Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Turisti se i ranije žalili na brod: Ne radi WC i u kabinama smrdi

Vlasnike broda sumnjiči se da su u potpalublje ugradili agregat sa zračnim hlađenjem koji se može koristiti samo na otvorenom. Agregat su platili 5000 kuna, odnosno skoro 20 puta jeftinije nego kakav su trebali

Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
84 komentara

Vlasnik jedrenjaka izrazio je sućut obitelji preminulog Talijana. I sam je, kako je rekao njegov odvjetnik za RTL, pomagao unesrećenima. I vlasnik i kapetan rekli su kako se nadaju da će dvoje otrovane djece, koja su životno ugrožena, biti dobro.

Nakon ispitivanja pustili su ih da se brane sa slobode jer tužiteljstvo smatra kako nema opasnosti da bi mogli pobjeći, utjecati na svjedoke ili ponoviti djelo.

Sumnjiče ih da su ugradili benzinski agregat ( Ford FG-9250e) sa zračnim hlađenjem u strojarnici broda, što je dovelo do istjecanja otrovnih plinova. Kako neslužbeno doznajemo, na agregatu su napisane upute da se takav agregat može koristiti samo na otvorenom prostoru. Oni su ga ipak smjestili u brodsku strojarnicu, a navodno su osigurali i nesmetanu ventilaciju zraka, ali to očito nije bilo dovoljno. Navodno su ugradili agregat koji su platili 5000 kuna, a na brodu je smio biti uređaj koji košta između 10 i 15 tisuća eura, piše Jutarnji.

Foto: Ford FORD FG9250E agregat kakv je ugrađen na Atlantiju TRAGEDIJA NA HVARU Vlasnik i kapetan broda brane se sa slobode: 'Nismo krivi...'

Naime, ‘Atlantia’ je drveni brod i plin se najvjerojatnije kroz pore broda probio do kabina u kojima je spavala nesretna obitelj. Djeca, brat i sestra, koji se i dalje bore za život u splitskoj bolnici spavala su poviše mjesta gdje je ugrađen agregat. A zašto agregat nije bio ugrađen na palubi, kako propisi nalažu, pitali smo mornara koji radi na sličnom brodu.

- Vlasnici, ali i putnici sretniji su ako je agregat skriven u utrobi broda nego na palubi. Osim što smetaju u šetnji palubom i kvare estetski dojam, glavni je problem što su agregati bučni i gostima kvare odmor - rekao nam je mornar koji je želio ostati anoniman.

Agregat ugradili bez suglasnosti Hrvatskog registra brodova

Preinaka, odnosno samovoljna ugradnja agregata u jahtu Atlantia, na kojoj su stradali talijanski turisti, izvedena je bez suglasnosti Hrvatskoga registra borodova (HRB), tehničke ustanove ovlaštene za pregled svih plovila hrvatske državne pripadnosti, piše Jutarnji. Taj brod nije smio ploviti otkad su na svoju ruku u njega ugradili sporni agregat, koji uopće nije bio predviđen za brodove, potvrdili su iz HRB-a. Premda je Atlantia imala potrebne dozvole, one su bile izdane za stanje plovila prije "intervencije" a ugradnjom bilo kojega bitnoga dijela sve dozvole automatski se stavljaju izvan snage.

- Ako se na plovilu neovlašteno ugradi bitna oprema a da se o tome ne obavijesti ili Ministarstvo ili HRB, plovidbene isprave automatski gube valjanost - rekao je pomoćnik ravnatelja HRB-a Andro Vidjak. Ovakve nepravilnosti, odnosno eventualne modifikacije, utvrđuju se inspekcijskim nadzorom plovila odnosno nasumičnom provjerom. Policija ili lučka kapetanija može nasumičnim nadzorom ući na brod i zatražiti dokumentaciju, a ona mora u cijelosti odgovarati zatečenom stanju. Ako se odstupanja pronađu, izriče se zabrana isplovljavanja.

Vidjak kaže da su standardi rigorozni upravo u dijelu gdje prijeti opasnost od ispušnih plinova, "Kod motora s unutrašnjim izgaranjem koji se ugrađuju u zatvorene prostore strojarnice, prvo sam model uređaja mora biti pomorske izvedbe. Zatim mora biti odobren njegov smještaj, riješena ventilacija prostora,  protupožarna zaštita i najvažnije ventilacija ispuha. To sve mora odobriti HRB" rekao je Vidjak i dodao da ništa od toga nemaju u evidencijama za Atlantiu.

Istraga ide dalje

Vještačenje broda nije dovršeno i istraga će odgovoriti na nerazjašnjena pitanja. Među njima i zašto je do trovanja došlo tek četvrtog dana plovidbe? Ugljični monoksid je bio koban i za supružnike Damira (45) i Katicu (48) Klarić. Njihova tijela je 30. listopada 2003. na 20-metarskoj jahti “Odisej”, privezanoj u Kraljevici, pronašao njihov prijatelj. Klarići su jahtu čuvali za vlasnika. Prema svemu sudeći, objavio je svojedobno Večernji list, noć su proveli na brodu. Cijelo vrijeme je radio pomoćni motor te je kabini, a navodno je bila povećana razina ugljičnog monoksida, koji ih je ubio.

MLADI LIJEČNIK Prvi je stigao na jahtu smrti: 'Dvoje djece našao sam u komi'

Putnici se i ranije žalili

Inače, isti brod još je i prošle godine bio na meti loših kritika zbog lošeg zraka. Kako je otkrio Total Croatia News, korisnici koji su lani putovali na brodu objavili su negativnu kritiku na Trip Advisoru.

Putnici su napisali kako su iskusni moreplovci i znali su da sa starijim brodom ne mogu očekivati luksuz od 5 zvjezdica, ali ne i takvo razočaranje. Navode da je brod bio potpuno zanemaren i da su se spremnici za otpadne vode dva puta začepili te ispunili kabine odvratnim smradom, a dodali su i da zahodi u dvije kabine nisu radili. Isto tako i agregat na brodu je bio preslab za ledomat koji je radio samo kad su bili priključeni na struju na vezu.

Možda vas zanima i ovo:
Message