Prošlo je već 10 dana. Vjeruje se da je avion namjerno skrenut s rute, ali mogao je letjeti sjeverno ili južno od zadnje znane lokacije. U potragu se uključuje Australija
Posljednje riječi iz kokpita bile su od kopilota, a ne kapetana
Malezija traži nestali avion s 239 ljudi u dva zračna koridora, potvrdio je ministar transporta Hišamudin Husein . Uvjereni su da je namjerno skrenuo s rute i letio sjevernim ili južnim lukom nakon posljednje poznate lokacije . Zatražili su pomoć od 26 zemlje . Potvrdio je kako su operacije u sjevernom i južnom koridoru već počele, piše BBC .
Pokretanje videa...
Malezijski dužnosnik otkrio je kako su posljednje riječi kontrolnom tornju iz kokpita 'U redu, laku noć', stigle
nakon što je netko u avionu ugasio ACARS,
koji zemlji prenosi osnovne podatke o avionu. Međutim, do sada se vjerovalo da je to rekao pilot, a sada su uvjereni da ih je izrekao kopilot
Fariq Abdul Hamid (27).
Tapkaju u mraku: Nitko više ne zna gdje da traže nestali avion
Australski premijer Tony Abbott najavio je kako će zemlja krenuti u potragu za nestalim malezijskim avionom. Australija će voditi pretragu južnog koridora.
Abbott je naglasio kako odgovara na malezijski zahtjev, ali će dodati još snaga na Indijskom oceanu kako bi se pojačala potraga.
Pretražili su kuće pilota i kopilota
Policija je u nedjelju pretražila kuće kapetana Zaharija Ahmada Šaha (53) i kopilota Fariqa Abdula Hamida (27) . Šah je navodno bio veliki politički aktivist i nije krio svoju potporu opozicijskom lideru Anwaru Ibrahimu.
Njegove kolege su rekle da je namjeravao 7. ožujka na sudu pratiti slučaj protiv Ibrahima, samo nekoliko sati prije polijetanja nestalog aviona. Istražitelji još nisu potvrdili je li Šah zaista taj dan bio na sudu.
Dan prije nestanka zrakoplova vođa malezijske opozicije, Anwar Ibrahim, osuđen je za sodomiju i dobio je zatvorsku kaznu u trajanju od pet godina.
Istražuju i druge putnike
Također, istražuju se i drugi putnici, tehničari na zemlji i drugo osoblje koji su mogli imati kontakt s avionom prije polijetanja.
Malezijska policija istražuje inženjera leta Mohda Khairula Amrija Selamata (29) koji je na društvenim medijima rekao da je radio za privatnu tvrtku za najam mlažnjaka . Međutim, Khairul kao inženjer leta specijaliziran za poslovne zrakoplove nije nužno sposoban oteti zrakoplov i upravljati njime. A dokazi ukazuju na to da se takav scenarij dogodio s nestalim zrakoplovom MH370.
Khairul je rekao da je
radio za Execujet Aviation Group
, privatnu kompaniju sa sjedištem u Švicarskoj, no oni nisu htjeli reći je li Khairul još uvijek njihov zaposlenik.
Khairulov otac Selamat Omar rekao je za Reuters da je njegov sin
imao više od 10 godina iskustva
kao inženjer leta. Nije htio reći vjeruje li da je Khairul mogao oteti zrakoplov.
Selamat je rekao da su on i drugi članovi obitelji ovog mjeseca trebali posjetiti Khairulov novi dom. Međutim, Khairul mu je u četvrtak rekao da to moraju odgoditi jer zbog posla mora ići u Peking. Tada su se posljednji put čuli.
Avion s 239 ljudi koji je poletio za Kuala Lumpur u 0.40 sati po lokalnom vremenu 8. ožujka nestao je s radara oko 1.20 sati. Istražitelji pokušavaju doći do radarskih slika iz svih zemalja koje je avion preletio.
Avion je negdje između Australije, Maldiva i Mongolije
Među brojnim teorijama o nestalom avionu, jedna je kako je sletio na nepoznatu lokaciju. Američki radio WYNC objavio je 634 moguće piste u 26 zemalja na koje je mogao sletjeti . To zapravo znači da je avion negdje između Australije, Maldiva i Mongolije.
Koristili su informacije sa stranice za simulaciju leta. Međutim, na karti nisu ucrtana i druga mjesta gdje je avion mogao sletjeti, a da nije aerodrom. Kriterij im je bio pista od
1500 metar
a, ali nisu uzeli u obzir npr.
autoceste
.
Pilot Rich Solan
koji leti Boeingom 777 kaže kako bi, da mora, mogao sletjeti i na kraću, a autocesta ne bi trebala biti ni cementirana.
I vi možete pomoći u potrazi aviona
Na internetu se pojavila stranica koja pomaže u eliminaciji mjesta na kojima nije nestali avion . Klikom označujete da MH370 nije na mjestu kojem se vi nalazite.