Piloti civilnog zrakoplovstva prosvjedom traže promjenu radnog vremena pilota i kabinskog osoblja jer tvrde da njgeovo produljenje ugrožava sigurnost putnika
Prosvjeduju piloti: Duže radno vrijeme ugrožava sigurnost
Zbog produljenja radnog vremena u utorak u 15 sati ispred Agencije za civilno zrakoplovstvo prosvjedovao je Hrvatski sindikat prometnih pilota, piše HRT. Prosvjedom pod nazivom 'Sigurnost odmah! Piloti nemaju 100 dana za čekanje' traže promjenu radnog vremena pilota i kabinskog osoblja jer tvrde da produljenje ugrožava sigurnost putnika.
''Preumorni smo za let''
Kad zrakoplov Croatije Airlinesa kasno noću stigne iz Zagreba u Prištinu ili Zadar, piloti imaju svega tri sata sna nakon kojeg se vraćaju u polaznu zračnu luku. Za osnovni psihomotorički odmor posade, trebalo šest sati sna, no piloti hrvatske nacionalne kompanije tako godinama rade iako je u osnovi, tvrde, takva praksa predviđena za pilote malih mlažnjaka i one u kargo-prometu. Međutim, gotovo preko noći zatekla su ih nova pravila: nakon trosatnog odmora, a prije povratka u matičnu zračnu luku, imaju odraditi još jedan let.
- Nakon praktički neprospavane noći, odnosno noći "prerezane" minimalnim odmorom, kokpit i posada kabine pod stresom su na dodatnom letu, a to direktno ugrožava sigurnost leta. Kompanija je na prvo mjesto stavila uštedu od 25.000 kuna, koliko će se mjesečno uštedjeti na hotelima, no ušteda je smiješna ako se ide ispod sigurnosnog praga - kazao je Andre Šarinić, kapetan i instruktor na avionu Airbus A319/320 te predsjednik Sindikata prometnih pilota.
Nova je pravila donijela Agencija za civilno zrakoplovstvo bez ikakve konzultacije s pilotima, koji su tim nezadovoljniji jer je, tvrde, ista agencija je bila protiv "rotacija" kakve je sada potvrdila. Stoga su piloti Croatije Airlinesa prosvjedovali pred agencijom. Podršku su im dali kontrolori leta i kabinsko osoblje, a u Zagreb stiže i Nico Voorbach, predsjednik ECA-e (European Cockpit Association), europske udruge pilota koja broji 38.600 članova.
- Tražimo da se ova odluka povuče i, kao što je to slučaj u svim etabliranim nacionalnim kompanijama u svijetu, šest sati odmora. Ako treba, to ćemo tražiti i od Vlade, a nemamo sto dana za čekanje jer katastrofa se može dogoditi i, ne daj Bože, zaspe li pilot na samo desetak sekundi - poručuje Šarinić.