Brigadir Ivan Selak (53) iz Zagreba na visini od 2800 metara i pri brzini od 850 km/h začuo je eksploziju. Kabina se napunila dimom i prašinom te počela gorjeti
Prizemljio je MIG kojem se na 2800 metara zapalila kabina
Test pilot, brigadir Ivan Selak krenuo je 19. lipnja 2012. na probni let MIG-om 21, popularnom “kockicom”. Zrakoplov je tek stigao sa servisa motora u Zrakoplovno-tehničkom zavodu.
Sjeo je u kokpit, zarulao pistom i brzinom od 850 km/h vinuo se iznad Zagreba, na 2800 metara. Iznenada, kaže Selak, čuo je snažnu eksploziju.
- Nešto prije toga testirao sam motor. Pomislio sam da je eksplodirao ili da sam se s nečim sudario. Osjetio sam zanošenje aviona. Počeo se tresti i bio je neupravljiv. Zatim je došlo do dekompresije, kabina se napunila dimom i prašinom - prisjetio se Selak 19. lipnja.
Kako s pilotskog mjesta u prednjoj kabini ne može vidjeti stražnji dio letjelice, ovaj iskusan pilot HRZ-a znao je da mora odmah početi slijetati. U zraku i sa stražnjom pilotskom kabinom u plamenu, brigadir Selak nije previše razmišljao.
- Sve se odigralo u nekoliko sekundi. Nisam znao što se dogodilo. Stigao sam tek baciti oko iza i vidio sam da vire dijelovi aviona. Zaista je prava sreća da nitko nije bio iza mene - kaže Selak. Kabina se rasprsnula, poklopac odletio, a on ostao potpuno pribran. Nije nimalo paničario.
- Posao mi je da ostanem pribran i ne vidim zašto me se naziva junakom i herojem. Plaćen sam za to da se snađem - rekao nam je Ivan Selak.
Da su “kockici” ispala vrata kabine, Selak je saznao tek nakon što je uspješno prizemljio svoj zrakoplov.
- Sretan sam što nitko nije stradao - rekao je.
U Hrvatsku je vratio Osvetnika Dubrovnika
Brigadir Ivan Selak jedan je od najboljih pilota Hrvatskog ratnog zrakoplovstva. On je 1992. godine napustio JNA i u Hrvatsku vratio MIG-21. Taj MIG se poslije uključio u obranu Hrvatske kao legendarni Osvetnik Dubrovnika.
>> Njegovu priču gledajte u četvrtak u “Dobro jutro, Hrvatska” i na ponoshrvatske.hr