školski web. Za istraživanje joj je trebalo dva do tri mjeseca, a samo prikupljanje odgovora trajalo je tri tjedna.

- Ovo mi je bio prvi ovako veliki projekt pa sam bila malo naivna. Mislila sam da ću preko noći dobiti 1000 odgovora. Kad sam vidjela da to i nije tako, angažirala sam se i počela slati pitanja, anketirati učenike po škole. Uključila sam nastavnike i učenike i srednjih i osnovnih škola, da budu raznolikiji odgovori - s lakoćom nam objašnjava ova sedmašica.

Pitamo je je li njezina generacija previše pred ekranima i snalaze li se u moru informacija i dezinformacija.

- Previše smo pred ekranima. Evo u razred gledam, nema života izvan Playstationa. Priznajem i ja gledam dosta filmove, serije, ali imam neku granicu, to je moja, a ne mamina granica, do nje još ne moram doći. U školi učimo o tome kako prepoznati lažne medije i informacije, no to nitko ne shvaća ozbiljno. Mislim da se jako puno dezinformacija širi oko nas, ne možeš pobjeći od laži i obmana na internetu. Djeca bi trebala više paziti u što točno vjeruju i to istražiti prije nego što im se dogodi neka glupost - zaključuje Lucija od koje ćemo sigurno svi još mnogo naučiti.

ŠTO JE LUCIJA ISTRAŽIVALA?

Kako navodi u obrazloženju istraživanja koje je slala na natjecanje za novinarsku sekciju na Lidranu, Lucija je svoje ispitanike anketirala o tome koliko su upoznati s pojmom STEM, koriste li ga u svakodnevnom životu i radu, kako im to pomaže i zašto je STEM važan u obrazovanju. 

"Nastavnici prepoznaju pojam STEM edukacije, ali suočavaju se s ključnim izazovima uvođenja STEM tehnologija. Nedostatak vremena, opreme i obuke zahtijeva hitna rješenja kako bi se potaknuo puni potencijali STEM obrazovanja. 30% ih navodi da bi željeli više resursa za obuku nastavnika. 52.8% bi željelo povećanje dostupnosti STEM materijala.
Posebno je zanimljivo da je čak 42,9 % nastavnika primijetilo povećanu angažiranost učenika za gradivo prilikom korištenja STEM tehnologije."

"Učenici prepoznaju širu važnost STEM edukacije u svom budućem obrazovanju. Unatoč tome, suočavaju se s preprekama poput nedostatka vremena, opreme i obuke nastavnika, naglašavajući potrebu za poboljšanjem situacije u školama, što se podudara s rezultatima koje su dali I profesori.

Čak 62% ispitanih učenika izjavilo je da je upoznato s pojmom STEM edukacije, dok ih je polovica imalo prilike koristiti STEM tehnologiju u svom učenju.

Interesi učenika variraju, ali postoji opći interes za područja poput robotike 30,9%, programiranja 33,1% i također je vrlo impresivan interes za znanosti o okolišu za koje je zainteresirana četvrtina učenika."

"Programeri smatraju da su programerske vještine ključne unutar šireg konteksta STEM edukacije, preferirajući STEM pristup u usporedbi s klasičnim obrazovanjem.
Čak 75% ispitanika smatra da STEM edukacija doprinosi razvoju rješavanja problema I logičkog razmišljanja."

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 0
Užas u Dalmaciji: U padu s motocikla poginuo dječak (14)
TRAGEDIJA U VRSIMA

Užas u Dalmaciji: U padu s motocikla poginuo dječak (14)

Dijete je noćas iza ponoći vozilo motocikl čakovečkih tablica u mjestu Vrsi. Pao je s motocikla i od ozljeda zadobivenih u nesreći na mjestu nesreće poginuo
Gotovo je! 24sata doznaju: HDZ napušta Domovinski pokret i podržava Pavličeka u Vukovaru!
POSTIZBORNA SLAGALICA

Gotovo je! 24sata doznaju: HDZ napušta Domovinski pokret i podržava Pavličeka u Vukovaru!

Pratit će se kako se grad razvija. Što se tiče partnera iz Domovinskog pokreta to ne utječe na nacionalnu koaliciju, ovo se radi isključivo radi Grada Vukovara, govori izvor iz HDZ-a
FOTO Grmljavinsko nevrijeme stiže prema sjeveru Hrvatske!
KIŠA I JAKI UDARI VJETRA

FOTO Grmljavinsko nevrijeme stiže prema sjeveru Hrvatske!

Izdali su žuto upozorenje za Zagrebačku regiju