Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
162 komentara

Nizozemci se žale: Hrvati nam šalju masne kazne za parking!

Nekoliko Nizozemaca je tamošnjim medijima ispričalo kako su poštom dobili velike kazne za parkiranje u Puli tri godine nakon što su bili na odmoru u Hrvatskoj. Svaki mora platiti gotovo 300 eura...

Foto: Dusko Marusic/PIXSELL

Emile W. rekao je za nizozemski de telegraaf kako je kaznu za neplaćeno parkiranje u Puli pronašao u svom poštanskom sandučiću pred kraj prošle godine. Kaže kako nije platio parking za vrijeme svog odmora u 2014. godini u Hrvatskoj, ali ondje su mu, tvrdi, rekli da ne mora platiti. Drugi muškarac (39) kaže kako je otišao na jednodnevni izlet u Pulu sa svojom obitelji tijekom godišnjeg odmora u Hrvatskoj. Na parkiralištu u Puli, dodaje, upitao je zaposlenike treba li platiti parking. Ljudi koji su radili na parkiralištu, tvrdi, rekli su mu da je ono privatno i da ovdje ne moraju platiti. Gotovo 3,5 godina kasnije pojavili su se problemi i kazne su im počele stizati u poštanske sandučiće u Nizozemskoj.

Oni i dalje tvrde kako nisu ništa dužni jer na njihovim automobilima nisu bile zalijepljene kazne kad su odlazili s parkinga. Svi oni su bili parkirani na Pulaparkingu. Izvorna novčana kazna iznosila je 100 kuna, oko 13 eura, ali zbog svih dodatnih troškova kazne su mnogima narasla na gotovo 300 eura. Navodno u Nizozemskoj ima stotinjak takvih slučajeva.

U Pulaparkingu odbacuju sve optužbe

- Prvenstveno bismo htjeli istaknuti kako se ne radi o naplati kazni, jer Pulaparking nema ovlasti izdavanja kazni, već dnevnih parkirnih karti te da je naplata neplaćenih potraživanja zakonska obveza, a ne opcija, pa stoga i Pulaparking, kao i sva ostala trgovačka društva svuda u svijetu, pa vjerojatno i Nizozemskoj, moraju poduzeti sve zakonom predviđene korake kako bi naplatili svoja potraživanja. Budući da su iznosi dnevnih parkirnih karti od 100, 130 i 160 kn ujedno i najveći iznosi koje naše društvo fakturira na ime svojih usluga, nismo u mogućnosti ni na koji način odustati od naplate takvih potraživanja, jer upravo su ona, koliko god nekom izgledala minimalna, temelj naših prihoda. S druge strane, neplaćanje parkirnih karti vlasnika vozila stranih registarskih oznaka, obzirom na velik broj takvih vozila u gradu Puli, godišnje generira nekoliko stotina tisuća kuna nenaplaćenih potraživanja koja su od ogromnog utjecaja na poslovanje Pulaparkinga - kažu u Pulaparkingu.

Foto: Dusko Marusic/PIXSELL

Ističu i da su parkirna mjesta vrlo jasno i vidljivo označena kako vertikalnom tako i horizontalnom signalizacijom, te da je kupnja parkirne karte moguća i na parkomatima, i na kioscima a i putem mobilnih aplikacija.  

- Svi znakovi su višejezični, a plaćanje je obavezno. To bi pogotovo trebalo biti jasno nizozemskim građanima jer je sat parkiranja u središtu Amsterdama i do sedam eura. Isprike i izgovori dužnika ne mogu stoga se prihvatiti kao osnovani niti kao istiniti. Za sve izdane parkirne karte postoji pisana i foto dokumentacija te stoga navodi o "nerazumijevanju jezika", "kovanicama", "nenalaženju parkirne karte" i slično nisu prihvatljivi niti uvjerljivi. Svaki od dužnika imao je prvo priliku platiti parkirnu kartu u iznosu od četiri kune po satu, što evidentno i nesporno nije učinio, pa mu je sukladno Općim uvjetima izdana dnevna parkirna karta, koju također nije podmirio niti na nju reagirao, već je, u uvjerenju da ga se ne može identificirati napustio Republiku Hrvatsku bez da podmiri svoje obveze. Svaka osoba u EU vrlo dobro zna da nalaženje uplatnice sa novčanim iznosom na vjetrobranu znači da istu treba podmiriti, tim više što su vozači svjesni i znaju da nisu platili satnu parkirnu kartu - kazao je direktor Pulaparkinga Branislav Bojanić. 

Prvo poziv na plaćanje, tek onda sudski postupak

Dodaje da su u takvim slučajevima prisiljeni angažirati stručnu pomoć odvjetnika koji potom moraju pokrenuti postupak prisilne naplate, prvo slanjem poziva na plaćanje, a zatim i pokretanjem sudskih postupaka.

- S obzirom da nizozemske vlasti ne otkrivaju identitet vlasnika vozila stranim odvjetnicima,  prisiljeni smo dodatno angažirati i lokalne odvjetnike zbog procesa naplate, što sve rezultira znatno uvećanim troškovima. Do svega navedenog naravno ne bi uopće došlo da je dužnik platio parkirnu kartu, prvo satnu, ili potom i dnevnu. Dakle, jedini i isključivi uzročnici su upravo vozači koji su olako shvatili svoje obveze u Republici Hrvatskoj te se sada pokušavaju na sve načine opravdati i umanjiti nastalu štetu - tvrdi Bojanić koji na kraju kaže da drugi način naplate potraživanja ne postoji, te da su hrvatska parkirna društva obavezna svoja potraživanja naplaćivati redovnim putem, za razliku od primjerice nizozemskih koji vozilo blokiraju "lisicama" čije skidanje na licu mjesta naplate oko 200 eura.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message