Pametna kuna

Komentari 8

Što odabrati: svježi limun ili suplemente vitamina C?

Što odabrati: svježi limun ili suplemente vitamina C?

Iako sadrže vitamin C, dodaci prehrani te svježe voće i povrće razlikuju se i u cijeni i u nutricionističkim svojstvima. Doznajte što je isplativije i zdravije

Dolaskom jeseni, kiša te sve hladnijeg razdoblja u godini prirodno želimo zaštititi svoj imunitet na najbolji mogući način od raznih bolesti kojih u tom periodu ima tradicionalno više nego inače. Pametna kuna istražila je kako sačuvati dobro zdravlje unosom potrebnih vitamina, a pritom ne potrošiti veliki iznos novca . 

Kada pomislimo na vitamine, vjerojatno ćemo se prvo prisjetiti najpoznatijeg među njima, a to je vitamin C. Stručnjaci ističu kako upravo on uništava toksine, jača imunološki sustav i otpornost organizma prema virusnim i bakterijskim infekcijama, alergijama te bolestima.

Zato je za jak imunitet vrlo važno opskrbiti organizam namirnicama koje ga sadrže u značajnim količinama. To su u prvom redu limun, naranča, mandarina, grejp, kivi, borovnica, paprika, brokula te popularni zimski specijalitet kiseli kupus

Preporučena dnevna doza unosa vitamina C za odrasle osobe iznosi 80 miligrama, dok bi pušači trebali uzimati dodatnih 30 miligrama. Kako vrlo mali broj ljudi unosi dovoljnu količinu vitamina C isključivo putem svakodnevne prehrane, odlučili smo istražiti je li zdravstveno i financijski isplativije odlučiti se za unos vitamina putem raznih suplemenata. Pošto je većina svježih namirnica bogatih vitaminom C teško nabavljiva tijekom cijele godine, iznijeli smo cijene nasumično odabrana tri dodatka prehrani te limuna, pošto je on među rijetkima svakodnevno dostupan.  

Cijena dodataka prehrani i limuna

Kako vitamin C spada u grupu vitamina topivih u vodi, u ljekarnama se najčešće može naći u obliku šumećih ili običnih tableta.   

U sva tri navedena suplementa riječ je o tabletama koje u organizam treba unositi jedanput dnevno.

Proječna cijena kilograma limuna u supermarketima iznosi 15 kuna, dok se u limunu od 100 g nalazi 51 mg vitamina C. To znači da biste za potreban dnevni unos vitamina C trebali pojesti oko 170 grama limuna. Ukoliko ne volite jesti sam svježi limun, možete ga razrijediti vodom te unositi vitamin C u organizam putem limunade ili čaja.

S obzirom da se navedeni suplementi sastoje od 40 te 90 tableta, uzimate li ih redovito i pravilno, jedno pakiranje će vam potrajati nešto više od mjesec dana, odnosno nešto više od tri mjeseca. Cijena i nije toliko visoka uzmete li u obzir vremenski period korištenja dodataka.  Ipak, ovisno o vašim potrebama i navikama, kilogram limuna također može imati toliko dugi vijek trajanja. Značajna razlika između ove dvije namirnice jest u tome što limun možete unositi u organizam na znatno više načina od dodataka prehrani. Dok njih nužno morate popiti, limun možete koristiti kao ključni sastojak u pripravljanju hrane, poput salata ili kolača.  

Što je bolje za imunitet?

Je li zdravije unositi vitamin C putem limuna ili suplemenata upitali smo nutricionisticu Sandru Krstev Barać iz  Vitaminoteke koja tvrdi kako je raznolika i uravnotežena prehrana koja obiluje voćem i povrćem najbolji način da se namire potrebe. 

''Voće i povrće uz vitamin C sadrže i cijeli niz drugih tvari, osobito flavonoida koji blagotvorno djeluju u sinergiji s vitaminom C'', istaknula je. ''Ipak, u  slučajevima neredovite i neadekvatne prehrane ili kod osoba starije dobi, osoba izloženih stresu, alkoholičara, kod osoba koje se oporavljaju od operacije, imaju opekline ili rane, kod osoba na dijalizi te osoba izloženima zagađenjima iz okoliša koristan može biti povišen unos vitamina C kojeg je najčešće teško postići prehranom pa nam tada itekako pomažu dodaci prehrani.''

Visoke doze vitamina C, koje je moguće osigurati tek dodacima prehrani vrlo su korisne u zimsko doba infekcija. ''Iako vitamin C ne može spriječiti zarazu gripom ili prehladom, dokazano je da  u dozama od 1-2 g dnevno skraćuju trajanje i ublažavaju simptome obične prehlade'', zaključila je  Krstev Barać.

Više o imunitetu i hrani bogatoj vitaminom C možete pročitati i na portalu Zdrava krava