Obavijesti

News

Komentari 1

U Zagrebu baš kao u Finskoj: Povezuju nekoliko predmeta

U Zagrebu baš kao u Finskoj: Povezuju nekoliko predmeta
2

Učenici iz V. gimnazije postižu bolji uspjeh nego ostali jer uče gradivo po temama koje se nadopunjuju. U školi đaci uče teoriju s kojom se mogu zaposliti

VIDEO

Svakog dana u tiskanom izdanju 24sata stručnjaci, profesori i učitelji, roditelji i djeca, obični ljudi i znanstvenici upozoravat će na probleme, otkrivati rješenja i objašnjavati slučajeve koji mogu pomoći da imamo bolje obrazovanje za bolju Hrvatsku.

Finska je u samom svjetskom vrhu po kvaliteti obrazovnog sustava i rezultatima koje njihovi učenici postižu, a odnedavno su krenuli s provođenjem nove reforme. U školama će objediniti nekoliko predmeta na pojedinim temama, potpuno ukinuti stari, predavački tip nastave i organizirati projektnu nastavu koja će poticati kreativnost i komunikacijske vještine svih učenika.

U zagrebačkoj V. gimnaziji su u sklopu projekta Afirmativna nastava i inovativno učenje i poučavanje u gimnazijama u okviru Hrvatskog kvalifikacijskog okvira (IPAQ Peta) izgradili su sadržaj koji predmete ne stavlja u pretince nego ih povezuje u cjelinu. Ipak, to je jednokratni projekt, a za ozbiljnije promjene je, smatra ravnatelj Petar Mladinić, nužan novac i konsenzus svih institucija. U projektu je sudjelovalo oko 1200 učenika i 1100 nastavnika te četiri partnerske gimnazije (Vukovar, Pakrac, Knin i Metković) i Prirodoslovno-matematički fakultet u Zagrebu.

Trebamo mijenjati nastavu 

- Nažalost, naš školski sustav je još vrlo nefleksibilan i neusklađen sa suvremenim znanstvenim spoznajama. Danas se mnogo zna o procesima učenja i svjedoci smo rastućeg broja znanstvenih radova u području edukacije. Rezultati istraživanja govore u prilog nastavi usmjerenoj na učenika. Poznato je da je za motivirati učenike potrebno prvo s njima izgraditi odnos. Učenička percepcija pozitivnog akademskog okruženja i dobar odnos s nastavnikom bitno su povezani s motivacijom i postignućem kod učenika. Što je i koliko naučeno uvelike je pod utjecajem učenikove motivacije. Motivacija za učenje pod utjecajem je učenikova emotivnog stanja, vjerovanja, interesa, ciljeva i navika.

Učenikova kreativnost, metakognicija i znatiželja pridonose motivaciji za učenje. Intrinzična motivacija potiče se zadacima koji su zanimljivi, optimalno novi i teški, a učenicima pružaju osjećaj osobnog izbora i kontrole. Usvajanje kompleksnog znanja i vještina zahtijeva dodatni napor i vodstvo. Bez motivacije nema ni truda. Upravo ideja da učenike učinimo što aktivnijim sudionicima obrazovnog sustava potaknula nas je na promišljanje i stvaranje novih kurikula koji bi svim zainteresiranim nastavnicima pomogli u provedbi nastave usmjerene na učenika - objašnjava ravnatelj Mladinić. Razvili su kurikule za fiziku, informatiku, matematiku (nacrtna geometrija), biologiju i kemiju, te interdisciplinarne kurikule oblikovanja urbanog okoliša koji su povezali društvene znanosti: likovnu umjetnost, povijest, geografiju i strane jezike, zatim terensku nastavu koja je obuhvatila područje biologije, kemije, tjelesne i zdravstvene kulture, te projektnu nastavu koja je obuhvatila područje biologije, kemije i jezika.

- Učenici su se kroz kurikule nastale u ovom projektu kvalitetno pripremili za uspješno polaganje ispita državne mature i za nastavak školovanja na visokoškolskim ustanovama. Novina koja se uvela u okviru projekta je planiranje i realizacija međupredmetnih ili interdisciplinarnih tema koje pridonose međusobnom povezivanju odgojno-obrazovnih područja i nastavnih predmeta u skladnu cjelinu. Interdisciplinarni pristup i međupredmetno povezivanje omogućuje cjelovit (holistički) pristup razvoju učeničkih kompetencija.

Povezanost svih sadržaja

Uvođenjem odgojno-obrazovnih područja (povezanih međupredmetnih tematskih cjelina), osim stjecanja novih kompetencija, omogućuje se učinkovitije planiranje i bolja konceptualna povezanost odgojno-obrazovnih sadržaja, s krajnjim ciljem da učenici promatraju probleme o kojima uče iz perspektive različitih disciplina, odnosno nastavnih predmeta. Kroz nove se kurikule učenike osposobljava za usvajanja, obrade i vrednovanja novoga znanja, vještina, sposobnosti i stavova te njihove primjene u različitim situacijama - kaže Mladinić.

U projektu su se postojeći nastavni programi proširili kurikulima koji su nastavne programe modificirali i modernizirali, u školama sudionicama projekta poboljšala se didaktička oprema i materijali, educirali su se nastavnici, a sve kako bi se promovirala afirmativna nastava te inovativno učenje i poučavanje.

- Učenici su vrlo pozitivno reagirali i kroz evaluacije poželjeli što više nastave u kojoj mogu aktivno sudjelovati. Učili su na puno ‘prirodniji’ i suvremeniji način - zaključio je ravnatelj gimnazije Mladinić.

Stvorimo sposobne ljude: U školi đaci uče teoriju s kojom se mogu zaposliti

Ravnatelj V. gimnazije smatra kako su mladi jedna od najranjivijih kategorija u Hrvatskoj i da su odrasli ti na kojima je odgovornost da ih usmjeravaju i potiču.

- Nakon što maturiraju gotovo im je nemoguće naći posao - zbog općeg nedostatka prilika za zapošljavanje i zbog činjenice da u školama dobivaju pretežno teorijsko znanje te ne razvijaju praktične vještine - kaže Mladinić.     

Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska na Facebooku.

Pročitajte više o temi na stranici Bolje obrazovanje.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 1
VIDEO

VIDEO Pogledajte nebo iznad Grčke! Ovaj fenomen uskoro bi mogao pogoditi i  Hrvatsku...
NEVJEROJATNO

VIDEO Pogledajte nebo iznad Grčke! Ovaj fenomen uskoro bi mogao pogoditi i Hrvatsku...

ATENA, GRČKA Jaki vjetrovi donijeli su saharski pijesak koji je prekrio dijelove Grčke, među njima i glavni grad Atenu. Kažu kako je to jedan od najgorih slučajeva koje vežu za pustinjski pijesak u šest godina. Prema projekcijama Copernicusa, ova meteorološka pojava mogla bi pogoditi Hrvatsku krajem mjeseca

DP želi 4 ministarstva? Mario Radić za 24sata: To nije istina, ne znam tko to plasira u javnost
IZ MINUTE U MINUTU

DP želi 4 ministarstva? Mario Radić za 24sata: To nije istina, ne znam tko to plasira u javnost

Prošlo je tjedan dana od parlamentarnih izbora, ali i dalje nitko nije skupio 76 ruku i formirao većinu. Kreću ozbiljni pregovori
Trzavice i raskoli tjedan nakon izbora. Evo gdje puca u Mostu, HDZ-u, SDP-u, DP-u, Fokusu...
A KLELI SE U JEDINSTVO

Trzavice i raskoli tjedan nakon izbora. Evo gdje puca u Mostu, HDZ-u, SDP-u, DP-u, Fokusu...

Odlazak bračnog para Raspudić Selak od Mosta, samo je jedan od raskola među partnerima i unutar stranaka nakon izbora. DP se lomi oko koalicija, SDP-ov Grbin na meti kritika, Plenković na dvostrukom udaru...