Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
0 komentara

Kako napredovati na poslu? Naučite voditi i uklopiti se

Mladi stručnjaci moraju imati razvijene vještine komunikacije kako bi napredovali. Saznajte što o tome kaže Martina Trboglav, psihologinja iz centra Ramiro

Vedran Mušura
Foto: Vedran Mušura/Pixsell
0 komentara

Već nakon nekoliko minuta razgovora s Milenom, stekla sam dojam da je riječ o vrlo zreloj mladoj osobi, ugodnoj u kontaktu i razumnoj, koja jako dobro može sagledati situaciju u kojoj se nalazi, biti svjesna svojih snaga i mogućnosti, kao i vještina koje želi dodatno razvijati kako bi mogla ostvarivati dobre poslovne rezultate. 

Milena se, na svom prvom radnom mjestu, susreće s uobičajenim izazovima većine mladih visokoobrazovanih stručnjaka, pogotovo ukoliko su postali dio sredine gdje dosta drugih kolega nema fakultetski stupanj naobrazbe, a istovremeno iza sebe imaju već puno godina iskustva. Osim upijanja velike količine novih informacija, ulaska u sam sadržaj posla i otkrivanja sebe u poslovnom smislu, mladi stručnjaci danas moraju imati visoko razvijene vještine komunikacije, prezentacije i utjecanja na druge, kako bi mogli uspješno obaviti ono što se očekuje od njih, a istovremeno se uklopiti u radnu sredinu. 

Komunikacijski izazovi (mladih) stručnjaka i menadžera

Od njih se nerijetko očekuje da u postojeće poslovanje unesu novitete, sukladno znanjima koja su stekli kroz svoje obrazovanje. Osim toga, mladi stručnjaci često sami imaju puno ideja i vide kako se malim promjenama može poboljšati učinkovitost rada, i htjeli bi na taj način doprinijeti razvoju poslovanja svog poduzeća. Istovremeno, s obzirom da su tek na početku karijere, dolaze na pripravničke i stručne pozicije, na kojima nemaju ovlasti provedbe konkretnih akcija, već to trebaju raditi iz savjetničke pozicije, u suradnji s drugim kolegama i menadžerima. Čak i kad mladi stručnjak postane rukovoditelj, često je od iskusnijih kolega (pa i članova vlastitog tima) percipiran kao „prezelen“ i „preentuzijastičan“, što najčešće dodatno pojačava već postojeće otpore prema promjenama, koje bi htio i trebao implementirati

Znati se postaviti u takvoj situaciji, izgraditi stručni autoritet, a istovremeno ostvariti odnos povjerenja i međusobnog poštivanja, komunicirati na jasan i motivirajuć način i biti ozbiljno shvaćen, veliki je izazov za mlade ljude, bilo da su na poziciji stručnjaka ili menadžera. Nažalost, riječ je o vještinama koje se, u sklopu formalnog obrazovanja, gotovo nigdje sustavno ne razvijaju. Zbog toga su mladi ljudi u pravilu prepušteni metodi pokušaja i pogrešaka, vlastitoj intuiciji i (ne)talentu da ostvare željeni utjecaj. 

Neučinkovite komunikacijske strategije

Radeći s mladim stručnjacima i menadžerima (a često isto vrijedi i za puno iskusnije zaposlenike), najčešće strategije komunikacije i utjecanja koje imam priliku vidjeti su ili „premekan“ ili „prečvrst“ stav. 

U prvom slučaju, osoba nastoji ostvariti utjecaj pokušavajući se približiti kolegama, izlazeći im ususret, preuzimajući često i njihove zadatke na sebe, kako bi posao u konačnici bio obavljen. Takav pristup vrlo brzo dovodi do preopterećenosti i osjećaja frustracije tog pojedinca, a istovremeno izostaje promjena stava i načina rada kod drugih, jer se naviknu oslanjati i biti tolerirani od svog mlađeg kolege ili rukovoditelja. 

Prečvrst stav, s druge strane, često uključuje autoritaran i oštar nastup, direktivno davanje smjernica, bez objašnjenja šire slike zašto je promjena bitna, i kako će zaposlenici, a samim time i organizacija profitirati od toga. U takvim situacijama puno češće dolazi do međusobnih konflikata i negativnih emocija, što samo rezultira dodatnim otporom i demotivacijom kolega ili podređenih, te odbijanjem prave suradnje. Naravno, sve to automatski utječe i na poslovne rezultate.   

Dobra vijest

Dobra vijest je da se vještine konstruktivne komunikacije, ostvarivanja utjecaja, uspješnog prezentiranja svojih ideja i građenja kvalitetne suradnje s drugima mogu uspješno razvijati i usvojiti. Razumjeti što se događa u komunikaciji, zbog čega dolazi do nerazumijevanja i otpora od strane drugih, kako te otpore pretvoriti u spremnost na suradnju i u konačnici ostvariti željeni utjecaj, bit će teme mog daljnjeg rada s Milenom. 

Ukoliko i vi želite saznati na koji način vaše sposobnosti, stručna znanja i ideje koje imate mogu još više doći do izražaja, pratite i dalje projekt "Kunu po kunu" i saznajte kako (p)ostati izvrstan komunikator.  

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message