News

Komentari 1

U Saboru se raspravlja o tome da nam nedostaje nastavnika matematike. Napokon...

U Saboru se raspravlja o tome da nam  nedostaje nastavnika matematike. Napokon...

Ako se uzme u obzir da je matematika temelj za bilo kakvo promišljanje i kreativnost od prvih dana djetetova života, višegodišnji trend smanjivanja broja nastavnika matematike zaslužio je barem jednu saborsku sjednicu

Odbor za obrazovanje, znanost i kulturu Hrvatskog sabora u utorak je raspravljao o sve ozbiljnijem nedostatku nastavnika i profesora matematike u hrvatskim osnovnim i srednjim školama, objavio je portal srednja.hr. Sjednica će biti na inicijativu prof. Damira Bakića, zastupnika platforme Možemo! i člana tog odbora. Prof. Bakić inače dolazi s Prirodoslovno-matematičkog fakulteta u Zagrebu i godinama je upućen u ovu problematiku.

A podaci koje je iznio u materijalima za sjednicu ozbiljni su. “Gotovo svaki šesti nastavnik matematike (uračunavajući tu i zaposlene na određeno vrijeme kao zamjene) u osnovnim školama u Hrvatskoj zapravo je nekvalificiran za posao kojim se bavi”, navodi on te nastavlja: “Procjenjuje se da nam je trenutno potrebno više od 200 magistara edukacije matematike kako bi se sva nastava pokrila na stručan način. U gotovo 150 škola u Hrvatskoj učenicima nije osiguran temeljni preduvjet za savladavanje gradiva: stručan, odnosno kvalificiran nastavnik. Prema podacima Hrvatskog zavoda za zapošljavanje (HZZ), situacija je još teža. Anketa koju je HZZ proveo 2019. godine pokazuje da je tad Hrvatskoj nedostajao 241 nastavnik, odnosno profesor matematike, dok je prema novoj anketi HZZ-a taj broj u 2020. godini narastao na 294”.

Ako se uzme u obzir da je matematika temelj za bilo kakvo promišljanje i kreativnost od prvih dana djetetova razvoja, da su zanimanja temeljena na prirodoslovlju, STEM-u, kreativnosti, sve traženija, kako u svijetu tako i kod nas, višegodišnji trend smanjivanja broja nastavnika, posebice kvalitetnih nastavnika matematike i informatike, zaista je zaslužio barem jednu saborsku sjednicu.
Strašno je da se sve manje ljudi, obrazovanih, kvalificiranih ljudi u najvažnijim znanostima, želi posvetiti djeci i njihovu podučavanju.

Obrazovne vlasti moraju pod hitno osmisliti i napraviti ozbiljne korake kako bi onima koji su kvalificirani za nastavnike i profesore matematike, informatike, ali i kemije te, primjerice, mnogo stručnih predmeta, ponudili dobre uvjete za rad u školama. I nije tu samo riječ o sindikalnim zahtjevima za većim plaćama, kako mnogi to vole vidjeti. Riječ je i o dugoročnoj strategiji obrazovanja budućih nastavnika tih predmeta. A toga neće biti ako nam djeca školu završavaju bez osnovnih znanja iz matematike i gledaju kako će pobjeći od nje što dalje.

Najčitaniji članci