Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
0 komentara

'Našu slovaricu će izrađivati prvašići sa svojim učiteljima'

Projekt u koji se mogu uključiti prvi razredi iz svake škole u Hrvatskoj pokrenule su učiteljice razredne nastave Dubravka Namjesnik i Patricija Burazin pod pokroviteljstvom udruge Zvono

Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
0 komentara

Slovarica je uvijek bila povezana s prvim razredom. Glas, slovo, riječ- s prvašićima idete korak po korak. Ideja je bila: zašto ne bismo osmislili malo drukčiju slovaricu te uključili učenike i učitelje u njezino stvaranje jer djeca imaju ideje kojih se mi odrasli često ne sjetimo, kaže nam Dubravka Namjesnik, učiteljica razredne nastave iz Pakraca, te njezina kolegica Patricija Burazin iz Osijeka.

Njih dvije osmislile su projekt kreativnog načina učenja slova “Abecedarij”. Radi se o interaktivnoj slikovnici koju će izrađivati učenici prvih razreda osnovnih škola koje se uključe u projekt pod pokroviteljstvom Udruge hrvatskih učitelja razredne nastave Zvono.

Ne razlikuju glas i slovo

- Prema novom kurikulumu, u prvim razredima više se ne uče pisana slova i dobili smo puno prostora za usmeno izražavanje, razgovor i sve ono što učenicima treba. Tada je došla ideja za stvaranje Abecedarija u kojemu bi djeca sudjelovala u izradi slovarice - objasnila je Patricija.

Svako bi dijete imalo svoju slovaricu u kojoj bi svoje slovo obojilo, te iz različitih prospekata lijepilo predmete i proizvode koji počinju tim slovom. Slova bi različito bojali, rezali od raznih materijala i onda bi to postala taktilna slovarica, što bi djeci olakšalo povezanost između glasa i slova. Dubravka objašnjava i kako će u Abecedariju slova sakrivati i ispod listića te će tako djeca zadano podizati, spajati i nadopunjavati kako bi se što više zabavila pri učenju.

Cute little girl in stripped T-shirt shouting out alphabet letters. Speech therapy concept over white background. | Autor: Andrea Obzerova Foto: Andrea Obzerova

Zaljubljena slova

- Svaki učitelj u Hrvatskoj koji je voljan uključiti se, dobit će jedno slovo i sa svojim razredom imali bi zadatak smisliti priču o tom slovu i oslikati ga, a mi bi u web alatu napravili digitalnu slikovnicu za cijelu Hrvatsku s našim pričama - kaže Patricija.

Pripreme za ovaj projekt počele su početkom nove školske godine, a tijek razvoja slovarice kreativno su podijelile po mjesecima.

Tako je, na primjer, rujan mjesec vizualnih znakova, veljača mjesec zaljubljenih slova, a lipanj nosi naziv "Slova i riječi - sada sve mogu reći".

Smatraju kako bi Abecedarij mogao pomoći i sa sve češćim ozbiljnim problemima s kojima se današnji najmlađi suočavaju.

- Današnji prvašići nose se s mnogim novonastalim problemima. Ne znaju razliku između glasa i slova. Teško im pada rastavljanje riječi na slova. Koncentracija im je loša i mislim da ćemo s ovim rasterećenjem kurikuluma dobiti puno vremena da ih osposobimo za usmeno izlaganje jer su tu jako loši - ističe učiteljica Patricija Burazin.

Na žalost, usmeno izražavanje nije jedini problem naših prvašića. Patricija objašnjava kako na testiranju pri upisu u osnovnu školu djeca sve češće pokazuju problema s izgovorom glasova, te imaju loš stisak prstiju šake. Danas se jako malo djece prije škole susreće s olovkama i bojicama, ističe Patricija.

Sve više ih nosi naočale

- Ne mislim da je digitalija loša jer sam autor digitalnog udžbenika iz prirode i društva za prvi razred ove godine. To je postao dio našeg života. Takve se stvari ne mogu izbaciti, ali možemo na pozitivan način pokazati za što ta digitalija može služiti - kaže ona, dodajući:

- Danas su nam dječica do godinu dana na mobitelima i tabletima te mislim kako bi se vrijeme na internetu trebalo donekle ograničiti te da, ako djeca nešto gledaju, poželjno sredstvo treba biti laptop jer se djeci držanje tijela u potpunosti promijeni držanjem mobitela, ramena su im dignuta, te to potiče krivo držanje. Imam sve više učenika koji moraju nositi naočale.

Ove dvije učiteljice zadovoljne su promjenom koju je reforma donijela u prve razrede.

- Upravo izbacivanje pisanih slova iz programa učenja prvih razreda uvelike olakšalo posao. Do sada smo radili tako da prvo polugodište učenike učimo tiskana slova, a drugo pisana slova. Iz dana u dan smo učili slova te puno djece nije imalo vremena pohvatati gradivo. Tako dođemo do osmog mjeseca, djeca se vrate u školu i nitko ništa ne zna. Jednostavno u dva mjeseca zaborave sve što smo radili. Ova je prilika ogroman prostor za vrijeme učenja. Sviđa mi se i novi način nastave zbog buđenja logičnog povezivanja u djeci. Tako, na primjer, djeca kroz aktivnosti i miješanje nastavnih predmeta povezuju gradivo iz matematike, prirode i hrvatskog. Uz samo tih par stvari meni je posao maksimalno olakšan - ističe Patricija Burazin i dodaje kako svaka promjena uključujući onu s reformom ide na bolje jer današnja djeca nisu za isti sustav koji je nekada bio.

Cilj projekta Abecedarij, kažu njegove voditeljice, je osposobiti učenike za razumijevanje pojmova glas/slovo, glasovnu analizu riječi i rečenica te čitanje i razumijevanje pročitanog što su zamijetile upravo kao jedne od najvećih problema novih generacija.

Slova kao avantura

Ove učiteljice smatraju kako kreativnim pristupom pri stvaranju osobne slovarice mogu osvijestiti ljepotu pisane riječi te potaknuti učenike na samostalno istraživanje i otkrivanje sadržaja koje treba pročitati. Zbirka priča o slovima bit će objavljena u web alatu Storyjumper, a Patricija poziva sve zainteresirane učiteljice i učitelje da se uz učenike pridruže ovoj veseloj priči o kreativnom učenju. Ovaj se projekt vodi na platformi za učitelje iz cijele Europe – eTwinning čije je središte u Bruxellesu.

Tema: Hrvatska

Možda vas zanima i ovo:
Message