Obavijesti

News

Komentari 114

OdMiGao svoje: Sudar ptice i MiG-a, pilot izbjegao tragediju

OdMiGao svoje: Sudar ptice i MiG-a, pilot izbjegao tragediju
6

Samo je prisebnošću vojnog pilota Zvonimira Milatovića (38) izbjegnuta tragedija. Sigurno je spustio MiG koji je oteglio traktor. Nitko, srećom, nije ozlijeđen

VIDEO

Samo nekoliko sekundi nakon polijetanja začuo se jak udarac, a potom i snažna eksplozija.

- Skočili smo od straha, uši poklopili rukama - rekli su nam stanovnici velikogoričke Ulice Petina, koja je odmah uz pistu zagrebačke zračne luke.

U četvrtak oko 9.30 sati ptica se zaletjela u motor borbenog zrakoplova MiG-21.

- Motor se odmah ugasio - rekli su iz MORH-a. Pilot je imao doslovno stotinke da se snađe, reagira, spasi život i spriječi još veću nesreću. Nekako je uspio prizemljiti MiG.

- Pilot je nakon spuštanja radi bržeg zaustavljanja izvukao kočeći padobran - objašnjavaju iz MORH-a. MiG je nastavio juriti po pisti, a potom ga je pilot zaustavio na livadi.

Iskusan pilot koji je dva puta izvukao živu glavu

Doznajemo kako je MiG-om upravljao iskusni pilot Zvonimir Milatović (38). Ovo je već drugi put da je jedva izvukao živu glavu zbog posla. Naime, prije pet godina upravljao je MiG-om 21 na generalnoj probi u Karlovcu uoči Dana oružanih snaga.

- Letio sam nisko 950 kilometara na sat iznad stadiona. MiG se počeo tresti. Motor je čudno zvučao. Strašno je brujao - opisao je situaciju u kabini zrakoplova iz Pule satnik HV-a. U zraku se oštetio dio zrakoplova. Satnik se odmah odvojio od dva MiG-a iz grupe s kojom je krenuo kako ne bi i njih ugrozio.

- Odlomio se i otpao komad lijevoga krila, zakrilce. To je utjecalo i na hidrosustav bitan za kretanje zrakoplova. Dio je još nekoliko puta udario u tu stranu MiG-a i oštetio je. Morao sam sletjeti - rekao nam je tada Milatović. Za svoju hrabrost dobio je 2009. godine nagradu Ponos Hrvatske. 

Osiguravao posjet Busha i dočekao papu Benedikta XVI.

Objasnio je kako zakrilce smanjuje brzinu pri slijetanju i tako ga olakšava. Sada mu je mogla puknuti guma. Imao je pun spremnik goriva, oko 2000 litara, a MiG-ovi slijeću s 800 litara. U minutu i pol, koliko mu je trebalo do aerodroma Pleso, morao se pripremiti za slijetanje. Milatović kaže da se nije stigao ni prestrašiti. Stao je uz pomoć kočnog padobrana na stražnjoj strani MiG-a.

- Tek sad kad razmišljam o svemu što se dogodilo, svjestan sam koliko je situacija bila kritična. Komadići krila mogli su odletjeti i negdje drugdje u avion i napraviti još veću štetu - objasnio je Milatović, koji je u zraku osiguravao i posjet američkog predsjednika Georgea Busha, a s kolegama je dočekao i papu Benedikta XVI.

Nakon nesreće u četvrtak na pistu su odmah došli vatrogasci. MiG su poslije traktorom odvukli na popravak. Srećom, Milatović nije bio ozlijeđen. Kako ne bi dolazilo do ovakvih nesreća na pisti, među ostalima, odgovorni su i sokolari, ptice grabežljivice škanjci i sokoli koji su obučeni za rastjerivanje vrana, svraka, čaplji i slično kako ne bi uletjeli u motor zrakoplova i ugrozili putnike. U četvrtak smo upravu Zračne luke pitali koliko ulažu u njihovu obuku, no do kraja izdanja nismo dobili odgovore. Iako je ovaj put kriva ptica, opće je poznato da hrvatski borbeni avioni nisu u sjajnom stanju i da je za većinu nesreća ipak bio odgovoran kvar na samom zrakoplovu.

Spretnost pilota je bila ključna da se nesreća ne pretvori u katastrofu

Otpadali su im dijelovi u zraku, od krilaca do kabine, a samo spretnost pilota bila je ključna da se nesreća ne pretvori u katastrofu. Naime, godinama su vlasti raspravljale hoće li dotrajale letjelice poslati na remont ili kupiti nove. Na kraju su od sedam pet poslali na remont, a uz to odlučili i kupiti pet rabljenih.

- Do sredine prosinca s remonta će u Hrvatsku stići pet aviona MiG-21 iz Ukrajine - rekao je nedavno ministar obrane Ante Kotromanović. Sudeći po tome, Hrvatska je nakon ove nesreće ostala na jednom MiG-u.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 114
VIDEO

Ljudi u Hrvatskoj i danas umiru od raka zbog Černobila 1986.
FELJTON: ČERNOBIL, 4. DIO

Ljudi u Hrvatskoj i danas umiru od raka zbog Černobila 1986.

Oni koji su bili izloženi manjim radijacijama umirali su u godinama nakon i to od akutnih bolesti ili od raka. Katastrofom u Černobilu pogođeni su milijuni ljudi koji su osjetili posljedice izloženosti zračenju

Spasio tisuće, na kraju se ubio: Uništili snimke koje je ostavio
FELJTON: ČERNOBIL, 5. DIO

Spasio tisuće, na kraju se ubio: Uništili snimke koje je ostavio

Valerij Legasov je tvrdio da je vlast tajila greške u dizajnu reaktora, ali i prethodne nesreće u drugim elektranama. Dvije godine nakon černobilske katastrofe se objesio
VIDEO Skupocjenim BMW-om troje mladih sletjelo s ceste u Zagrebu: 'Odletjela je guma'
KAOS U ZAGREBU

VIDEO Skupocjenim BMW-om troje mladih sletjelo s ceste u Zagrebu: 'Odletjela je guma'

ZAGREB - Više mladih sudjelovalo je u lakšoj prometnoj nesreći sa skupocjenim BMW-om M2 oko 18:30 sati na Zagrebačkoj aveniji. Kako javlja naša čitateljica, vozač je nakon nesreće skinuo registrarske oznake na kojima piše 'ZG WANTED', a dodaje i da mu je odletjela desna stražnja guma. "Ugrozio je ostale sudionike u prometu u skupocjenom autu", kaže nam. Iz policije su nam potvrdili kako imaju informacija o nesreći, te kako nema ozlijeđenih osoba nego je nastala materijalna šteta.