Obavijesti

News

Komentari 6

Previše ovisimo o Aziji: Europa mora ulagati u industriju čipova

Previše ovisimo o Aziji: Europa mora ulagati u industriju čipova

To bi se moglo postići, između ostalog, financiranjem programa poput europskog plana potpore domaćoj proizvodnji baterijskih ćelija koju EU financira pod egidom "zajedničkog europskog interesa" (IPCEI)

Europa mora osigurati novac kako bi potaknula vlastitu industriju čipova, poručuje njemački automobilski div Volkswagen, ukazujući na globalnu nestašicu poluvodiča koja je naglasila ovisnost Europe o stranim kompanijama.

„Mi (u Volkswagenu) nećemo proizvoditi čipove, ali naravno da bismo željeli imati jake proizvođače čipova koji bi se u najmanju ruku mogli mjeriti s azijskima i američkima“, rekao član uprave Volkswagena Markus Duesmann.

"Tehnologija je na kraju presudna za uspjeh grupe", naglasio je Duesmann, dodajući da bi Europa trebala imati vodeću ulogu u uvođenju tehnologija budućnosti, poput softvera i čipova. 

To bi se moglo postići, između ostalog, financiranjem programa poput europskog plana potpore domaćoj proizvodnji baterijskih ćelija koju EU financira pod egidom "zajedničkog europskog interesa" (IPCEI).

Velika nestašica čipova usporila sve: Kasne automobili, telefoni
Velika nestašica čipova usporila sve: Kasne automobili, telefoni

Njemačka je u srijedu priopćila da europske zemlje planiraju kroz IPCEI podržati lokalnu proizvodnju hardvera, uključujući procesore i poluvodiče, uz ciljanu pomoć koja bi mogla rezultirati ulaganjima u visini do 50 milijardi eura.

Točan iznos ulaganja i financijeri nisu poznati. Europska komisija objavila je da će program financirati 12 zemalja EU-a, uključujući Hrvatsku, a novac bi, među ostalima, trebali dobiti i Rimac Automobili.

Proizvođače automobila širom svijeta zatekla je nestašica ključnih poluvodiča nakon naglog oporavka automobilskog tržišta od koronakrize, naglasivši potrebu za smanjenjem ovisnosti o azijskim proizvođačima, napominje Reuters.

Volkswagen je u međuvremenu udvostručio proračun za razvoj softvera, ključnog za razvoj autonomne vožnje, rekao je Duesmann, dodavši da su oformili odjel Car.Software.Org s više od 5.000 zaposlenika.

Tvrtka istodobno posjeduje 40 posto udjela u startup-u Argo AI koji se bavi autonomnom vožnjom. Isti udio u Argo AI-ju ima i američki Ford.

Ta se dva modela međusobno ne isključuju, tvrdi čelnik VW-a.

„To su dva različita modela razvoja i mi ćemo ih tako dalje i (razvijati)", ističe.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 6
FOTO Pogledajte kako izgleda vila u Istri bračnog para Kekin: Cijena noćenja ide i do 500 €
U ISTARSKOM MOMJANU

FOTO Pogledajte kako izgleda vila u Istri bračnog para Kekin: Cijena noćenja ide i do 500 €

Renovirana tradicionalna istarska kuća moderno je uređena, a cijena noćenja se kreće od 300 eura do 500 eura. Od iznajmljivanja Kekin zaradi nešto više od 13 tisuća eura godišnje
Vakula je rek'o: Stižu nam debeli minusi i najhladniji dan
ZIMA POKAZUJE ZUBE

Vakula je rek'o: Stižu nam debeli minusi i najhladniji dan

DHMZ je za subotu zbog poledice izdao žuto upozorenje za karlovačku i gospićku regiju
Jelavić, ali pravi: 'Možemo me koristi u prljavoj kampanji. Mile je znao tko sam, a ovo je istina'
O SUSRETU S KEKIN

Jelavić, ali pravi: 'Možemo me koristi u prljavoj kampanji. Mile je znao tko sam, a ovo je istina'

Ja se Mili Kekinu nisam lažno predstavio. Mile Kekin je točno znao tko sam ja. Sa mnom svi točno znaju na čemu su - ja sam Nikica Jelavić - i nikome se lažno ne predstavljam, rekao je