Obavijesti

News

Komentari 3

Za potonuće kriv požar, pekara spasilo pijanstvo, preživjela tri psa, bend zaista svirao do kraja

Za potonuće kriv požar, pekara spasilo pijanstvo,  preživjela tri psa, bend zaista svirao do kraja
3

Na današnji dan 1912. godine potonuo je najluksuzniji brod svog vremena, 'nepotopivi brod' kako su zvali Titanic. Donosimo vam nekoliko najneobičnijih činjenica o tragediji u to vrijeme najvećeg broda na svijetu

VIDEO

'Brod iz snova' kako su mu tepali, britanski transatlantski brod Titanic, na put je krenuo iz Southamptona za New York.

To mu je bilo  prvo, ali i posljednje putovanje. Prevozio je 2.223 putnika i članova posade, od kojih je  preživjelo samo njih 706. Titanic koji su zvali 'brod iz snova' bio je smatran simbolom napretka čovječanstva i početka modernog doba. Udario je u ledenjak 14. travnja devedeset minuta  prije ponoći. Počeo je lagano tonuti, a potonuo je nakon 2 sata i 40 minuta.

POGLEDAJTE VIDEO: 

Pokretanje videa...

01:54

 Donosimo vam nekoliko najneobičnijih činjenica o najpoznatijem brodu svih vremena

Nije potonuo zbog ledene sante već je glavni krivac - požar?!

Potonuće RMS Titanica uzrokovao je ogroman i nekontrolirani požar na brodu, a ne udarac u ledenu santu u Sjevernom Atlantiku - tvrde  neki stručnjaci koji su prije četiri godine objavili  nove dokaze koji  potkrepljuju tu teoriju.  Tako se za tragediju u kojoj je živote izgubilo više od 1500 putnika 1912. pogrešno optuživalo kapetana koji nije uočio ledenu santu na  vrijeme, tvrde znanstvenici u dokumentarcu televizije Channel 4.

Prema njima, Titanic je potonuo zbog vatre koja je danima tinjala u potpalublju broda. 

Novinar Seanan Molony koji se već 30 godina bavi proučavanjem tragedije Titanica, došao je do fotografija koje je snimio glavni električni inženjer na brodu. Na njima se vide velike  crne mrlje u unutrašnjosti broda s desne strane trupa, a upravo na tom mjestu je brod poslije "probila" ledena santa. On je zaključio kako su mrlje nastale zbog dugotrajnog požara  u jednoj od prostorija kotlovnice. Taj je požar pokušavalo ugasiti 12 ljudi, no bio je prevelik da bi ga uspjeli iskontrolirati. Temperatura je u tamo prelazila preko 1000 Celzijusa. 

Skočio u ocean i preživio: 'Krici umirućih ljudi bili su stravični'
Skočio u ocean i preživio: 'Krici umirućih ljudi bili su stravični'

Policajci su na bordu navodno dobili stroge upute od predsjednika kompanije koja je izgradila Titanic, J. Brucea Ismaya, da se ne spominje požar niti jednom od 2500 putnika.  

- Službena je istraga potonuće Titanika okarakterizirala kao "Božji čin". Realno, dogodilo sa savršeno preklapanje tri katastrofična faktora, vatre,  leda i nemara - rekao je Molony.  Nitko nije istraživao vatru, a jasno je kako je ona mogla oslabiti trup za 75 posto na određenim dijelovima. 

Tu tezu podupire i stručnjak koji je više od 20 godina istraživao Titanic, Ray Boston

On je izjavio kako je požar ugljena započeo tijekom isprobavanja brzine broda, čak 10 dana prije nego je brod napustio Southamptom. I da nije udario u ledenjak, brod bi potonuo prije  dolaska u New York, uvjeren je Boston.

Glazbenici su svirali do kraja

Scena u filmu Titanic gdje glazbenici na palubi sviraju, iako brod tone, nije izmišljeno. To se zaista dogodilo. Glazbenici su svirali sve dok ih ocean nije progutao. I premda je nemoguće ustvrditi koja je bila posljednja skladba koju su svirali, uvriježilo se mišljenje da se radilo o djelu Nearer, My God, to Thee (hrv. Bliže, moj Bože, Tebi)

Vođa benda na Titanicu zvao se Wallace Hartley. Imao je 34 godine kad je potonuo sa svim članovima svog benda. Imao je zaručnicu i uskoro se trebao vjenčati. Njegovo tijelo je pronađeno i sahranjeno u Engleskoj.

Preživjeli Japanac proglašen kukavicom

Nakon što je santa leda probila brod, Masabumi Hosono istrčao je na palubu i vidio brodove za spašavanje. Zadnji je brod imao još dva mjesta te se on uspio ukrcati.  No po povratku u svoju zemlju našao se na meti javne osude te je bio  izložen vrijeđanju i ponižavanju. To je mogao i očekivati, jer svoje mjesto nije prepustio nekoj ženi ili djetetu.  Proglašen je kukavicom a takvim ga prikazuju i japanski udžbenici. Kao nemoralnog čovjeka i kukavicu koji nije časno poginuo s ostalim muškarcima.

Od životinja preživjela samo tri psa

Na brodu je bilo dosta životinja - psi, mačke, ptice, kokoši - a spašena su tek tri psa (dva pomeranca i pekinezer) od njih 12 koliko ih je putovalo Titanicom. 

 - Psi koji su preživjeli toliko su maleni da je mala mogućnost da je netko uopće primijetio da su preneseni u čamce za spašavanje -  objasnio je stručnjak za Titanic J. Joseph Edgette.

Brodska mačka Jenny nije preživjela.

Pekara spasilo pijanstvo

Glavni pekar broda Charles John Joughin zahvaljujući enormnoj količini alkohola u organizmu preživio je plutanje u ledenoj vodi. Pio je cijelo vrijeme potonuća,  a alkohol ga je grijao do pojave spasilaca.

Nepotopiva: Ona je preživjela Titanic i još dva brodoloma...
Nepotopiva: Ona je preživjela Titanic i još dva brodoloma...

Pekar začudo nije imao ni nikakvih ozljeda nakon svih tih sati provedenih u vodi, osim natečenih stopala.  Sam je priznao kako su ga velike količine alkohola kojeg je popio te noći spasile od hladnoće koju gotovo nije ni osjetio.  
Većina onih koji su preživjeli tu stravičnu noć na moru, nikada se više nisu vratili u neki brod. No ne i neustrašivi pekar, koji se priključio trgovačkoj mornarici i nastavio peći.  Sudjelovao je u oba svjetska rata, a umro je u dobi od 78 godina, 1956. godine

Mali broj kupaonica i WC-a

Iako je u to vrijeme bilo sasvim normalno dijeliti kupaonicu, putnici treće klase su se načekali dok bi došli na red za kupanje. Naime, 700 ljudi morali su dijeliti dvije kupaonice većina putnika i članova posade obavljala nuždu u moru!

Titanic je imao svoje dnevne novine

Titanic je imao svoje vlastite novine. Zvale su se The Atlantic Daily Bulletin i tiskale su se svaki dan. U njima su se mogle pročitati novosti o kretanjima na burzi, konjskim utrkama,  tračevima i dnevnoj ponudi u brodskom restoranu.

Jungfernfahrt Titanic April 1912

Titanic će nestati za 15-ak godina

Stručnjaci smatraju da će olupina Titanica, koji je već poživjela više od 100 godina, kroz 15 do 20 godina postati samo hrđava mrlja na dnu Atlantika.  Naime, bakterija Halomonas titanicae otkrivena je u tankoj, poroznoj strukturi hrđe sličnoj ledenicama a koja se formirala na zahrđalom željezu.  To su novootkrivene vrste vodenih bakterije koje se hrane zahrđalim metalom te će vjerojatno progutati brod.

Prvi 'Titanic' snimili su - nacisti

Više od 50 godina prije no što je hit Jamesa Camerona porušio sve postojeće rekorde gledanosti, film o Titanicu snimio je i Treći Reich . Snimanje i produkcija filma obavljeni su pod  izravnim nadzorom Josepha Goebbelsa , Hitlerovog ministra propagande, a radnja 'Titanica' temeljila se na jednoj od teorija zavjera prema kojoj su za potop Titanica bili  krivi - pohlepni Britanci.

Tajna je bila strogo čuvana: Što su radili s leševima s Titanica?
Tajna je bila strogo čuvana: Što su radili s leševima s Titanica?

Prema filmu, vlasnici White Star Linea planirali su prodati vlastiti udio u korporaciji kako bi joj pale cijene dionica. U tom trenutku oni bi ih opet kupili i tako zaradili  basnoslovno bogatstvo kada bi uspio projekt 'Titanic'.
Radnja filma prati izmišljenog njemačkog časnika Herra Petersena koji kroz cijeli film uvjerava posadu da uspore brod, a kada se nesreća dogodi, on postaje pravi heroj koji na kraju filma skače u more s djevojčicom u naručju i, naravno, spašava je.
Film je stajao nevjerojatnih 180 milijuna maraka , a iako je bio predodređen za uspjeh, postprodukciju je zakompliciralo stanje na bojišnici, samoubojstvo redatelja i potop broda na  kojemu je sniman film

Knjiga koja jezivo podsjeća na priču o Titanicu objavljena je 14 godina prije potonuća

Morgan Robertson 1898. godine objavio je roman ' Futility '. Priča je to o nepotopivom brodu koji potone nakon što udari u santu leda. Brod je u santu udari s istom stranom kao i Titanic i to pri istoj brzini - između 22 i 25 čvorova. Oba broda potonula su u travanjskoj noći i to na otprilike istoj udaljenosti od SAD-a. Također, ni jedan od brodova nije imao ni približno dovoljno čamaca za spašavanje, a u oba je slučaja poginulo više od polovice putnika.

Da bi sve ovo bilo još bizarnije, ime broda u romanu 'Futility' bilo je - Titan .

Namjerni udar u ledenu santu bi spasio Titanic?

Mnogobrojna istraživanja provedena godinama nakon tragedije su pokazala da je ledeni brijeg primijećen barem malo ranije kapetan broda Edward J. Smith bi, ukoliko bi imao vremena za to, namjernim udarom pramcem u ledeni brijeg vjerojatno spasio Titanic.

Purser McElroy and Captain Smith on the <Titanic>

U tom slučaju vodom bi se napunila samo prednja dva dijela i brod bi ostao na površini. A ovako je pokušaj izbjegavanja oštetio stranu broda zbog čega je poplavilo pet dijelova  – više nego je Titanic mogao podnijeti.

Brod je bio skup, ali film još skuplji

Proizvodnja brod te 1912. koštala je oko 7.5 milijuna tadašnjih dolara što je jednako 120-150 milijuna dolara u 1997. godini. kada je prikazan Cameronov film.

No, snimanje filma  koštalo je enormnih 200 milijuna dolara.

 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 3
VIDEO

VIDEO Svih šest Rafalea sletjeli su na Pleso. Državni vrh okupio se oko aviona: 'Ostvarili san!'
PRATITE NA 24SATA

VIDEO Svih šest Rafalea sletjeli su na Pleso. Državni vrh okupio se oko aviona: 'Ostvarili san!'

Povijesnim preletom od vojne baze kod Bordeauxa u Zagreb stiže prvih šest od ukupno 12 borbenih zrakoplova Rafalea koje je Hrvatska naručila od Francuske

Prva snimka Rafalea i poruka kontroli leta: 'Hrvatsko nebo bit će sigurnije. Stigli smo kući...'
POGLEDAJTE VIDEO

Prva snimka Rafalea i poruka kontroli leta: 'Hrvatsko nebo bit će sigurnije. Stigli smo kući...'

Piloti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva s višenamjenskim borbenim avionima Rafale danas 25. travnja 2024. godine oko 12 sati prilikom ulaska u hrvatski zračni prostor stupili su u kontakt s Hrvatskom kontrolom zračne plovidbe. U hrvatski zračni prostor ušli su u području Istarske županije, a poletjeli su s aerodroma u francuskom Bordeauxu nešto prije 11 sati. Prilikom ulaska u hrvatski zračni prostor, piloti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva poslali su poruku svim hrvatskim građanima s ovog povijesnog preleta: "Upravo ulazimo u hrvatski zračni prostor koji će od danas biti još sigurniji. Hrvatski Rafale i hrvatski piloti su stigli kući!"
Dvije 'madamice' su u Zagrebu godinama vodile posao. Za sat vremena naplaćivale 159,27 €!
ZARADILE 30 TISUĆA EURA

Dvije 'madamice' su u Zagrebu godinama vodile posao. Za sat vremena naplaćivale 159,27 €!

DETALJI OPTUŽNICE Spolne usluge oglašavale su pod naslovima 'Plava bomba 35 g.', 'Mazna37', 'Vatrena plavuša, grudi 4' i slično. Neki od muškaraca su odlazili kada bi vidjeli da žena ne odgovara opisu iz oglasa