Pulapromet je s Gradom potpisao ugovor prema kojemu će sufinancirati prijevoz pulskih učenika tijekom školskih praznika. Smanjili su i cijenu karte na 98 kuna
Pobjeda roditelja: Grad Pula ipak plaća prijevoz učenika
Svakog dana u tiskanom izdanju 24sata stručnjaci, profesori i učitelji, roditelji i djeca, obični ljudi i znanstvenici upozoravat će na probleme, otkrivati rješenja i objašnjavati slučajeve koji mogu pomoći da imamo bolje obrazovanje za bolju Hrvatsku.
Nakon uvođenja naplatne prijevozne karte učenicima u Puli od početka siječnja, nekolicina pulskih učenika izbačena je iz autobusa, iako je obećano da vozači gradskog prijevoza Pulapromet neće učenicima stvarati probleme tijekom prvoga tjedna škole. U zemlji u kojoj je osnovna škola besplatna trebao bi biti besplatan i prijevoz, ali to, nažalost, nije tako. Prijevoz učenika plaćaju gradovi, općine i županije koje su uvele razne pravilnike i izazvale kaos u školskom prijevozu. Neki roditelji pulskih učenika revoltirani su takvim postupanjem prema djeci. Ogorčeni su i zbog uvođenja naplate mjesečne karte od nemalih 140 kuna za osnovnoškolce, kao i ukidanjem subvencije Grada Pule za koju je, kako su rekli, većina doznala početkom drugog polugodišta. Jedan roditelj tvrdi da je kontrolor u autobusu na liniji iz Štinjana za Veli Vrh rekao djeci da, ako ne budu imali kartu sljedeći puta, neće se moći voziti.
- Djeca je nisu mogla imati jer su im iskaznice uzeli u školi u ponedjeljak radi prebacivanja u mjesečne karte, tvrdi anonimni roditelj. Neki su pak učenici iz škole Giuseppina Martinuzzi pješačili 45 minuta do kuće iz središta grada na Vidikovac, jer im je vozač htio naplatiti kartu. Kada su neka od njih rekla da ne mogu platiti, vozač ih nije pustio u autobus. Ionako nam je karta od 140 kuna na mjesec preskupa, posebno ako imate dva školarca u osnovnoj školi, a roditelji srednjoškolaca plaćaju primjerice 98 kuna kartu.
- Nije istina je je jedan učenik izbačen iz autobusa jer nije imao kartu. Provjerili smo video snimke iz autobusa na kojima se vidi kako je kartu djetetu platila baka te nitko nije izbačen - rekao je direktor Pulaprometa Igor Škatar. Novac za kartu je vraćen nakon što je majka djeteta nazvala Službu za korisnike Pulaprometa. Na pitanje zašto cijena mjesečne karte za srednjoškolce stoji 98, a za osnovnoškolce 140 kuna, rekao je da je takva gradska odluka, te da prema njoj obavljaju svoju djelatnost. Iako su školarci krenuli u drugo polugodište 12. siječnja, cijena mjesečne karte također im nije umanjena za gotovo pola mjeseca.
- To je tarifa prema cjeniku i ne može se mijenjati - dodao je. Gradonačelnik Pule Boris Miletić rekao je kako osuđuje navodni postupak vozača autobusa.
Nakon kaosa, Grad je u petak s Pulaprometom donio novu odluku prema kojoj će svim učenicima s prebivalištem u Puli sufinancirati troškove prijevoza. Radi se o 4638 učenika. Cijena će biti 98 kuna za vrijeme školske godine. Troškove sufinanciranja podnijet će Pulapromet jer Grad Pula nema dovoljno sredstava. Pula, nažalost, nije jedini slučaj. U drugim gradovima i općinama također se događaju apsurdne situacije. Takav je slučaj s učenicima škole u Lišanima Ostrovičkim koju se nalazi u zaleđu Zadra.
- Pravo na državno subvencionirani besplatni školski autobus imaju stariji učenici osnovnih škola, od petog do osmog razreda, koji žive više od pet kilometara od škole te učenici nižih razreda, do četvrtog razreda osnovne škole, koji žive tri ili više kilometra daleko od škole. Drugi propis kaže da ako nema nogostupa uz cestu do škole, djeca imaju pravo na državno subvencionirani prijevoz. Nije najjasnije koji propis bi mi u Lišanima Ostrovičkim trebali tu primijeniti jer nogostupa do škole ima samo mjestimice - požalio nam se nedavno Bore Savić, ravnatelj Osnovne škole Ivana Gorana Kovačića u Lišanima Ostrovičkim u zadarskom zaleđu, koja ima 74 učenika.
Savić tvrdi da zna doći do potpuno apsurdnih situacija. Kao primjer naveo nam je dvoje đaka susjeda iz sela Bulića. Dječaka ide u više razrede osnovne škole, a djevojčice niže. Iako žive doslovno kuća do kuće, prema tom pravilu stariji dječak nema pravo na subvencionirani prijevoz, a djevojčica ima.
Savić je o svemu izvijestio mjerodavne i o njegovom su slučaju pisali i mediji, ali ništa se nije promijenilo. Osim birokratskih pravilnika koji djeci zagorčavaju školovanje probleme predstavljaju neispravni i dotrajali autobusi koji dovode u pitanje sigurnost učenika. Kvarovi se često događaju, a zadnji slučaj kad se školski autobus zapalio, dogodio se u petak na relaciji Knin- Šibenik. Na sreću, hrabri vozač je na vrijeme zaustavio autobus i djeci se ništa nije dogodilo.
Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska na Facebooku.
Pročitajte više o temi na stranici Bolje obrazovanje.