Eduard Šoštarić kaže kako bi pepeo lako mogao zagušiti motor, čime bi se smanjio i potisak što bi na kraju dovelo do gašenja motora zrakoplova
Zašto je pepeo opasan za motore na zrakoplovima?
Pojava oblaka pepela vrlo je opasna u zračnom prometu. Eduard Šoštarić iz Agencije za civilno zrakoplovstvo kaže kako bi pepeo lako mogao zagušiti motor, čime bi se smanjio i potisak što bi na kraju dovelo do gašenja. Dodaje kako bi se u tom slučaju lako mogle pokvariti i električne instalacije. Uz to smanjuje i vidljivost. Susret s oblakom pepela potpuno je različit od onoga s 'običnim' oblakom jer je drugačije gustoće.
- Obustava zračnog prometa samo je prevencija kako se ne bi ponovile slične situacije. U prosincu 1989. godine KLM-ov avion je na letu iz Amsterdama za Aljasku ušao u oblak pepela nakon čega su mu se ugasila sva četiri motora. Sreća je što su ih piloti nakon toga mogli ponovno upaliti - kaže Šoštarić.