Vajagić priznao: Ja sam autor Tominog priopćenja za medije

Anica Đerđa glavni je svjedok jer je bila na gliseru s Horvatinčićem. Svoj nedolazak na sud opravdala je nalazom psihijatra prema kojem nije u stanju pratiti suđenje

Na suđenju Tomislavu Horvatinčiću (64) na Općinskom sudu u Šibeniku u ponedjeljak je trebala svjedočiti njegova djevojka Anica Dilber Đerđa, koja je 16. kolovoza prošle godine bila s njim u 12-metarskom gliseru Santa Marina kada je pokraj Primoštena u punoj brzini udario u jedrilicu Santa Pazienza i ubio dvoje talijanskih nautičara. Ona, međutim, nije došla na sud, već je dopisom javila da ne može doći zbog zdravstvenih problema. U privitku je dostavila nalaz i mišljenje liječnika s KBC Rebro - Klinike za psihijatriju u kojem je pojašnjeno da je pod liječničkim nadzorom i da je pod stalnom terapijom lijekovima. Također, dostavila je i potvrdu o nesposobnosti za rad i bolovanju.

Svjedočila trojica svjedoka

Pred sudom su ispitana trojica svjedoka, Horvatinčićev prijatelj, Splićanin Saša Kvarantan (56), inženjer prometa i vlasnik pomorske agencije kojem se Horvatinčić prvom obratio nakon nesreće, Dubrovčanin Stjepo Asić (35), Horvatinčićev skiper i zaposlenik Hoto grupe, te pravnik Miroslav Vajagić (39), član Uprave Hoto grupe i Uprave Santa Marine, Horvatinčićeve tvrtke koja je vlasnik glisera Santa Marina. Vajagić je otkrio da je upravo on s Horvatinčićeva računala u njegovo ime javnosti uputio priopćenje u kojem je u prvom licu objasnio da je na brodu otkazao upravljački sustav, da nije mogao normalno upravljati brodom i skrenuti, te da je svim snagama pokušao osobe s jedrilice upozoriti da ne kontrolira gliser.

- Nazvao me oko 12 sati, bio je potresen i rekao mi da je imao sudar. Govorio je nepovezano, da se dogodila tragedija, da u  ljudi stradali,  i stalno je ponavljao je da ništa nije mogao napraviti. Kako je bilo mnogo medijskih upita, održali smo sastanak i sastavili priopćenje za javnost. Nazvao sam ga da mu pročitam sadržaj priopćenja, ali on nije bio u stanju ništa reći. Poslao sam priopćenje na svoju ruku i pogriješio sam. Sad znam da to nisam smio učiniti - rekao je Vajagić, koji je u ime Horvatinčića i Hoto grupe obično pisao sva priopćenja i slao ih medijima.

- On mi nije rekao da mu je otkazao upravljački sustav, no to sam napisao jer sam kao član uprave tvrtke vlasnika glisera znao da je u više navrata bilo problema s upravljačkim sustavom, automatskim pilotom, kompasom i sonderom. Nije mi rekao ni da je pokušao upozoriti ljude na jedrilici, ali sam to napisao misleći da je tako najbolje. Pogriješio sam i žao mi je što sam to napravio - rekao je Vajagić.

Vajagić je rekao da se nešto prije tragedije Horvatinčić žalio na zdravstvene probleme, da mu je nerijetko curila krv iz nosa i da je odlazio na Hitnu pomoć. Također je rekao da je čuo da je Horvatinčić gubio svijest, padao i da je vožen na Hitnu, te da je išao neurologu.

- Horvatinčić me nazvao u 1.32 sati. Razgovor je trajao kratko, rekao mi je da je imao nesreću, da ima mrtvih i da hitno nazovem policiju. Rekao je da su mu otkazale komande, ali nije ništa posebno govorio o tome. Bio je vidno uzbuđen i konfuzan. Nije spominjao autopilot i bio je više mrtav nego živ kada me je nazvao - rekao je Saša Kvarantan.

Na pitanje sutkinje Maje Šupe rekao je kako je znao za loše zdravstveno stanje Tome Horvatinčića, za operativni zahvat i tumor kostiju.

- Oko 13.45 Horvatinčić me nazvao sav u panici govoreći da je imao havariju i da dođem u Primošten. Samo mi je rekao da mu je otkazao upravljački sustav, nije spominjao da ima stradalih. To sam vidio tek kad sam došao u marinu Kremik u Primošten - svjedočio je Asić, koji je bio Horvatinčićev skiper dok ovaj nije počeo sam upravljati brodom.

''Gliser je i prije gubio kurs''

Gliser je Horvatinčić kupio 2007. godine na ime svog poduzeća Santa Marina. Asić je svjedočio kako je brod imao problema s upravljačkim sustavom, da je s uključenim autopilotom ili bez njega znao odjednom gubiti kurs od 10 do 30 stupnjeva. Plovidbena dozvola izdana je 2008. i vrijedi pet godina, no periodični pregledi, iako obvezi za brodove u registrirane za gospodarsku djelatnost,  nakon dozvole nisu rađeni.

- Nisam i znao da je to potrebno jer ga je koristio uglavnom Tomislav Horvatinčić u svoje privatne svrhe. Unatoč tome mi smo vršili godišnje preglede, a i imali smo zadnji pregled kod ovlaštenog servisera mjesec ili dva prije havarije i tada je s upravljačkim sustavom bilo sve u redu - rekao je Asić.

On je svjedočio kako je u nekoliko navrata i njemu i samom Horvatinčiću otkazivao sustav upravljanja tog glisera, zbog čega je brod kod ovlaštenog servisera bio tri puta.

Horvatinčić će svoju obranu iznijeti na kraju dokaznog postupka, ali već sada je jasno da će se 'vaditi' na loše zdravstveno stanje i na kvar na upravljačkom sustavu broda. Optužnica ga  tereti za počinjenje kaznenog djela izazivanja prometne nesreće s neizravnom namjerom, za što je predviđena kazna zatvora od jedne do deset godina, dok će njegovi odvjetnici Branko Baica i Velimir Došen pokušati dokazati lakšu kvalifikaciju, nehaj, u kojem slučaju bi mogao proći s novčanom kaznom ili kaznom zatvora do tri godine.

Obitelj poginulih traži 4,5 milijuna eura

Dolazeći i odlazeći sa suda pješice Tomislav Horvatinčić je primjetno šepao. Nije želio komentirati tijek suđenja. Novinarima je rekao da je postupak u tijeku i zamolio ih da pričekaju njegov kraj. Njegov odvjetnik Branko Baica potvrdio da je zaprimio odštetni zahtjev obitelji poginulih talijanskih državljana, kojim su zatražili oko četiri i pol milijuna eura, ali ga je odbio komentirati jer ga još nije stigao proučiti. Upitan za zdravstveno stanje Anice Đerđe Baica je rekao da je ono teško, da je nakon pomorske nesreće u stanju postraumatskog stresa i da je pod stalnim liječničkim nadzorom.

Sin stradalih Talijana Federico Salpietro, koji je na sud došao u društvu prijatelja, talijanskog konzula, pravnog zastupnika i prevoditeljice, nije želio ništa komentirati.

VIDEO Oluja jučer pogodila dio Hrvatske, Sl. Brod potopljen... Evo što nas čeka danas i sutra
PROGNOZA

Promjenjivo do pretežno oblačno s mjestimičnom kišom većinom u unutrašnjosti. Češća sunčana razdoblja očekuju se na Jadranu, prognoza je DHMZ-a za petak. Subota izgleda nešto malo bolje

Čudo u Zagrebu: Zaletio se u šleper, od auta nije ostalo ništa, a on prošao s lakšom ozljedom!
EKSKLUZIVNE FOTOGRAFIJE

Vozač (58) nije prilagodio brzinu te je udario u šleper koji je bio zaustavljen na semaforu na Jadranskoj aveniji: U nesreći je vozač auta zadobio lakše ozlijede te je prevezen u KBC Zagreb
UŽIVO Vatrogasci izašli na veliki prosvjed, svirale sirene. Odali su počast preminulim kolegama
PROSVJED U ZAGREBU

Vatrogasci su odlučili izaći na ulice nakon što su pojedini osnivači javnih vatrogasnih postrojbi najavili zatvaranje postrojbi