Pametna kuna

Komentari 0

Dostavili su mi proizvod koji je oštećen - što da radim?

Dostavili su mi proizvod koji je oštećen - što da radim?

Kupili ste proizvod, uredno ga platili, dočekali dostavu i tek poslije odlaska dostavljača shvatili kako je proizvod - oštećen. Što tada možete napraviti?

Pitanje: Kupila sam perilicu rublja prije dva mjeseca i još nemam riješen problem. Kucala sam na sva vrata i iako svi kažu kako razumiju moj problem - nitko ništa ne poduzima. Mašina, koju sam kupila, ima na prednjem dijelu oštećenje koje nismo vidjeli odmah već nekih 5 minuta nakon što je mašina dostavljena. Trgovina se ograđuje, proizvođač isto, a mašina košta 3699,99 kn i ispada kako inspektorica kaže da je to tzv. neznatno oštećenje. Više ne znam što da radim? Jedino da se pomirim s tim da sam kupila mašinu po prilično visokoj cijeni, ali sa 'malim oštećenjem', kako to gospoda iz inspektorata nazivaju. Biste li se vi pomirili s tim? Što mi je činiti dalje? 

Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva: Probajte se dogovoriti s trgovcem ili idite na HGK

Odredbama članka 400. Zakona o obveznim odnosima (Narodne novine broj 35/05, 41/08) propisano je da je da prodavatelj odgovara za materijalne nedostatke stvari koje je ona imala u trenutku kupnje, bez obzira je li mu to bilo poznato.

Međutim, već sljedećim člankom 401. navedenog Zakona propisano je kad se zapravo navedena odredba primjenjuje, odnosno propisane su situacije kada postoje materijalni nedostatci na proizvodu, tako primjerice materijalni nedostatak postoji kada proizvod ima oštećenje zbog kojeg nema potrebna svojstva za svoju redovitu uporabu.

Nadalje, člankom 410. Zakona o obveznim odnosima propisano je da ukoliko proizvod ima neznatan nedostatak kupac nema pravo na raskid ugovora, odnosno povrat novca, međutim pripadaju mu druga prava iz odgovornosti za materijalne nedostatke, tako; pravo zahtijevati od prodavatelja da nedostatak ukloni, odnosno da preda drugu stvar bez nedostatka ili da snizi cijenu.

Slijedom navedenog, potrebno je obratiti se trgovcu pisanim putem kako bi nedostatak ili uklonio ili predao drugu stvar bez nedostatka ili snizio cijenu.

Ukoliko niste u mogućnosti riješiti problem s trgovcem, obratite se Sudu časti Hrvatske gospodarske komore ili Sudu časti Hrvatske obrtničke komore, ovisno radi li se o trgovcu obrtniku ili trgovačkom društvu odnosno Centrima za mirenje navedenih udruženja, radi mirnog rješavanja spora.

  Elipso: Odmah provjerite kupljene proizvode

Budući da naša čitateljica nije navela o kojoj se trgovini radi, slučajnim odabirom kontaktirali smo i jedan od većih lanaca prodaje bijele tehnike - trgovinu Elipso, te ih zamolili za komentar ovog i sličnih slučajeva. "Trgovine Elipso zamjenjuju aparat ukoliko je do oštećenja došlo u transportu. Vrlo jasno dajemo svojim klijentima do znanja kako je zamjena moguća unutar 8 dana od dostave proizvoda. Također, naša preporuka kupcima je da aparate odmataju odmah pri dostavi dok je još uvijek moguće izvršiti zamjenu, dok se transporter nalazi tamo. Postoje i slučajevi kada se pojedinci javljaju 5 do 6 mjeseci nakon kupovine proizvoda i prijavljuju oštećenje, no tada mi nismo u mogućnosti provjeriti istinitost tih tvrdnji te tada ne vršimo zamjenu."