Zbog HŽ-a oporbeni klubovi su zatražili stanku. Laburist Novak optužio je Vladu da sustavno uništava sustav HŽ-a i kazao da je najbolje da ih pozove na ostavku
Zatražili su stanku zbog HŽ-a; Leko: Ovo je sataraš diskusija
Stanje u Hrvatskim željeznicama tema je zbog koje su oporbeni klubovi zatražili stanku u Saboru.
Mladen Novak (Laburisti) podsjetio je da su prošli tjedan tri sindikata iz HŽ-a organizirala prosvjed na Markovom trgu da bi ukazali na sustavno uništavanje sustava, posebno Pružnih građevina jer se ne mogu natjecati na radovima koji se financiraju iz sredstava EU.
Novak se posebno osvrnuo na izjave resornog ministra Siniše Hajdaša Dončića koji je izjavio da ''razloga za prosvjed nema'', ali mu je ''žao jer će neki ljudi ostati bez posla". Novak napominje da je sama činjenica da će ljudi ostati bez posla dovoljan razlog za prosvjed. Novak je odbacio tvrdnje da tvrtka nije restrukturirana te je podsjetio da je taj posao obavljen nakon čega je Pružnim građevinama dodano 750 ljudi iz HŽ Infrastrukture te su preuzeli posao održavanja željezničke infrastrukture što je država obavezna.
- U čijem interesu radi ovaj ministar i zbog čega to radi? Je li premijer upoznat s tim što ministar radi, a ako je onda je odgovornost prvenstveno premijerova. Zašto se sustavno uništava sustav Hrvatskih željeznica? Bilo bi najkorektnije i najpoštenije u stilu ovih novih prepucavanja da i ja pozovem i premijera, ministra i upravu HŽ-a neka se maknu, neka podnesu ostavke ili neka ih se smijeni - poručio je Novak.
Bubalo: Jedino je Marija Terezija brinula o Slavoniji i Baranji
Da se država maćehinski odnosi prema HŽ-u te Slavoniji i Baranji upozorio je Krešimir Bubalo (HDSSB). Kada je riječ o željeznicama napomenuo je da je ta regija ostala zapostavljena. Najnoviji primjer je da su cijene karata na relaciji Zagreb- Split te Zagreb-Rijeka prepolovljene dok je cijena karata u smjeru Zagreb-Osijek ostala na istoj razini. Bubalo je upitao zašto se jeftinije putuje Zagreba do Splita nego iz Zagreba do Osijeka iako ima manje kilometara. Iz toga iščitava da je želja da se smanji broj putnika u željezničkom prijevozu i da se ukidaju linije.
- Kad gledamo povezanost i ulaganja zadnjih 100 godina vidimo da se gotovo ništa nije ulagalo kad govorimo o željezničkom prijevozu pa moramo se pitati onda da li je Marija Terezija jedina vodila brigu o Slavoniji i Baranji ? U odnosu na cijene možemo reći samo da imamo maćehinsku Vladu - zaključio je Bubalo.
HDSSB-ovac je zatražio tematsku raspravu o HŽ-u te jasno očitovanje ministra.
Leko: Kajin je povezao most, Jozefa i Tita, to je sataraš diskusija
Ivan Šuker (HDZ) ustvrdio je da su Hrvatske željeznice možda najtipičniji primjer kako ova Vlada ne radi.
- Da je Vlada provela strukturne reforme u HŽ-u onda puno ovoga ne bi bilo - izjavio je.
Za raspravu se javio i nezavisni Damir Kajin, a upravo je njegova rasprava natjerala predsjednika Sabora Josipa Leku na reakciju jer je u izlaganju progovorio o nekoliko tema.
- Kajin je povezao tunel Učka, Pelješki most, kamate, Franz Jozefa, Tita. To se zove sataraš diskusija. Znam da je izborna godina i da se želimo predstaviti javnosti. Ali zadnje godine se teško može promijeniti ono što smo ostavili građanima za zadnje tri godine. Možemo pokušavati, ali ja vjerujem građanima da oni vrlo dobro znaju sve - zaključio je Leko.