Obavijesti

News

Komentari 206

Peticija: Profesori traže zaštitu od nasilnih učenika u školama

Peticija: Profesori traže zaštitu od nasilnih učenika u školama
1

Među tim odgojnim mjerama udruga Nastavnici.org zatražili su i udaljavanje učenika s nastave na cijeli dan ako svojim postupcima ozbiljno ugrožavaju druge učenike

VIDEO

Članovi udruge Nastavnici.org dosad su prikupili 6.601 potpis kolega, ravnatelja i roditelja zahtijevajući nove odgojne mjere za učenike koji su nasilni prema drugim učenicima, ali i prema profesorima. 

Među tim odgojnim mjerama traže i udaljavanje učenika s nastave na cijeli dan ako svojim postupcima ozbiljno ugrožavaju druge. Članovi udruge smatraju da postojeći sustav opomena i ukora ne funkcionira. 

- Ne pomaže problematičnim učenicima, a zakida one koji su spremni učiti i raditi. Učenici koji ometaju nastavu krše prava na obrazovanje drugih učenika, a profesor ne smije napraviti ništa, ni udaljiti ih s nastave. - smatraju članovi udruge Nastavnici.org. 

- Trebaju nam promjene u odgojnim mjerama, ali isključivanje s nastave stvara novu papirologiju bez rezultata - smatra profesorica mentorica Lidija Žišković, a javlja HRT

Potpisnici peticije očekuju da će njihova inicijativa barem probuditi prosvjetne vlasti prije nekog novog incidenta koji će sve ponovno iznenaditi.

Pročitajte što traže profesori

REFORMA SUSTAVA PEDAGOŠKIH MJERA 

Poštovani, 

budući da nam je svima zajednički cilj da Hrvatska zaživi kao zemlja znanja, na što se pri kreiranju Zakona o školstvu te donošenju mjera u sustavu Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta često pozivamo, ovim putem nastavnici osnovnih i srednjih škola izriču nezadovoljstvo postojećim stanjem. Naime, zbog neodgovarajućih pedagoških mjera i otežanog i dugotrajnog postupka provođenja sve je teže realizirati nastavni program. 

Nastavni proces može biti kvalitetan samo ako svi učenici sudjeluju u radu. Želimo li doista postati zemlja znanja, moramo omogućiti učenicima da neometano prate nastavu i dopustiti učiteljima da neometano obavljaju posao za koji su se školovali i za koji su kvalificirani.   

U sadašnjem sustavu sve se češće događa da su učitelji - a još više drugi učenici - taoci nekolicine nediscipliniranih učenika koji opstruiraju nastavu. Kao posljedica, učenicima koji su došli u školu pratiti nastavu krši se jedno od osnovnih ljudskih prava: pravo na obrazovanje, pri čemu su učitelji nemoćni intervenirati jer pravila onemogućuju uvođenje reda, samo potiču izgrednike na daljnje destruktivno ponašanje te šalju jasnu poruku da takvo ponašanje u većini slučajeva prolazi nekažnjeno. 

Trenutno u sustavu postoje tri vrste pedagoških mjera:  

1. Pismene opomene i ukori koji u većini slučajeva predstavljaju "mrtvo slovo na papiru",  

2. “Produženi stručni postupak” koji često služi samo kao odgađanje isključenja, a ne predstavlja nikakvu sankciju,   

3. Isključenje ili preseljenje u drugu školu kao krajnja mjera koja je drastičan skok u ozbiljnosti.  

Iz ovoga je vidljiv nesrazmjer između početnih i završnih koraka u pedagoškom postupku. Najprije se djeluje administrativnim mjerama koje nemaju nikakve stvarne posljedice, nego se sastoje samo od komada papira koji može, a ne mora imati stvarnu težinu, a onda se radi drastičan skok i izvodi ono konačno: isključenje. Zbog pedagoških principa treba uvesti gradaciju koja će jasno - primjerom - korak po korak, bez nepovratnih i trajnih posljedica dok još ima nade u povratak, postupno pokazati koja je zaista konačna posljedica destruktivnog ponašanja, ali istovremeno omogućiti ostalim sudionicima obrazovnog procesa ono po što su i došli u školu - obrazovanje. 

Stoga, da bi sustav mogao ponovno funkcionirati snažno i kvalitetno, tražimo uvođenje ovih pedagoških mjera: 

1. Udaljavanje učenika s nastavnoga sata 

2. Udaljavanje učenika s nastave za tekući dan 

3. Suspenziju učenika s nastave na dva ili više dana

4. Ukidanje obveze da se pedagoške mjere provode kao upravni postupak 

 5. Promjenu članka Zakona o odgoju i obrazovanju u kojemu se kaže da pedagoške mjere 

(opomene i ukori) vrijede za tekuću školsku godinu.

1. Udaljavanje učenika s nastavnoga sata

Ako učenik ometa nastavu i učitelja u njegovu radu, a ostale učenike u ostvarivanju njihova prava na obrazovanje, učitelj može udaljiti učenika s nastavnoga sata. Udaljavanje učenika sa sata evidentira se u dnevniku. Učenik je sam dužan nadoknaditi gradivo koje je propustio u vrijeme izbivanja. 

 U statutima svih osnovnih škola u Hrvatskoj nalazi se članak koji kaže da učenik ne smije biti udaljen s nastavnoga sata, što je bezumno i ne postoji kao pravilo niti u jednoj zemlji razvijenog svijeta, a vjerojatno niti u jednoj zemlji uopće. Ni u jednom dijelu ljudske djelatnosti ne postoji pravilo kojim se zabranjuje da se dijete ili odrasla osoba udalji s mjesta na kojem djeluje destruktivno i ugrožava druge oko sebe. Udaljavanjem s nastave učenika koji se neprimjereno ponaša i ometa u radu sve sudionike nastavnoga procesa, postiže se sljedeće:  

- tom se učeniku daje do znanja da je takvo ponašanje neodgovarajuće i da će za negativne oblike ponašanja trpjeti stvarne posljedice, čime se jasno i nedvosmisleno djeluje na njegov odgoj 

-ostalim sudionicima nastave omogućuje se nesmetano odvijanje nastavnog procesa, zbog čega i jesu u školi. 

2. Udaljavanje učenika s nastave za tekući dan 

Ako učenik tijekom dana pokazuje da nije spreman za nastavu, kontinuirano ometa druge i ne namjerava ili ne može promijeniti svoje ponašanje, te ako je došlo do ozbiljnoga kršenja kućnoga reda ili ugrožavanja sigurnosti drugih učenika ili učitelja, odluku o udaljavanju učenika iz škole za taj nastavni dan na licu mjesta donosi razrednik ili, u njegovoj odsutnosti, zamjenik, stručna služba ili ravnatelj. Učenik se upućuje da redovnim putem ode kući, a osoba koja je izrekla mjeru ili onaj koga je osoba za to ovlastila, daje učeniku pisanu obavijest o mjeri koju je učenik dužan dati roditelju. Ako je potrebno, ovlašteni poziva roditelje da dođu u školu po učenika. 

Učenik je sam dužan nadoknaditi gradivo koje je propustio tijekom izbivanja s nastave što treba izričito navesti u pisanoj obavijesti koja se šalje roditeljima. 

3. Suspenzija učenika s nastave na dva ili više dana 

Ova se mjera može, a ne mora nadovezati na mjeru udaljavanja učenika s nastave za tekući dan. Izriče se zbog teže povrede kućnoga reda, sigurnosti ili fizičkog integriteta drugih učenika ili osoblja škole, kontinuiranog ometanja nastave ili neprihvatljivog ponašanja. Donosi je ravnatelj. Učenik je sam dužan nadoknaditi gradivo koje je propustio u vrijeme izbivanja s nastave. Nakon završetka suspenzije provodi se provjera naučenoga gradiva iz svakog predmeta. 

4. Ukidanje obveze da se pedagoške mjere provode kao upravni postupak

Pedagoška mjera nije pravni nego izvršni i stručni akt kojim se neposredno djeluje na sudionike obrazovnog i, još više, odgojnoga procesa. Također, ona ne znači nikakvo stvarno ukidanje prava učenika jer se on i dalje može obrazovati. Pri provođenju ove mjere treba djelovati trenutno i ona je stvar interne stručne, to jest pedagoške procjene, a ne pravnoga sustava.  

5. Promjena članka Zakona o odgoju i obrazovanju u kojemu se kaže da pedagoške mjere (opomene i ukori) vrijede za tekuću školsku godinu 

Ovaj sustav često omogućuje zastaru pedagoške mjere, a učenik  ne mijenja svoje ponašanje. Po sadašnjem članku zakona učenici mogu izigrati sustav i sljedeće godine. Naime, tad se brišu sve izrečene pedagoške mjere, a učenici mogu "nastaviti po starom". 

Više pročitajte na Nastavnici.org

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 206
VIDEO

Kako je Marija Selak Raspudić tresnula po stolu gomilom besposlenog briselskog novca
PETAK ČETRNAESTI

Kako je Marija Selak Raspudić tresnula po stolu gomilom besposlenog briselskog novca

U odnosu na taj sitan ženski (i muški) svijet, kojemu je hajka temeljni oblik borbe za bolji svijet, Marija Selak Raspudić je ispala velika faca. Koliko god mi o tome šutjeli

Ljudi u Hrvatskoj i danas umiru od raka zbog Černobila 1986.
FELJTON: ČERNOBIL, 4. DIO

Ljudi u Hrvatskoj i danas umiru od raka zbog Černobila 1986.

Oni koji su bili izloženi manjim radijacijama umirali su u godinama nakon i to od akutnih bolesti ili od raka. Katastrofom u Černobilu pogođeni su milijuni ljudi koji su osjetili posljedice izloženosti zračenju
Spasio tisuće, na kraju se ubio: Uništili snimke koje je ostavio
FELJTON: ČERNOBIL, 5. DIO

Spasio tisuće, na kraju se ubio: Uništili snimke koje je ostavio

Valerij Legasov je tvrdio da je vlast tajila greške u dizajnu reaktora, ali i prethodne nesreće u drugim elektranama. Dvije godine nakon černobilske katastrofe se objesio