Obavijesti

News

Komentari 108

Venecija opet pliva, brane koje su gradili i u Splitu su fijasko...

Venecija opet pliva, brane koje su gradili i u Splitu su fijasko...
15

PROJEKT MOSE Sustav ne funkcionira, barem ne onako kako je zamišljeno, i Venecija je opet pod morem. Novac je bačen u vjetar, javljaju talijanski mediji

VIDEO

Sistem brana koji bi Veneciju trebao sačuvati od potonuća prije nekoliko dana je pušten u punu funkciju. Posao koji su desetljećima pokušavali dovršiti Talijani pokazao je traljavost. Milijarde eura otišle su u vjetar.

Venice - high water emergency

Sustav ne funkcionira i Venecija je opet pod morem.

Pogledajte video: Veneciju su i lani pogodile poplave

Pokretanje videa...

01:18

Održavanje 200 milijuna eura

Projekt MOSE, odnosno Modulo Sperimentale Elektromeccanico - eksperimentalni elektromehanički modul, pratio je niz tehničkih nedostataka i lošeg inženjerskog rada na terenu, afera i koruptivnih radnji zbog kojih su neki završili po zatvorima, pišu talijanski mediji.

Razlika od 20 centimetara

Najprije je odlučeno da se MOSE neće podizati kod izvanrednih plima i oseka od +110 cm, nego tek kad Jadran zaprijeti Veneciji s +130 cm.

Veneciju su od poplave obranile barijere izgrađene u Brodosplitu
Veneciju su od poplave obranile barijere izgrađene u Brodosplitu

Razlika od 20 centimetara za ovaj grad nije beznačajna.

Zapravo, ako s plimom od +110 cm poplavi više od 11% grada, s +120 cm poplavi oko 50% Venecije, a uslijed plimnog vala od +130 cm čak je 70% grada pod morem.

Venice - high water emergency

Nedovršeno

Operativni problemi brane koja bi trebala braniti jedan grad su: korozija, nemoguće čišćenje zapornica na dnu mora i prirodna nestabilnost morskog dna.

Uz to, niz operativnih troškova i troškova održavanja.

Podvodna pregradna vrata

Procjene troškova održavanja ovoga sustava su između 100 i 200 milijuna eura godišnje.

Ideja brane je da se uoči dolaska poplave s otvorenog mora, posebnim podvodnim branama, zatvore tri otvora u venecijansku lagunu - kraj prolaza Lido, Malamocco i Chioggia.

Tijekom tih nekoliko sati Venecijanska laguna bi bila zatvorena i brodovi ne bi mogli slobodno ulaziti. Ta podvodna pregradna vrata ležala bi na dnu mora i bila bi konstruirana kao specijalni rezervoari napunjeni zrakom, odnosno vodom.

Venecija oživljava svoju lagunu
Venecija oživljava svoju lagunu

Kad bi se punili zrakom, tad bi se podizali prema površini mora i zatvarali ulaze u lagunu, a kad bi se ispumpao zrak, ponovno bi polegli na dno mora. Brane bi bile široke oko 20 metara, a visina bi varirala o dubini mora - od 20 do 30 metara.

Projekt predviđa postavljanje oko 78 brana, a njihov vijek trajanja bio bi oko 50 godina.

Danas Venecija više ne tone, ali raste razina mora zbog globalnog zatopljenja i efekta staklenika.

Venice - high water emergency

Brodosplit: Naš sustav obranio je Veneciju

- Sustav MOSE funkcionira.Napominjemo da taj sustav nije završen nego je tek pušten u probni rad tijekom kojega je 3. listopada 2020. obranio Veneciju od 129 cm visoke plime. Ponosni smo što smo sa 63 od ukupno 78 brana sudjelovali u građenju jednog od najvećih sustava za zaštitu u povijesti. Posao smo dobili na natječaju, a svi segmenti koje je Brodosplit isporučio su besprijekorni. Ne bismo željeli špekulirati zašto su nadležni odlučili da se brane podižu tek kad se očekuje 110 ili 130 cm plime, ali važno je reći da je to nedovršen sustav, čiji se završetak očekuje krajem 2021. - rekli su iz Brodosplita.

Mose flood barrier scheme is used for the first time, in Venice
Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 108
VIDEO

VIDEO Svih šest Rafalea sletjeli su na Pleso. Državni vrh okupio se oko aviona: 'Ostvarili san!'
PRATITE NA 24SATA

VIDEO Svih šest Rafalea sletjeli su na Pleso. Državni vrh okupio se oko aviona: 'Ostvarili san!'

Povijesnim preletom od vojne baze kod Bordeauxa u Zagreb stiže prvih šest od ukupno 12 borbenih zrakoplova Rafalea koje je Hrvatska naručila od Francuske

Prva snimka Rafalea i poruka kontroli leta: 'Hrvatsko nebo bit će sigurnije. Stigli smo kući...'
POGLEDAJTE VIDEO

Prva snimka Rafalea i poruka kontroli leta: 'Hrvatsko nebo bit će sigurnije. Stigli smo kući...'

Piloti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva s višenamjenskim borbenim avionima Rafale danas 25. travnja 2024. godine oko 12 sati prilikom ulaska u hrvatski zračni prostor stupili su u kontakt s Hrvatskom kontrolom zračne plovidbe. U hrvatski zračni prostor ušli su u području Istarske županije, a poletjeli su s aerodroma u francuskom Bordeauxu nešto prije 11 sati. Prilikom ulaska u hrvatski zračni prostor, piloti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva poslali su poruku svim hrvatskim građanima s ovog povijesnog preleta: "Upravo ulazimo u hrvatski zračni prostor koji će od danas biti još sigurniji. Hrvatski Rafale i hrvatski piloti su stigli kući!"
Dvije 'madamice' su u Zagrebu godinama vodile posao. Za sat vremena naplaćivale 159,27 €!
ZARADILE 30 TISUĆA EURA

Dvije 'madamice' su u Zagrebu godinama vodile posao. Za sat vremena naplaćivale 159,27 €!

DETALJI OPTUŽNICE Spolne usluge oglašavale su pod naslovima 'Plava bomba 35 g.', 'Mazna37', 'Vatrena plavuša, grudi 4' i slično. Neki od muškaraca su odlazili kada bi vidjeli da žena ne odgovara opisu iz oglasa