Obavijesti

News

Komentari 10

Pula dobila rotirajuću garažu: 'Prvi u Hrvatskoj sad dizalom dižemo automobil na peti kat'

Pula dobila rotirajuću garažu: 'Prvi u Hrvatskoj sad dizalom dižemo automobil na peti kat'
3

Tvrtka Pulaparking došla na jedinstvenu ideju i već u probni rad pustila jedinu rotacijsku garažu u državi. Puljani su u šali garažu već nazvali "naftna bušotina" i "Eiffelov toranj". Ima pet katova i prima 30 automobila

VIDEO

Najveći istarski grad godinama muku muči s nedostatkom parkirnih mjesta, što predstavlja problem posebice u vrijeme turističke sezone, pa je tvrtka Pulaparking došla na jedinstvenu ideju i već u probni rad pustila jedinu rotacijsku garažu u državi. Puljani su u šali garažu već nazvali "naftna bušotina" i "Eiffelov toranj".

POGLEDAJTE VIDEO:

Pokretanje videa...

rotacijska garaža u puli 04:19

Garaža koristi automatizirani sustav dizala koji omogućava vozilima da budu smještena u okomitom položaju.

- Model za koji smo se odlučili ima pet katova, visok je 14,5 m i prima 30 vozila - kazao nam je direktor pulskog parkirališta Branislav Bojanić.

Vozač se preko mobilne aplikacije registrira na ulazu u garažu. Prije otvaranja rampi kamere očitaju registraciju i vozača čeka prazno mjesto. Kad parkira automobil na platformu, lift ga digne na neki od pet katova. Prije preuzimanja vozila vozač plati parkiranje putem mobilne aplikacije.

- Našu rotirajuću garažu osmislili su Stipe Tafra i Boris Markoja. To je najtiši i najekonomičniji pogon za parkiranje na svijetu. Stipe Tafra došao je na ideju prije 12 godina kad je to vidio u Hong Kongu. Nije to ništa novo jer su prve napravljene prije gotovo 90 godina u SAD-u. Ivan Gudelj sudjelovao je u kreiranju konstrukcije i pogona te je s Ivanom Zaninovićem osmislio glavni lanac - kazao nam je Bojanić.

Dodaje kako je rotirajuća garaža sazdana od 20 tona čelika.

- Testirali su je na razne vremenske uvjete. Sve testove je prošla. Trajnost je dulja od 50 godina. Vodilica je montažna te se nakon 25-30 godina može promijeniti bez demontaže cijele garaže - tvrdi.

Mnogi Puljani pitali su se što će biti s njihovim vozilima u slučaju, primjerice, nestanka struje.

- U tom slučaju postoji agregat koji se automatski aktivira čim nestane struje, a bit će moguća i ručna rotacija za spuštanje vozila - objašnjava Bojanić.

Cijena sata parkiranja iznosi jedan euro. Cijenu dnevne karte još nisu odredili.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 10
VIDEO

Ljudi u Hrvatskoj i danas umiru od raka zbog Černobila 1986.
FELJTON: ČERNOBIL, 4. DIO

Ljudi u Hrvatskoj i danas umiru od raka zbog Černobila 1986.

Oni koji su bili izloženi manjim radijacijama umirali su u godinama nakon i to od akutnih bolesti ili od raka. Katastrofom u Černobilu pogođeni su milijuni ljudi koji su osjetili posljedice izloženosti zračenju

Spasio tisuće, na kraju se ubio: Uništili snimke koje je ostavio
FELJTON: ČERNOBIL, 5. DIO

Spasio tisuće, na kraju se ubio: Uništili snimke koje je ostavio

Valerij Legasov je tvrdio da je vlast tajila greške u dizajnu reaktora, ali i prethodne nesreće u drugim elektranama. Dvije godine nakon černobilske katastrofe se objesio
VIDEO Skupocjenim BMW-om troje mladih sletjelo s ceste u Zagrebu: 'Odletjela je guma'
KAOS U ZAGREBU

VIDEO Skupocjenim BMW-om troje mladih sletjelo s ceste u Zagrebu: 'Odletjela je guma'

ZAGREB - Više mladih sudjelovalo je u lakšoj prometnoj nesreći sa skupocjenim BMW-om M2 oko 18:30 sati na Zagrebačkoj aveniji. Kako javlja naša čitateljica, vozač je nakon nesreće skinuo registrarske oznake na kojima piše 'ZG WANTED', a dodaje i da mu je odletjela desna stražnja guma. "Ugrozio je ostale sudionike u prometu u skupocjenom autu", kaže nam. Iz policije su nam potvrdili kako imaju informacija o nesreći, te kako nema ozlijeđenih osoba nego je nastala materijalna šteta.