Obavijesti

News

Komentari 171

'Zaustavite gradnju Pelješkog mosta dok ne riješimo granicu'

'Zaustavite gradnju Pelješkog mosta dok ne riješimo granicu'

Zvizdić je hrvatskom premijeru Plenkoviću poručio kako sa žaljenjem konstatira da ''Hrvatska nije iskazala spremnost da se dogovorno nađu odgovarajuća rješenja za granice na moru''

VIDEO

Predsjedatelj Vijeća ministara Bosne i Hercegovine Denis Zvizdić uputio je pismo hrvatskom premijeru Andreju Plenkoviću kojim ga moli da Hrvatska obustavi gradnju Pelješkog mosta dok se ne riješi pitanje granice na moru između dvije države, priopćeno je u ponedjeljak iz Zvizdićeva ureda.

Zvizdić je Plenkoviću poručio kako sa žaljenjem konstatira da Hrvatska nije iskazala spremnost da se dogovorno nađu odgovarajuća rješenja za granice na moru, a početak radova na izgradnji Pelješkog mosta drži gestom koja je protivna službenim stajalištima tijela vlasti Bosne i Hercegovine, međunarodnom pravu i pozitivnoj praksi dobrosusjedskih odnosa.

Izetbegović: 'Gradnja Pelješkog mosta krši suverenitet BiH'
Izetbegović: 'Gradnja Pelješkog mosta krši suverenitet BiH'

"Pozivam vas da ovo moje pismo shvatite kao finalnu molbu vama i nadležnim tijelima Republike Hrvatske da, u duhu dobrosusjedskih odnosa inicirate obustavljanje svih aktivnosti koje se odnose na izgradnju Pelješkog mosta do postizanja bilateralnog sporazuma o pravima i obvezama naših zemalja u sukladno odredbama Konvencije Ujedinjenih naroda o pravu mora", stoji u pismu koje je dostavljeno i Jean-Claude Junckeru, predsjedniku Europske komisije, Corini Cretu, povjerenici Europske komisije za regionalnu politiku i Violeti Bulc, evropskoj povjerenici za promet.

Zvizdić je pismu premijeru Plenoviću dodao opsežnu kronologiju komunikacije između predstavnika vlasti dvije države u proteklim godinama posebice inzistirajući na stajalištu Predsjedništva BiH iz 2007. godine po kojemu most ne treba graditi bez dogovora o granici.

Ustvrdio je kako je riječ o pravu Bosne i Hercegovine na slobodan i ničim ometan put odnosno koridor ili prolaz do međunarodnih voda što je zajamčeno pravo svake pomorske države prema Konvenciji Ujedinjenih naroda o pravu mora.

Kamen temeljac i to treći put: Pelješki most kreće u izgradnju
Kamen temeljac i to treći put: Pelješki most kreće u izgradnju

"Niti jedna država se ne može proglašavati ekskluzivnim suverenom na morskom javnom dobru pod režimom međunarodnog prava, a koje u ovom slučaju, pripada i Bosni i Hercegovini", naveo je Zvizdić.

Izrazio je žaljenje jer nikada nisu počeli pregovori stručnih timova o primjeni Konvencije UN o pravu mora i razgraničenju na moru iako je BiH svije članove u to tijelo imenovala 2014. godine dok hrvaska to nije nikada učinila.

Zvizdić je zaključio kako je u cijelom procesu oko izgradnje Pelješkog mosta Republika Hrvatska poduzimala jednostrane aktivnosti o kojima je BiH samo informirala, uklučujuči tu preuzimanje od SFRJ ravnih polaznih crta pri razgraničenju na moru čime je BiH uskraćen pristup međunarodnim vodama.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 171
VIDEO

Hrvatima otkrila strašnu istinu o Černobilu, htjeli su je uhititi
FELJTON: ČERNOBILSKE TAJNE

Hrvatima otkrila strašnu istinu o Černobilu, htjeli su je uhititi

PRVI DIO Zagrebački Radio 101 prvi je u Jugoslaviji objavio informaciju o nuklearnoj katastrofi u Černobilu. Znanstvenica Alica Bauman danima je na televiziji obavještavala javnost o posljedicama

Plenković opleo: 'Milanović i korumpirani SDP vabe DP'
NAKON SJEDNICE VLADE

Plenković opleo: 'Milanović i korumpirani SDP vabe DP'

Šef HDZ-a i tehnički premijer Andrej Plenković drži presicu nakon sjednice vlade. Istaknuo je da je HDZ-ova borba protiv korupcije snažna.
Najveći dosje o Rafaleima: Ovo je cijela istina o zrakoplovima koje su Francuzi masno naplatili
ANALIZA EKSPERTA 24SATA

Najveći dosje o Rafaleima: Ovo je cijela istina o zrakoplovima koje su Francuzi masno naplatili

Plus+ Minimalan iznos za održavanje iznosi oko 75 milijuna eura ili šest milijuna eura po avionu. Godišnje. Dakle, samo za 12 Rafalea trebat će četiri puta više novca, nego na sve ostale avione i helikoptere u HRZ-u