Donosimo vam uspješnu poslovnu priču dizajnera Damjana Jacića koji je tradicionalnom obiteljskom obrtu izrade svijeća odlučio dati vlastiti dizajnerski potpis
Kako od starog obiteljskog obrta napraviti moderniji?
Moderni visokokvalitetni dizajn u tradicionalnoj izradi – opis je to kojim mladi dizajner Damjan Jacić voli definirati vlastite predstavljene kolekcije svijeća. Iako se izradom svijeća ne bavi dugo, iza njega se već nalaze Signature linija, Basic linija, Baby svijeće za rođendan te Monolit linija.
O pokretanju vlastitog posla Damjan je počeo razmišljati još tijekom studija na Tekstilno tehnološkom fakultetu kada je odlučio kreirati odjeću namijenjenu muškarcima, a čije kolekcije su uspješno predstavljene na Fashion Incubatoru, Fashion Weeku Zagreb, Cro-A-Porteru te Modnom ormaru. S obzirom na to da potječe iz obitelji koja se izradom svijeća bavi već godinama, odlučio je i tom tradicionalnom obrtu dati vlastiti dizajnerski potpis. ''Ideja o izradi svijeća u mom životu je uvijek bila prisutna, ali ignorirana jer to nisam smatrao obrtom koji bi mi mogao pružiti dovoljno mogućnosti i prostora za novi izričaj.''
Cjelodnevni poslovni angažman
Ipak, shvativši da ''tehnologija nije svemoguća'' te da svijet svijeća može itekako predstavljati kreativan izazov, Damjan se u potpunosti okrenuo ovom već pomalo napuštenom obrtu koji zahtijeva cjelodnevni angažman.
''Puno ljudi danas proizvodi nešto i stavlja natpis hand made jer je sada blagi trend kupovati to, a u principu možda rade lošije od stroja. Po meni je to krivo. Hand made proizvod koji se u današnjem vremenu pušta na tržište, mora donijeti daj element vrhunske kvalitete i zanatske fine ručne izrade kojemu strojevi ne mogu tako lako konkurirati'', rekao je Damjan koji je u roku od samo tjedan dana nacrtao sve modele svijeća koje je odlučio izraditi.
Potom je uslijedio proces izrade kalupa, smišljanja ambalaže, proučavanja tržišta i sirovina te odlučivanje o prvobitnom pozicioniranju proizvoda, a čitava administrativna procedura pokretanja obrta Damien's Candles potrajala je tri mjeseca.
Uslijedili brojni pozivi klijenata
Iako smatra da je sam početak putem društvenih mreža te jednog kozmetičkog salona bio ''sramežljiv'', došao je i prvi dućan s kojim je ostvario suradnju. ''Tada je uslijedio drugi pa treći i na taj način je priča počela dobivati svoje čvršće temelje i to u obliku zadovoljnih reakcija klijenata. Kada je za Božić bila lansirana limitirana kolekcija sa zakovicama i kristalićima, iznenadio sam se što su klijentice doslovce zvale prodajna mjesta da pitaju ima li ih još te mogu li ih rezervirati.''
Sama ideja pokretanja brenda Damjanovih svijeća jest bila ponuditi modele koji se uklapaju u moderne dizajnerske domove čije ravne i jednostavne linije ''ne trpe kič i klasiku''. ''Stoga su i namijenjene ljudima koje prvenstveno cijene dobar i minimalističan dizajn. Cijeli koncept linija koncentrira se na oštru geometrizaciju koja svoj temelj nalazi u arhitekturalnim elementima.''
Radni dan traje od jutra do mraka
Veliki naglasak Damjan također stavlja na kvalitetu i način izrade svijeća što omogućuje da one postignu, tvrdi, izrazito dugi vijek gorenja i neštetnost za okolinu. Izrađuje ih od više tipova voskova i parafina, a većinu materijala nabavlja u veleprodaji u Hrvatskoj, dok dio stvari dolazi iz inozemstva.
Ovisno o modelu, pojedinu svijeću može izraditi i za 30 minuta, dok je za neke potrebno otprilike 16 sati rada. ''Ujutro, dok pripremam kalupe za nalijevanje, stavljam određenu količina voska na topljenje u talionik. Nakon naljevanja i malih kontrola stezanja, pakiram robu, radim dostave te papirologiju, a prosječni radni dan obično završi topljenjem novih količina i punjenja kalupa. U slučaju gužve, procesi otvaranja i nalijevanja rade se i od pet do sedam puta pa u tom slučaju radni dan traje od jutra do mraka.''
Posao započinje od dobre matematike
Iako tvrdi da konkurencije na tržištu ima, nje se ne boji već ga ona potiče na bolji rad. ''Moje svijeće se prvenstveno razlikuju po dizajnu koji je unikatan i autorski, dok je većina ponude na tržištu tipizirana prema kupovnim kalupima i strojevima. Kako znamo da sam izgled nije dovoljan, brinemo o tome da materijali budu među najkvalitetnijima na tržištu te također obraćamo pozornost na ekološki aspekt. To na kraju spajamo u proizvod s pristupačnom cijenom i vjerujem da na taj način uspijevamo u našem proboju na tržište.'' Prodajna mjesta njegovih svijeća danas čine Muzej suvremene umjetnosti, Dizajnholik, CroCrodeal galerija, Pollak cvijeće, a cijene im se, ovisno o modelu i utrošenom radu, kreću od 9 do 400 kuna. Pored toga, svojim obrtom izlazi u susret većim klijentima poput hotela i restorana jer ako im se, tvrdi, estetike poklapaju onda za njih dizajnira posebne modele koji zadovoljavaju njihove potrebe i želje.
Govoreći o uspješnosti svoga poslovanja s osvrtom na sami početak, Damjan smatra kako je generalno danas teško uspjeti. ''Tržište je zagušeno proizvodima svih vrsta tako da nikada nije pravi trenutak za pokretanje posla – jednostavno se treba baciti na posao i dati sve od sebe. Glavni savjet bi bio - napravite matematiku! Biti kreativan i imati svježu ideju je divno, no posao se bazira na profitabilnosti i kvalitetnoj konkretizaciji'', rekao je te dodao kako osobno ima puno velikih planova za budućnost dok će samo vrijeme pokazati što će se sve od njih i realizirati.
Više o Damjanovim dizajnerskim svijećama možete pročitati na portalu Budi.IN.