Obavijesti

News

Komentari 53

Za budućnost: Programiranje u školama moraju svi naučiti

Za budućnost: Programiranje u školama moraju svi naučiti
1

Informatika ni prema novom kurikulumu u Hrvatskoj neće biti obavezna nego bi se trebala implementirati u sve predmete. U projekt e-Škole uključeno je tek 100-tinjak

VIDEO

Programiranje nije samo za računalne fanatike ili one koji se opredjeljuju za karijeru u informacijskim i komunikacijskim tehnologijama (IKT). Čitava paleta zanimljivih i kreativnih poslova ovisi o stupnju poznavanja programiranja, bilo da je riječ o analizi medicinskih podataka, kreiranju sigurnosnih softvera ili posebnih filmskih efekata, programiranje je crvena nit koja se provlači kroz sve buduće profesije, stoji u pismu Europske unije svim ministrima obrazovanja zemalja članica kao misao vodilja u oblikovanju nastavnog plana.

A savjeti su došli direktno iz svijeta informacijskih i komunikacijskih tehnologija, među ostalima od predstavnika Microsofta i Facebooka. Osim već postojeće europske kampanje za promociju programiranja Code.org, pokrenut će i prvu europsku zajedničku online platformu za osposobljavanje u programiranju.

- Da bi djeca napredovala u budućem - digitalnom gospodarstvu - uz čitanje, pisanje i računanje, moraju svladati programiranje. Nažalost, mnogi to ne znaju - navodi se u napucima koji dolaze od stručnjaka, uz stalnu napomenu da će do 2020. biti 900.000 nepopunjenih radnih mjesta u spomenutom sektoru te da je Europi za što veću konkurentnost potreban upravo kadar obrazovan u tom sektoru. A nastave li europske škole s dosadašnjim nastavnim planovima - to će sigurno biti sve deficitarnije zanimanje. Naime, samo 20 posto europskih učenika ide u škole koje su i službeno usvojile politiku primjene informacijskih i komunikacijskih tehnologija u svim školskim predmetima. Manje od 15 posto učenika ima priliku koristiti sofisticiranijim IKT-om koji bi im pomogao u svladavanju vještina za 21. stoljeće, kao što su suradnja, samokontrola, rješavanje problema.

Vrlo je čest slučaj da se IKT i računalne vještine smatraju marginalnima, od malog značenja za druge akademske predmete. Dobar primjer je Velika Britanija, u čijim se školama od rujna uči i programiranje. Međutim, otvorio se velik problem jer dvije trećine profesora uopće nije dovoljno osposobljeno za podučavanje tog predmeta. A to za sobom povlači i ključni zaključak - paralelno s uključivanjem programiranja u nastavni program učitelji trebaju biti sigurni da su za njih već pripremljeni dugoročni programi osposobljavanja i pomoći u nastavi. Prošlog ljeta Europska školska mreža je istraživanjem došla do podataka da je programiranje dio nastavnog programa u još osam zemalja, osim Velike Britanije - Bugarskoj, Cipru, Češkoj, Danskoj, Estoniji, Grčkoj, Irskoj, Italiji, Litvi, Poljskoj i Portugalu. Velik dio odgovornosti na sebe mora preuzeti i informacijska industrija u unapređivanju programa za osposobljavanje u programiranju. Jer bez njih nema ni digitalne revolucije u obrazovanju. Situacija u Hrvatskoj - što se toga tiče - za sada je vrlo loša.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.

- U istraživanju informatičke pismenosti ne stojimo dobro, a prosječni smo samo jer su Turska i Tajland puno lošiji. Turska se osvijestila. Projekt Fatih kreće ove godine, ulažu čak sedam milijardi dolara, što je šest mojih godišnjih proračuna za obrazovanje - rekao je nedavno ministar obrazovanja Vedran Mornar.

A upravo su Turci prepoznali u pravi trenutak potrebe tržišta.

- Prije su postojale granice među državama. Danas postoji Facebook - govori o počecima projekta Mustafa Hakan Bücük, direktor odjela istraživanja i razvoja u ministarstvu nacionalnog obrazovanja Turske, koji je i učitelj. To im je bio najbolji poticaj za e-revoluciju. Cilj je 2023. postati jedna od najjačih ekonomija u svijetu. Novi kurikulum, na kojem od ponedjeljka počinje raditi ekspertna skupina u Hrvatskoj, ne predviđa uvođenje novih obaveznih predmeta. Znači ni informatike.

Ipak, voditelj tima s Instituta za društvena istraživanja, dr. Boris Jokić, kaže da im je cilj implementirati digitalnu pismenost u svaki predmet. Istovremeno to žele povezati s projektom e-Škole. Na CARnetov poziv za uključivanje prijavilo se gotovo 700 osnovnih i srednjih škola, 50 posto svih škola u Hrvatskoj. Ipak, novca u prvoj fazi neće biti za sve zainteresirane - nego za samo 140 osnovnih i srednjih škola. Također, to povlači i kritiku o tome da svi učenici neće imati jednake mogućnosti za obrazovanje. A stručnjaci se pitaju kako će se netko odlučiti na fakultet računalstva ako u školi staro računalo dijeli još s deset vršnjaka. Međutim, ohrabruje činjenica da je 2014. godine, prvi put u posljednjih pet godina, porastao interes za računarske studije u Hrvatskoj.

- Buduća europska radna snaga mora biti ukorijenjena u digitalno okruženje - zaključuju u pismu vodeći stručnjaci IKT-a.


Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 53
VIDEO

Policija užurbano stigla do polja gdje je nestala djevojčica. Stručnjak komentirao potragu
TRAŽE MALENU DANKU (2)

Policija užurbano stigla do polja gdje je nestala djevojčica. Stručnjak komentirao potragu

Danka Ilić (2) nestala je u utorak oko 13 sati u prigradskom naselju Banjsko polje kod srpskog grada Bora. Djevojčicu traži stotine ljudi, od volontera, policije, Gorske službe spašavanja, helikoptera...

Susjedi nestale curice: 'Što je obitelj radila ovdje?! Pa nisu bili godinama tu. Sve je zapušteno'
MAJCI VJEŠTAČE MOBITEL

Susjedi nestale curice: 'Što je obitelj radila ovdje?! Pa nisu bili godinama tu. Sve je zapušteno'

Mještani kažu kako obitelj Ilić godinama nisu viđali u susjedstvu. Kažu kako u toj vikendici već godinama nikoga nema, objekt je zapušten pa susjedima nije najjasnije zašto je obitelj sa sobom tamo povela djecu
Roditelji djevojčice su ponovno u policijskoj postaji! Na mjesto potrage stigao i bager, kopaju
ZBOG NOVIH SAZNANJA?

Roditelji djevojčice su ponovno u policijskoj postaji! Na mjesto potrage stigao i bager, kopaju

Nekoliko pripadnika policije iskopava prostor ispred štaglja gdje je djevojčica Danka Ilić nestala prije dva dana. Pretražuje se teren kako bi se pronašao bilo kakav trag