Iz svega lošega proizašlo je to da se puno kvalitetnije održavaju meteorološke postaja koje mjere temperaturu tla i zraka, vlagu i sve ostale važne parametre
Suđenje HAC-ONC-u: Svjedoci govorili o postupanju ophodara
Na suđenju četvorici zaposlenika i tvrtki Hrvatske autoceste - održavanje i naplata cestarine d.o.o. (HAC-ONC) zbog propusta koji su doveli do lančanog sudara i smrti četvero i ozljeđivanja šesnaestero ljudi na zaleđenom vijaduktu Krpaniu studenome 2013. godine, u petak su na Županijskom sudu u Karlovcu svjedoci govorili detaljno o postupanju ophodara i Podružnice za održavanje u zimskim uvjetima na cestama.
Karlovačko Županijsko državno odvjetništvo optužene sumnjiči za ugrožavanje prometa opasnom radnjom ili sredstvom, to jest da su kao osobe odgovorne za održavanje, u obavljanju svojih poslova "postupali suprotno propisima i pravilima o sigurnosti prometa", čime su "izazvali opasnost za život i tijelo ljudi i smrt više osoba".
Tadašnji direktor HAC-ONC-a Željko Kadijević rekao je da je oprema je bila dobra, ali da je tvrtka koja ju je održavala imala problema u tome.
"Oprema je bila dobra i tada i sada, iz Finske, ali važno je kako se s njom radi, kako se servisira i da se mogući kvarovi promtno i kvalitetno otkanjaju", rekao je Kadijević i ustvrdio da je tvtka koje je tada održavala opremu za HAC-ONC imala probleme s nabavom dijelova i s kontaktima proizvođača tih dijelova.
Iz svega lošega proizašlo je to da se puno kvalitetnije održavaju meteorološke postaja koje mjere temperaturu tla i zraka, vlagu i sve ostale parametre važne ophodarima za dobre i pravovremene procjene i odluke, rekao je Kadijević.
Svjedok Antonio Štimac, koji je u službu toga dana došao nakon nesreće, govorio je o meteorološkoj postaju kod vijadukta Krpani. "Bila je u kvaru kolnička sonda, za mjerenje temperature tla, odnosno kolnika", rekao je. To su situacije, objasnio je, kada se ophodar oslanja na podatke Državnog hidrometeorološkog zavoda, a "zadnja granica kada se kolnik mora posipati temperatura kolnika +1, a zraka +3". Također je rekao da je u šest sati, kada je on s kolegom došao u smjenu, na čvoru Gospić padala kiša koja se ledila na tlu.
Državno odvjetništvo ophodara Ivu Klanca i voditelja tehničke jedinice Jakova Pedisića tereti da su propustili posipati kolnik autoceste A1 na dionici tunel Sveti Rok-čvor Sveti Rok, iako je vremenska prognoza upućivala na potrebu preventivnog posipavanja kolnika, a znali su da je meteorološka postaja na vijaduktu Krpani neispravna. Istodobno se za neispravnu meteorološku stanicu terete Lovro Šabić, tadašnji pomoćnik direktora sektora za tehničke poslove i Kazimir Služek, šef odjela za elektro i strojarsko održavanje u Sektoru za održavanje jer su, po optužnici, o kvaru meteorološke postaje bili više puta usmeno i pisano obaviješteni.
Zamjenik Županijskog državnog odvjetništva Mladen Krajačić rekao je Hini da će se u daljnjem dokaznom postupku provesti vještačenja kako bi se utvrdile sve okolnosti i slijed događanja, između ostalog i propusti obavještavanja sudionika u prometu o izvanrednoj situaciji, prometnoj nesreći i ledu. naime, kazao je, ni onda kada je Centar za održavanje i kontrolu prometa (COKP) Maslenica već znao za nesreću, nije bilo načina da se promjeni signalizacija na tunelu Krpani jer je bio neispravan portal pa su vozači i dalje vozili brzo i s oko 100 kilometara na sat nailazili na vijadukt Krpani, mjesto prometne nesreće, što je samo pogoršalo ionako teške posljedice.