Obavijesti

News

U digitalnom marketingu edukacija je izuzetno važna

U digitalnom marketingu edukacija je izuzetno važna
2

Konferencija o digitalnom marketingu održava se u petak u Zagrebu

Davor Runje, osnivač tvrtke Drap, jedan je od predavača na predstojećoj konferenciji "Od digitalnog marketinga do marketinga digitalne ere" za koju se još uvijek možete prijaviti. Štoviše, svojim će predavanjem na temu trendova i strategija u integriranim, digitalnim marketinškim kampanjama upravo Runje i otvoriti ovu konferenciju. Za 24sata stoga odgovara na nekoliko ključnih pitanja za one koji se pitaju – je li digitalni marketing zanimanje budućnosti?

Nekad se o digitalnom marketingu govori kao o "zanimanju budućnosti" no potražnja za dobrim ljudima već je danas velika. To je posao sadašnjosti s perspektivom značajnog rasta u budućnosti, zar ne?

Općenito gledajući, velika je potražnja za svim zanimanjima u kojima možete biti globalno konkurentni bez obzira gdje se fizički nalazite. Svi smo itekako svjesni koliko su programeri i dizajneri danas traženi, ali potražnja nije ništa manja niti za stručnjacima za digitalni marketing. Svi oni mogu izabrati da li će emigrirati u inozemstvo, raditi preko freelance siteova ili raditi za domaće klijente. Bez obzira što izabrali, cijena njihovog rada se ubrzano povećava i samo je pitanje vremena kada će se izjednačiti sa cijenama rada njihovih kolega u najrazvijenijim zapadnim zemljama.

Koji su glavni trendovi u marketinškom komuniciranju, naravno digitalnom, za koje očekujete da će ostaviti traga već ove godine? Što bismo novoga mogli vidjeti prije kraja godine?

Trenutno je sva pažnja javnosti usmjerena na tehnologije kao što su IA (umjetna inteligencija) i VR (virtualna stvarnost), ali po mom mišljenju one se nalaze na početku svog puta kroz hype cycle. Mislim da još moramo proći kroz dolinu razočaranja prije nego doživimo prosvjetljenje i stvarno korisne primjene tih tehnologija.

Ono što su trenutno najveći trendovi su online video, chat aplikacije i stvarno umrežavanje ljudi putem društvenih mreža. Kad kažem stvarno, mislim na kreiranje pravih zajednica koje se nalazi i offline, kao što je to npr. Croatian Makers.

Stvari poput prepoznavanja govora u digitalnim kampanjama, analize nestrukturiranih podataka, prilagodbe ponude pojedinom korisniku… jesu li ove stvari već ovdje i primjenjive ili su još buzzwordi?

Tehnologija napreduje, a mi ih pokušavamo primijeniti na sve moguće način i neki od njih će biti i stvarno korisni! Npr. baš čitam kako se testira tehnologija pomoću koje možete naručiti pizzu putem messengera, a narudžbu će preuzeti AI bot. Zvuči zanimljivo, ali na prvu ne vidim zašto bi ljudi radije tipkali "molim jednu srednju pizzu s tri vrste sira i ekstra umakom od rajčica" u chatu umjesto da to izaberu opcije i naruče isto kroz dobro dizajniran web ili aplikaciju. S druge strane, možda me iznenadi i to postane najveći hit. Ne bi bilo prvi put.

Mnoge tvrtke nalaze se pred izazovom "digitalne transformacije" poslovanja. Zašto je katkada, naročito za tvrtke iz "tradicionalnih" sektora, to katkada poveći izazov?

Mene primjerice fascinira "uspješnost" automobilske industrije da se "elektrizira", da ne idemo tako daleko i pričamo o digitalizaciji. Baš sam prije neki dan čitao kako je VW napravio jedan nadasve inovativan benzinski motor i kako su jako ponosni na njega. Ne znam točno o kakvim se inovacijama radi jer me nije baš toliko zanimalo, ali mi je bilo fascinantno kako već sada mogu zamisliti propast kompanije koja je 2014. bila najveći proizvođač automobila. Malo varaš na eko testovima, malo negiraš potencijal Tesle, puno vojnog organizacijskog ustroja i već vidim kako ih neki investicijski fond komada i rasprodaje tvornice Tesli koja ne može isporučiti dovoljno vozila. Ne kažem da će se to desiti, ali već danas mogu zamisliti takav rasplet događaja.

Transformacija velikih sustava je strahovito teška jer "digitalizacija" zapravo znači puno više od prihvaćanja činjenice da vaši klijenti i potrošači koriste internet. Nisu oni jedini, to čine i vaši zaposlenici, partneri, dobavljači, investitori i svi ostali pripadnici vašeg ekosustava, a internet je srušio mnoge granice i učinio mnoge stvari stvarima slobodnog izbora, da baš ne kažem - demokratičnijima.

To znači da će se taj proces digitalne transformacije jednostavno možda pokazati suviše kompliciranim za neke organizacije?

Ako želite dobre zaposlenike, sad vam konkurencija nije više vaša omražena konkurencija preko puta ceste već cijeli svijet koji je gladan za talentima. Vaši dobavljači odjednom mogu pronaći klijente koji imaju razumnije rokove plaćanja i više cijene u nekim drugim državama, ako baš u ovoj nemaju puno izbora. Vaši investitori su informiraniji i organiziraniji zbog interneta i brzo će preusmjeriti svoj novac tamo gdje se prilagodbe novom dobu dešavaju brže nego kod vas. Sve to predstavlja velike izazove sustavima koji odjednom moraju mijenjati ne samo medij putem kojeg komuniciraju sa svima, već i svoju kulturu kako bi se prilagodile novom svijetu u kojem su se iznenada našli. Naravno, neki će odabrati strogo hijerarhijski ustroj i nastaviti usavršavati benzinske motore, ali slutim da to neće dobro završiti za njih.

Iako mnogi digitalni marketing još uvijek doživljavaju kao puko oglašavanje na tražilicama ili društvenim mrežama, stvari su mnogo kompleksnije. Koje bi sve vještine trebao imati dobar stručnjak za digitalno?

Po mom mišljenju, potreban skup vještina se stalno mijenja i puno važnije je kontinuirana edukacija, nego vaše trenutno znanje. Što god znali danas, za par godina će biti zastarjelo. Ako danas ne znate mnogo o programiranju, dizajnu ili marketingu i sad se krenete educirati, za par godina možete postati vrhunski stručnjak. Naravno, pod pretpostavkom da imate neki minimalni talent i voljni ste uložiti dovoljno rada i truda. Vrijeme kad ste s 18 godina starosti morali odabrati svoju karijeru i ona raditi isti posao cijeli život je prošao. Današnje generacije će promijeniti nekoliko karijera u svom životu i imati širinu znanja i pogleda na život koje nikada prije nisu bile dostupne širokim slojevima.

Kada zapošljavate, što očekujete od novih zaposlenika i koliko je u ovom poslu važna kontinuirana edukacija?

Mislim da je dio odgovora jasan već iz prethodnog pitanja. Za početak, mora posjedovati neki minimum znanja za obavljanje svog posla na poziciji za koju ga zapošljavamo. Zavisno od pozicije, taj minimum može biti i doslovno da zna upaliti računalo i da je voljan naučiti sve ostalo. Prije svega očekujem da poštuje druge ljude - klijente, kolege, dobavljače, slučajne prolaznike na cesti, mačke lutalice itd. Ako nema poštovanja i obzira prema drugima, nije nam bitno koliko je talentiran i stručan, to jednostavno nije osoba za nas. Na kraju, kod zapošljavanja mora proći intervju s kolegama s kojima će raditi i oni moraju reći da imaju dobar osjećaj za tu osobu. Tu ne tražimo od njih da procjenjuju kvalifikacije, već gledamo da li intuitivno misle da će kliknuti i biti dio ekipe. Ako kliknu, avantura počinje…

Zadnji čas za registraciju za konferenciju

Konferencija "Od digitalnog marketinga do marketinga digitalne ere" prošle je godine bila iznimno dobro posjećena. I ove će se godine, u njezinom drugom izdanju, govoriti o aktualnim trendovima i dobrim strategijama u digitalnom marketingu. Kako digitalni marketing odavno više nije sinonim samo za oglašavanje na društvenim mrežama i tražilicama, tako će i teme na ovogodišnjoj konferenciji ići u smjeru pomaganja tvrtkama da provedu "digitalnu transformaciju" svojeg poslovanja. Socijalna fizika, prepoznavanje govora, podatkovna znanost i mnoge druge aktualne teme dio su sadržaja predstojeće konferencije. Mjesta na konferenciji još uvijek ima pa organizator, Visoko učilište Algebra, poziva sve zainteresirane da se čim prije prijave.

 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
VIDEO

VIDEO Svih šest Rafalea sletjeli su na Pleso. Državni vrh okupio se oko aviona: 'Ostvarili san!'
PRATITE NA 24SATA

VIDEO Svih šest Rafalea sletjeli su na Pleso. Državni vrh okupio se oko aviona: 'Ostvarili san!'

Povijesnim preletom od vojne baze kod Bordeauxa u Zagreb stiže prvih šest od ukupno 12 borbenih zrakoplova Rafalea koje je Hrvatska naručila od Francuske

Prva snimka Rafalea i poruka kontroli leta: 'Hrvatsko nebo bit će sigurnije. Stigli smo kući...'
POGLEDAJTE VIDEO

Prva snimka Rafalea i poruka kontroli leta: 'Hrvatsko nebo bit će sigurnije. Stigli smo kući...'

Piloti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva s višenamjenskim borbenim avionima Rafale danas 25. travnja 2024. godine oko 12 sati prilikom ulaska u hrvatski zračni prostor stupili su u kontakt s Hrvatskom kontrolom zračne plovidbe. U hrvatski zračni prostor ušli su u području Istarske županije, a poletjeli su s aerodroma u francuskom Bordeauxu nešto prije 11 sati. Prilikom ulaska u hrvatski zračni prostor, piloti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva poslali su poruku svim hrvatskim građanima s ovog povijesnog preleta: "Upravo ulazimo u hrvatski zračni prostor koji će od danas biti još sigurniji. Hrvatski Rafale i hrvatski piloti su stigli kući!"
Dvije 'madamice' su u Zagrebu godinama vodile posao. Za sat vremena naplaćivale 159,27 €!
ZARADILE 30 TISUĆA EURA

Dvije 'madamice' su u Zagrebu godinama vodile posao. Za sat vremena naplaćivale 159,27 €!

DETALJI OPTUŽNICE Spolne usluge oglašavale su pod naslovima 'Plava bomba 35 g.', 'Mazna37', 'Vatrena plavuša, grudi 4' i slično. Neki od muškaraca su odlazili kada bi vidjeli da žena ne odgovara opisu iz oglasa