Obavijesti

News

Komentari 4

Uprava Uljanika nije uspjela osigurati sva sredstva za plaće

Uprava Uljanika nije uspjela osigurati sva sredstva za plaće
1

Na pitanje hoće li država intervenirati, Horvat je rekao da smatra da bi polako trebalo prestati s praksom državnih intervencija u trenutku kada privatnim, javnim ili bilo kojim drugim poduzećima dođe "voda do grla"

VIDEO

Ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta Darko Horvat izvijestio je u ponedjeljak da Uprava Uljanika nije uspjela osigurati sva potrebna sredstva za isplatu plaća, poručivši i da bi u ovakvim slučajevima trebalo prestati s praksom zazivanja državne intervencije. 

Horvat je u emisiji "Poslovni tjedan" Hrvatskog radija izjavio da je u komunikaciji s Upravom doznao da nisu uspjeli osigurati sva potrebna sredstva kako bi se danas isplatile plaće radnicima Uljanik grupe.

Na pitanje hoće li država intervenirati, Horvat je rekao da smatra da bi polako trebalo prestati s praksom državnih intervencija u trenutku kada privatnim, javnim ili bilo kojim drugim poduzećima dođe "voda do grla". 

"Smatram da bi trebalo uopće prestati i komunicirati praksu "država treba, država može", te si postavljati pitanja smije li država ili ne smije. U ovom trenutku, na onakav način kako smo do sada, država više ne smije", poručio je Horvat.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.

Napominje da su u komunikaciji s Bruxellesom, kako usklađuju određene stvari oko modaliteta restrukturiranja koji bi trebao biti predočen Europskoj komisiji, a kako državne intervencije paralelno s time samo "narušavaju mogućnost da se u jednom trenutku ta komunikacija sretno dovrši i s fazom restrukturiranja krene". 

Horvat kaže da neki koji su dosad imali povjerenje u brodogradilišta u Puli i Rijeci sada ga polako gube, jer ugovori koji su potpisani jednostavno se ne realiziraju, pri čemu navodi primjer kanadske tvrtke, koja je spremna otkazati naručene brodove.

Naime, kanadska brodarska kompanija Algoma Central Corporation objavila je u petak da je poduzela korake kako bi otkazala preostala četiri ugovora o novogradnjama s hrvatskim brodogradilištem 3. maj.

Radnici opet u štrajk? Horvat tvrdi da Uljanik nema za plaće
Radnici opet u štrajk? Horvat tvrdi da Uljanik nema za plaće

Obavijesti o otkazu ugovora poslani su brodogradilištu jer ono nije osiguralo refinanciranje, a Algoma nema jamstava da će brodogradilište biti u mogućnosti dovršiti četiri broda, kaže se u njihovoj objavi.

Algoma će sada započeti proces nadoknade plaćenih rata po ugovoru, uključujući i izdavanje zahtjeva u sklopu naknada jamstava. Kanadska tvrtka je već krajem rujna raskinula ugovor o gradnji broda za prijevoz rasutog tereta, koji je trebao graditi Uljanik.

Horvat kaže da je normalno da Kanađani traže povrat svega onog što su uložili, svjesni činjenice da su avansi koji su davani za izgradnju tih brodova potrošeni za izgradnju i dovršetak nekih drugih brodova. 

Horvat: Investitore zanima 3. maj, ne i pulsko brodogradilište
Horvat: Investitore zanima 3. maj, ne i pulsko brodogradilište

"Takav se proces događa već godinama u hrvatskoj brodogradnji, svakih nekoliko godina pojavi se potreba za sanacijom brodogradilišta i porezni obveznici sve to skupa plaćaju. Međutim, u ovih zadnjih dva ili tri mjeseca jednostavno smo rekli da takve modele više nećemo financirati", rekao je Horvat.

Upitan postoje li strateški partneri koji bi ušli u brodogradilišta, te kakva je situacija s Kermas energijom, Horvat je kazao da je na njemu da pokuša u što kraće vrijeme usuglasiti sve različite koncepte - od radnika i sindikata, Uprave, potencijalnog strateškog partnera i lokalnih samouprava - kako bi se tada zajedničkim snagama u taj jedan koncept krenulo. 

Ustvrdio je da postoje vrlo ozbiljni poslovni partneri koji u Puli i Rijeci žele pomoći da se kontinuitet brodogradnje nastavi, a kako s njima u ovom trenutku razgovara.

Tako je naveo Smart Holding iz Ukrajine, koji je po njegovim riječima u vlasništvu "ozbiljnih poslovnih ljudi", zatim talijanski Fincantieri, čiji su predstavnici također posjetili Pulu i Rijeku, interes su iskazali i iz nizozemskog Damena, a Horvat očekuje i najavljeni dolazak kolega iz Kine.

Šverko: Ako ne isplate plaće za rujan radnici će opet u štrajk
Šverko: Ako ne isplate plaće za rujan radnici će opet u štrajk

"Kada me se uvjerava da ni za pulsko ni za riječko brodogradilište nema zainteresiranih, to ne mogu prihvatiti. Jedino ono što je pred nama u ovom trenutku je taj vremenski 'cajtnot' i potreba da se s nekim odlukama kroz nekoliko dana izađe na stol, jedna od njih odabere i za jednog se partnera odlučimo", ističe Horvat.

Napominje da se u jednom trenutku nameće obveza da strateški partner bude u mogućnosti financijski pratiti proces restrukturiranja 'svježim' novcem od najmanje 200 milijuna eura.

Kaže da ne zna postoji li taj iznos kod bilo kojeg domaćeg partnera jer "ne može nikome zaviriti u džep", no napominje da ako se želi stvarni i pravi strateški partner, onda se "takva financijska sposobnost mora i dokazati".

Horvat naglašava da bi ovaj dosadašnji model izgradnje i ugovaranja brodova državu mogao stajati oko 300 milijuna eura jamstava, a kaže da brojka koja "ledi krv u žilama" jest ona da su hrvatska brodogradilišta od osamostaljenja Hrvatske porezne obveznike stajali oko 35 milijardi kuna.

Tih 35 milijardi kuna, kaže Horvat, bilo bi dostatno da se svim zaposlenima u hrvatskoj brodogradnji, kada i ne bi radili, isplate plaće, doprinosi i ostala davanja državi.

Još rade na osnovnim načelima restrukturiranja brodogradlišta
Još rade na osnovnim načelima restrukturiranja brodogradlišta

Kaže da je prioritetni cilj da sva brodogradilišta, pa tako i ona u Puli i Rijeci, postanu gospodarski subjekti koji neće biti na teret poreznim obveznicima, već će tržišnim metodama ugovarati, graditi i isporučivati brodove.

"Što je u ovom trenutku u jednoj financijskoj analizi bolje za državu, da li da uplati, bez jasne održivosti brodogradnje, otprilike 352 milijuna eura i time nastavi agoniju ovakvog poslovanja ili da u jednom trenutku kaže: ljudi sad je dosta!, odnosno da novaca u državnom proračunu za takve avanture više nema", pita se Horvat.

Kada bi se napravila anketa među poreznim obveznicima, treba li transferirati novac u brzorastuća poduzeća, nove tehnologije i neke procese i tvrtke po kojima se Hrvatska u ovom trenutku polako i brendira u Europi i svijetu ili sanirati brodogradnju, Horvat vjeruje da bi velika većina stala na stranu da ipak treba investirati u nešto novo.

S druge strane, kaže Horvat, ovakve modele polako treba privoditi kraju, pa ako ima i potrebe, "jednostavno ih zaključati". 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 4
VIDEO

VIDEO Frka u Zagrebu, policajci s dugim cijevima izašli na teren! Uhićeno je četvero stranaca
TUČNJAVA U KLAIĆEVOJ

VIDEO Frka u Zagrebu, policajci s dugim cijevima izašli na teren! Uhićeno je četvero stranaca

Veća grupa stranih državljana se pred zatvaranje sukobila s vlasnikom kafića u Klaićevoj ulici u ponedjeljak navečer. U policijsku postaju je privedeno njih četvero, potvrdila nam je zagrebačka policija

Albanka koja je kod Dubrovnika usmrtila brata i sestru jurila je u svom BMW-u čak 170 na sat?!
TRAGEDIJA

Albanka koja je kod Dubrovnika usmrtila brata i sestru jurila je u svom BMW-u čak 170 na sat?!

Albanki Klevisi Ymeri (29) određen je jednomjesečni istražni zatvor
Pogledajte nevrijeme koje stiže u Hrvatsku: Moguće i jače oluje. U Zagrebu je drvo palo na auto
NAGLA PROMJENA VREMENA

Pogledajte nevrijeme koje stiže u Hrvatsku: Moguće i jače oluje. U Zagrebu je drvo palo na auto

Čitatelji su nam poslali fotografije sa Žitnjaka gdje je stablo palo na parkirani automobil. Promjenu vremena prati i velik pad temperature, koja je za 20-ak Celzija niža nego jučer u isto vrijeme na sjeveru zemlje