Prema zadnjim informacijama, nestali let MH370 poslao je još jedan signal osam minuta nakon zadnjeg 'pinga'. Taj signal nije jasan i malezijske vlasti ga istražuju...
Tko je htio poslati još jedan signal s nestalog zrakoplova?
Nestali let Malaysia Airlinesa , MH370 , poslao je jedan posljednji, i neočekivani, signal osam minuta nakon svojeg zadnjeg ‘pinga’ . Vjerojatno je to bio trenutak kad je zrakoplov ušao u svoju 'fazu katastrofe' prije nego se srušio u Indijski ocean, rekli su istražitelji, a prenosi Telegraph .
To je još jedna informacija koja je samo produžila listu neodgovorenih pitanja vezana uz misteriozni zrakoplov, koji je nastavio letjeti još sedam sati nakon što je nestao s radara . Malezijske vlasti, naime, tvrde da se čini kako je avion pokušao uspostaviti još jedan satelitski kontakt , nakon svog zadnjeg rutinskog kontakta.
'Ne razumijemo taj kontakt'
Ta serija od sedam rutinskih 'pingova', koje se još naziva 'rukovanje', koje je avion automatski slao svakih sat vremena zapravo su i odredila konačnu lokaciju zrakoplova iznad Indijskog oceana.
- Postoji dokaz djelomičnog 'rukovanja' između zrakoplova i stanice u 00.19 sati. No, za sada ne razumijemo taj kontakt i trenutno ga istražujemo - rekao je Hishammuddin Hussein , malezijski ministar prometa.
'Počeo je odašiljati poruku koja je naglo zaustavljena'
Thomas Withington , stručnjak za vojnu elektroniku, rekao je za Telegraph da zvuči kao da je zrakoplov počeo odašiljati poruku, koja je iz nekog razloga zaustavljena.
- Moglo bi se raditi o tome da je zrakoplov bio u katastrofalnoj fazi svojeg leta , nešto je bilo uzrokovalo rušenje, ili je došlo do atmosferskog poremećaja. Je li član posade pokušavao poslati poruku? Je li zrakoplov pokušavao poslati poruku? Je li došlo do kvara? Odgovore na ta pitanja znat ćemo samo ako uspijemo naći crnu kutiju - rekao je Withington.
Ni crna kutija možda više nema odgovore
No, čini se kako će to potrajati, a pitanje je i hoće li ona uopće dati kakve odgovore.
Naime, kako piše Telegraph , stručnjaci strahuju da se crna kutija možda uopće neće moći pronaći, a ako se i nađe pitanje je hoće li biti od koristi. Naime, velika je šansa da dio, koji se tiče naglog skretanja s putanje, više uopće nije u crnoj kutiji . Budući da je avion nastavio letjeti još sedam sati, crna kutija je možda već izbrisala te podatke, te na to mjesto snimila nove .
Avion traže na području veličine Francuske
Inače, malezijske vlasti novom su analizom, suzile zonu pretrage.
Od 2,4 milijuna četvornih nautičkih milja sada se pretražuje njih 469.407
. Ali to je i dalje površina jedne Francuske.
Budući da su obitelji 239 putnika zahtijevale 'dokaz' da je avion doista nestao ispod Indijskog oceana, malezijske vlasti prezentirale su im analizu
Inmarsata, britanske telekomunikacijske kompanije
, čiji su
satelitski podaci doveli do zaključka da se avion srušio upravo u tim vodama prije 18 dana i da nema preživjelih
.
Snimke pokazuju 122 objekta, ali nema potvrde da je riječ o avionu
No, unatoč masivnoj međunarodnoj potrazi zrakom i morem, i dalje nema olupine zrakoplova. Francuske satelitske snimke pokazuju 122 objekta u vodama Indijskog oceana u blizini zone gdje se pretražuje, 2557 kilometara od Pertha. Jedan objekt je dugačak 23 metra, a dosta ih je veličine jedan metar. Neki su svjetlije boje i čvrstog materijala, ali još se ne može sa sigurnošću potvrditi da se radi o dijelovima aviona.