Obavijesti

News

Komentari 1

U Zagrebu baš kao u Finskoj: Povezuju nekoliko predmeta

U Zagrebu baš kao u Finskoj: Povezuju nekoliko predmeta
2

Učenici iz V. gimnazije postižu bolji uspjeh nego ostali jer uče gradivo po temama koje se nadopunjuju. U školi đaci uče teoriju s kojom se mogu zaposliti

Svakog dana u tiskanom izdanju 24sata stručnjaci, profesori i učitelji, roditelji i djeca, obični ljudi i znanstvenici upozoravat će na probleme, otkrivati rješenja i objašnjavati slučajeve koji mogu pomoći da imamo bolje obrazovanje za bolju Hrvatsku.

Finska je u samom svjetskom vrhu po kvaliteti obrazovnog sustava i rezultatima koje njihovi učenici postižu, a odnedavno su krenuli s provođenjem nove reforme. U školama će objediniti nekoliko predmeta na pojedinim temama, potpuno ukinuti stari, predavački tip nastave i organizirati projektnu nastavu koja će poticati kreativnost i komunikacijske vještine svih učenika.

U zagrebačkoj V. gimnaziji su u sklopu projekta Afirmativna nastava i inovativno učenje i poučavanje u gimnazijama u okviru Hrvatskog kvalifikacijskog okvira (IPAQ Peta) izgradili su sadržaj koji predmete ne stavlja u pretince nego ih povezuje u cjelinu. Ipak, to je jednokratni projekt, a za ozbiljnije promjene je, smatra ravnatelj Petar Mladinić, nužan novac i konsenzus svih institucija. U projektu je sudjelovalo oko 1200 učenika i 1100 nastavnika te četiri partnerske gimnazije (Vukovar, Pakrac, Knin i Metković) i Prirodoslovno-matematički fakultet u Zagrebu.

Trebamo mijenjati nastavu 

- Nažalost, naš školski sustav je još vrlo nefleksibilan i neusklađen sa suvremenim znanstvenim spoznajama. Danas se mnogo zna o procesima učenja i svjedoci smo rastućeg broja znanstvenih radova u području edukacije. Rezultati istraživanja govore u prilog nastavi usmjerenoj na učenika. Poznato je da je za motivirati učenike potrebno prvo s njima izgraditi odnos. Učenička percepcija pozitivnog akademskog okruženja i dobar odnos s nastavnikom bitno su povezani s motivacijom i postignućem kod učenika. Što je i koliko naučeno uvelike je pod utjecajem učenikove motivacije. Motivacija za učenje pod utjecajem je učenikova emotivnog stanja, vjerovanja, interesa, ciljeva i navika.

Učenikova kreativnost, metakognicija i znatiželja pridonose motivaciji za učenje. Intrinzična motivacija potiče se zadacima koji su zanimljivi, optimalno novi i teški, a učenicima pružaju osjećaj osobnog izbora i kontrole. Usvajanje kompleksnog znanja i vještina zahtijeva dodatni napor i vodstvo. Bez motivacije nema ni truda. Upravo ideja da učenike učinimo što aktivnijim sudionicima obrazovnog sustava potaknula nas je na promišljanje i stvaranje novih kurikula koji bi svim zainteresiranim nastavnicima pomogli u provedbi nastave usmjerene na učenika - objašnjava ravnatelj Mladinić. Razvili su kurikule za fiziku, informatiku, matematiku (nacrtna geometrija), biologiju i kemiju, te interdisciplinarne kurikule oblikovanja urbanog okoliša koji su povezali društvene znanosti: likovnu umjetnost, povijest, geografiju i strane jezike, zatim terensku nastavu koja je obuhvatila područje biologije, kemije, tjelesne i zdravstvene kulture, te projektnu nastavu koja je obuhvatila područje biologije, kemije i jezika.

- Učenici su se kroz kurikule nastale u ovom projektu kvalitetno pripremili za uspješno polaganje ispita državne mature i za nastavak školovanja na visokoškolskim ustanovama. Novina koja se uvela u okviru projekta je planiranje i realizacija međupredmetnih ili interdisciplinarnih tema koje pridonose međusobnom povezivanju odgojno-obrazovnih područja i nastavnih predmeta u skladnu cjelinu. Interdisciplinarni pristup i međupredmetno povezivanje omogućuje cjelovit (holistički) pristup razvoju učeničkih kompetencija.

Povezanost svih sadržaja

Uvođenjem odgojno-obrazovnih područja (povezanih međupredmetnih tematskih cjelina), osim stjecanja novih kompetencija, omogućuje se učinkovitije planiranje i bolja konceptualna povezanost odgojno-obrazovnih sadržaja, s krajnjim ciljem da učenici promatraju probleme o kojima uče iz perspektive različitih disciplina, odnosno nastavnih predmeta. Kroz nove se kurikule učenike osposobljava za usvajanja, obrade i vrednovanja novoga znanja, vještina, sposobnosti i stavova te njihove primjene u različitim situacijama - kaže Mladinić.

U projektu su se postojeći nastavni programi proširili kurikulima koji su nastavne programe modificirali i modernizirali, u školama sudionicama projekta poboljšala se didaktička oprema i materijali, educirali su se nastavnici, a sve kako bi se promovirala afirmativna nastava te inovativno učenje i poučavanje.

- Učenici su vrlo pozitivno reagirali i kroz evaluacije poželjeli što više nastave u kojoj mogu aktivno sudjelovati. Učili su na puno ‘prirodniji’ i suvremeniji način - zaključio je ravnatelj gimnazije Mladinić.

Stvorimo sposobne ljude: U školi đaci uče teoriju s kojom se mogu zaposliti

Ravnatelj V. gimnazije smatra kako su mladi jedna od najranjivijih kategorija u Hrvatskoj i da su odrasli ti na kojima je odgovornost da ih usmjeravaju i potiču.

- Nakon što maturiraju gotovo im je nemoguće naći posao - zbog općeg nedostatka prilika za zapošljavanje i zbog činjenice da u školama dobivaju pretežno teorijsko znanje te ne razvijaju praktične vještine - kaže Mladinić.     

Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska na Facebooku.

Pročitajte više o temi na stranici Bolje obrazovanje.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 1
Pravilnik za muljaže: Umjesto da postroži kontrolu, ministrica zdravstva je dodatno smanjuje!
KUPNJA UREĐAJA

Pravilnik za muljaže: Umjesto da postroži kontrolu, ministrica zdravstva je dodatno smanjuje!

Ravnatelji bolnica neće morati tražiti suglasnost za kupnju medicinskog uređaja do milijun eura. Da je taj pravilnik bio na snazi, ministar Vili Beroš ne bi bio uhićen. "To je teški apsurd, dopuštaju još veće manipulacije!"
VIDEO Tuča prekrila Dubrovnik: 'Pred gradom je bila i pijavica. A na Stradunu je 30 cm leda!'
NEVJEROJATNI PRIZORI

VIDEO Tuča prekrila Dubrovnik: 'Pred gradom je bila i pijavica. A na Stradunu je 30 cm leda!'

DUBROVNIK Žestoka tuča zasula je u srijedu nešto prije podneva dubrovačko područje. Kako su nam javili čitatelji 24sata, stari grad se potpuno zabijelio od leda. Ljudi doslovno kližu ne bi li prošli Stradunom. S obzirom na to da se sav led slijeva niz oluke na ulicu, negdje su nanosi visoki i do 30 centimetara. Ljudi pokušavaju otkopati svoje lokale, a pred gradom se na moru pojavila i pijavica.
TEŠKA NESREĆA Policajac sletio u odvodni kanal kod Vinkovaca. Poginuo je na licu mjesta...
TRAGEDIJA IZA PONOĆI

TEŠKA NESREĆA Policajac sletio u odvodni kanal kod Vinkovaca. Poginuo je na licu mjesta...

Smrt 40-godišnjeg vozača na mjestu prometne nesreće utvrdili su djelatnici hitne medicinske pomoći