Kaufland i Lidl odgovorili su ministru poljoprivrede Tomislavu Tolušiću koji ih je prozvao jer, kako tvrdi, prodaju uvozni kruh. Tvrde da se trude pružiti najbolji omjer cijene i kvalitete...
'Više od pola naših pekarskih proizvoda dolazi iz Hrvatske'
Kaufland je brzo reagirao na Facebook status ministra poljoprivrede Tomislava Tolušića u kojem je pozvao Hrvate da kupuju hrvatsko te dodao kako strani trgovački lanci prodaju kruh iz uvoza, navodeći među njima, Lidl i Kaufland.
Kaufland: Skoro 60 posto proizvoda je hrvatsko
- Kaufland Hrvatska k.d. svojim kupcima želi pružiti što bolji omjer kvalitete i cijene proizvoda. S obzirom na velik asortiman Kauflanda, a kako je i Hrvatska dio zajedničkog tržišta Europske unije, trudimo se pri selekciji proizvoda odabrati proizvode koji će našim kupcima najviše odgovarati. Što se pekarskih proizvoda konkretno tiče, trenutno u svojoj ponudi imamo skoro 60% proizvoda hrvatskog porijekla. Stoga nam je žao što se Kaufland spominje u ovom kontekstu, budući da u našem širokom asortimanu svakako imamo i velik broj hrvatskih proizvoda te se zaista trudimo podržati i hrvatske proizvođače koliko je moguće, što je vidljivo iz navedenih brojki - napisali su u priopćenju.
Lidl: Imamo najbolji omjer cijene i kvalitete
- Svih ovih 11 godina naše prisutnosti na hrvatskom tržištu, trudimo se svojim kupcima omogućiti najbolju ponudu uz najbolji omjer cijene i kvalitete, a da smo u tome uspješni te da se takav pristup cijeni kod naših kupaca pokazuje njihovo zadovoljstvo i naš stalni rast u poslovanju. Prilikom odabira dobavljača naš je prvenstveni cilj i naša želja da surađujemo s hrvatskim proizvođačima te da se njihova ponuda nađe na našim policama, a to nam u većoj mjeri i uspijeva. Omjer domaćih dobavljača je dosegao otprilike 70% u voću i povrću, dok je u pekari u stalnom i akcijskom poslovanju i više od 50%. Prvi i jedan od najbitnijih uvjeta suradnje s dobavljačima je omjer kvalitete i cijene kao i dugoročni kapacitet domaće proizvodnje - odgovorili su iz Lidla.
- Tržište tj. naš kupac nam je jedino mjerilo. S obzirom na ova naša usmjerenja, primjerice, pokrenuli smo i liniju proizvoda „Okusi zavičaja“ koja je u 2013. godini, kada je lansirana, sadržavala 90-ak autohtonih proizvoda domaćih dobavljača. Ovih dana smo na naše police uvrstili novih 16 domaćih dobavljača voća i povrća u sklopu našeg projekta „Okusi svoj zavičaj. Također, Lidl Hrvatska je u 2016. godini u odnosu na 2015. izvezao preko 20% više hrvatskih proizvoda na inozemna tržišta u kojima posluje. Tako smo primjerice pomogli mnogobrojnim domaćim proizvođačima, a ovdje navodimo samo neke - Pan-pek, Kandit, Vindija, Zagrebačka pivovara... koji su izvezli svoje proizvode u sklopu projekta Croamore. Probojem Lidlove ponude na strana tržišta otvaraju se vrata domaćim dobavljačima i hrvatskim proizvodima koji pronalaze svoje mjesto i u Lidlovim trgovinama diljem Europe i domovima brojnih europskih kupaca - odgovorili su iz Lidla hrvatskom ministru Tomislavu Tolušiću.
Tolušić: Kaufland i Lidl prodaju kruh iz uvoza
Podsjetimo, ministar Tolušić je u statusu napisao kako su većina kruha i peciva koja se kupuje u trgovačkim lancima proizvodi iz Austrije, Njemačke, Poljske i Češke.
- Bez obzira na jeftinu hrvatsku pšenicu i vrijedne pekare. 90% proizvoda koje vidite na slikama (u ovom slučaju se radi o Kauflandu, ali isto je i u Lidlu i drugim lancima) NE dolaze iz Hrvatske. Ministarstvo ne može zabraniti uvoz, ali može reći da trebamo kupovati svoje, hrvatske proizvode, i voditi brigu o svojim proizvođačima i svojim, hrvatskim poljoprivrednicima. Pa zato, dragi moji, gledajte deklaracije i na kruhu i pecivu, kupujte hrvatsko i kupujte kod onih koji prodaju i cijene HRVATSKO!! - napisao je ministar.