Obavijesti

News

Komentari 8

Preminuo Damir Jovičević, kapetan Slavije, broda koji je probio blokadu Dubrovnika

Preminuo Damir Jovičević, kapetan Slavije, broda koji je probio blokadu Dubrovnika

O legendarnom izbjegličkom putovanju Slavije izvještavale su sve svjetske medijske kuće, kad je iz razrušenog grada kapetan Jovičević na brod umjesto 800, primio 5 000 putnika

VIDEO

S tugom smo primili vijest kako nas je napustio kapetan Damir Jovičević. Povijest Dubrovnika i Republike Hrvatske pamtit će ga kao zapovjednika „Slavije“, broda koji je predvodeći Konvoj Libertas u ranjeni i opkoljeni grad, u najtežim vremenima, donio prijeko potrebnu nadu, napisao je gradonačelnik Dubrovnika Mato Franić.

Kapetan Damir Jovičević, zapovjednik na Jadrolinijinom trajektu Slavija tijekom 90-ih, prije 30 godina predvodio je Konvoj Libertas, koji je probio blokadu Dubrovnika u Domovinskom ratu. Nažalost preminuo je jučer 22.rujna.

Bio je to povijesni brod koji je  tijekom trajanja blokade, redovito uplovljavao donoseći pomoć te isplovljavao pun izbjeglica, uglavnom starih, bolesnih, ranjenika te majki s djecom, piše Dubrovnik.net.

Kapetanicu Hrvatske šokirala je zastava s prvim bijelim poljem u Beogradu: Koja je to država?!
Kapetanicu Hrvatske šokirala je zastava s prvim bijelim poljem u Beogradu: Koja je to država?!

Svaki put pri uplovljavanju i isplovljavanju, brod je pregledavala JNA, a vojnici s mitraljezima popeli bi se na brod u Mljetskom kanalu i provjeravali tko i što se prevozi, a ponekad bi brod prvo išao u crnogorsku luku Zelniku te bi se pregled obavio tamo.

Svaki pregled sa sobom je nosio životnu opasnost za cijelu posadu od 70-ak ljudi i putnike. Kontrola bi trajala i do šest sati.

O legendarnom izbjegličkom putovanju Slavije izvještavale su sve svjetske medijske kuće, kad je iz razrušenog grada kapetan Jovičević na brod umjesto 800, primio 5 000 putnika. Upravo to putovanje trajalo je gotovo dva dana. Prvo u Zeleniku, a potom prema Rijeci. Zanimljivo je spomenuti da se tada rodila jedna djevojčica, a jedan je stariji čovjek umro.

Najmanje jednom tjedno Jovičević je sa Slavijom u Dubrovnik uplovljavao i tijekom cijelog listopada, prije Konvoja, od samog početka pomorske blokade, tako da Grad, nikad nije ostao posve odsječen od ostatka Hrvatske, zahvaljujući ovom hrabrom čovjeku i njegovoj posadi.

Mornar kapetana Dina Miškića koji je preživio havariju tužio tvrtku Bourbon i dobio odštetu
Mornar kapetana Dina Miškića koji je preživio havariju tužio tvrtku Bourbon i dobio odštetu

Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković uputio je poruku sućuti.

- S tugom smo primili vijest kako nas je napustio kapetan Damir Jovičević. Povijest Dubrovnika i Republike Hrvatske pamtit će ga kao zapovjednika „Slavije“, broda koji je predvodeći Konvoj Libertas u ranjeni i opkoljeni grad, u najtežim vremenima, donio prijeko potrebnu nadu.

Humanitarna akcija Konvoj Libertas ukorijenjena je duboko u srcima Dubrovčana zbog osjećaja zajedništva i nagovještaja slobode koja nam je pružena uplovljavanjem „Slavije“ i drugih brodova. Tog dana, 31. listopada 1991., svijet je saznao pravu istinu o gradu koji je branio svoju slobodu.

Maloljetnike u gumenom čamcu bura otpuhala na otočić Sveti Marko, spasila ih kapetanija
Maloljetnike u gumenom čamcu bura otpuhala na otočić Sveti Marko, spasila ih kapetanija

Dubrovnik će zauvijek pamtiti i sve što je kapetan Jovičević činio od samog početka napada na Grad i  blokade u Domovinskom ratu. Zahvaljujući njegovoj, ali i velikoj hrabrosti cijele posade, naš grad nikad nije bio u potpunosti odsječen od ostatka Hrvatske.

U ime Grada Dubrovnika i moje osobno ime izražavam iskrenu sućut - napisao je gradonačelnik.

Inače skromni kapetan, koji je zadužio Dubrovnik, rođen je u Osijeku, po majci je Hrvat, a po ocu Crnogorac, a do 1990. živio u Crnoj Gori,  gdje su ga zbog angažmana u Domovinskom ratu smatrali nacionalnim izdajnikom.

Kad je završio pomorsku školu u Lošinju u Jadroliniji je počeo raditi 1968., od 1978. je kapetan, a 1987. postaje zapovjednik broda Slavija koji je plovio između Rijeke i Dubrovnika. Od 2008. je u mirovini te je živio u Kostreni pokraj Rijeke.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 8
VIDEO

VIDEO Svih šest Rafalea sletjeli su na Pleso. Državni vrh okupio se oko aviona: 'Ostvarili san!'
PRATITE NA 24SATA

VIDEO Svih šest Rafalea sletjeli su na Pleso. Državni vrh okupio se oko aviona: 'Ostvarili san!'

Povijesnim preletom od vojne baze kod Bordeauxa u Zagreb stiže prvih šest od ukupno 12 borbenih zrakoplova Rafalea koje je Hrvatska naručila od Francuske

Prva snimka Rafalea i poruka kontroli leta: 'Hrvatsko nebo bit će sigurnije. Stigli smo kući...'
POGLEDAJTE VIDEO

Prva snimka Rafalea i poruka kontroli leta: 'Hrvatsko nebo bit će sigurnije. Stigli smo kući...'

Piloti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva s višenamjenskim borbenim avionima Rafale danas 25. travnja 2024. godine oko 12 sati prilikom ulaska u hrvatski zračni prostor stupili su u kontakt s Hrvatskom kontrolom zračne plovidbe. U hrvatski zračni prostor ušli su u području Istarske županije, a poletjeli su s aerodroma u francuskom Bordeauxu nešto prije 11 sati. Prilikom ulaska u hrvatski zračni prostor, piloti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva poslali su poruku svim hrvatskim građanima s ovog povijesnog preleta: "Upravo ulazimo u hrvatski zračni prostor koji će od danas biti još sigurniji. Hrvatski Rafale i hrvatski piloti su stigli kući!"
Dvije 'madamice' su u Zagrebu godinama vodile posao. Za sat vremena naplaćivale 159,27 €!
ZARADILE 30 TISUĆA EURA

Dvije 'madamice' su u Zagrebu godinama vodile posao. Za sat vremena naplaćivale 159,27 €!

DETALJI OPTUŽNICE Spolne usluge oglašavale su pod naslovima 'Plava bomba 35 g.', 'Mazna37', 'Vatrena plavuša, grudi 4' i slično. Neki od muškaraca su odlazili kada bi vidjeli da žena ne odgovara opisu iz oglasa