Pametna kuna

Komentari 3

Zimska rasprodaja: Aktualna sniženja dosežu do 70 posto!

Zimska rasprodaja: Aktualna sniženja dosežu do 70 posto!

S obzirom na to da su započele zimske rasprodaje, istražili smo kolika sniženja nude pojedine trgovine kako bi znatno nižim cijenama privukle svoje kupce

Kako to obično biva početkom svake godine, mnoge trgovine su tradicionalno odlučile sniziti cijene svojih proizvoda te na taj način privući kupce. Popusti na koje smo naišli u većini trgovačkih centara u Zagrebu, kreću se između 20 i 70 posto

Ipak, trgovine u kojima su proizvođači snizili cijene svojih proizvoda na 70 posto vrlo su rijetke, dok je najviše onih sa sniženjima od otprilike 30 posto. 

Velike gužve u trgovinama

Iako sniženja nisu nešto posebno spektakularna, kupci im se zasigurno vesele. To potvrđuje i pretjerana gužva na koju smo naišli kada smo se 12. siječnja zaputili u zagrebački trgovački centar City Center One. Uz jedva pronađeno parkirno mjesto, gužve su bile u gotovo svim dućanima.

Svakako je važno znati da ako je postotak sniženja cijena objavljen u rasponu, primjerice od 30 do 70 posto, najveći postotak sniženja na početku ''akcije'', u ovom slučaju 70 posto, mora se odnositi na najmanje jednu petinu svih jeftinijih proizvoda, donosi 24sata. To znači da u trgovini ne smije biti samo nekoliko proizvoda za koje vrijedi cijena umanjena 70 posto. 

Popusti u hrvatskim gradovima od 22 do 56 posto

Ekipa 24sata obišla je trgovačke centre u nekoliko hrvatskih gradova kako bi ustanovili kolike su razlike u sniženjima. Cijene su prikupljene 2. siječnja u više hrvatskih gradova, a popusti su se kretali od 22 do 56 posto. Neke od zabilježenih cijena u pojedinim gradovima i trgovinama su sljedeće:

Osim trgovina odjećom, sniženja nude i drogerije

U trgovačkom centru Westgate do 17. siječnja u većini trgovina prevladavala su sniženja od oko 30 posto. Tako su primjerice do tog dana popusti od 30 do 70 posto vrijedili na zimsku kolekciju Vero moda, na dio asortimana OVS te dio asortimana Coincasa. 

Sniženje do 60 posto odnosilo se na zimsku kolekciju s.Oliver, ali nije vrijedilo i na novu kolekciju. Sniženja od 30 do 50 posto vrijedila su za zimsku kolekciju Stradivarius, modnu kolekciju rublja Triumph jesen/zima, na dio asortimana C&A te na cjelokupni asortiman Maya Maya. 

Iako trgovine odjećom i obućom uglavnom nude veće popuste, mnoge drogerije također ne zaostaju svojom ponudom nižih cijena. Tako primjerice u Bipi uz kupnju određenih artikala mogli ste dobiti jedan proizvod gratis. U dm-u je vrijedio popust od 25 posto na sve Kaladont paste za zube te sve Taft proizvode, 50 posto na sve FA pjene za kupanje te 20 posto na Naturavita čajeve.

Važno je poznavati svoja potrošačka prava

Međutim, ukoliko ste odlučili kupiti robu na sniženju, važno je poznavati neka pravila.

''Kod sniženja trgovac mora naznačiti koliko je određeni proizvod stajao prije sniženja i koliko stoji nakon'', donosi 24 sata. Također je preporučljivo da istakne i postotak sniženja kako bi jednostavnije kupac mogao znati koliko time može uštedjeti. Takva roba mora biti odvojena od one koja nije snižena. 

Ako ste kupili robu na sniženju, kao kupac imate je pravo reklamirati, no to se ne odnosi i na robom s pogreškom. Nakon svake kupnje uvijek sačuvajte račun jer na osnovu njega možete reklamirati ili mijenjati proizvod.

Rok za reklamaciju traje šest mjeseci

U slučaju da se eventualno predomislite i poželite vratiti ispravan proizvod ili robu te tražiti povrat novca, trgovac nije dužan uvažiti vaš zahtjev jer to zakonom nije predviđeno. Međutim, ako vas trgovac želi zadržati kao kupca, svakako mu je u interesu ponuditi zamjenu jer time potvrđuje dobru poslovnu praksu. Rok za reklamaciju propisan je člankom 400. Zakona o obveznim odnosima i traje šest mjeseci. Ipak, u društvu Potrošač savjetuju da odjeću ili obuću reklamirate u roku od tri mjeseca ako se počela trgati. 

''Kupac tada, ako trgovac nema isti proizvod za zamjenu, ima pravo birati želi li popravak, novi komad odjeće ili povrat novca. Ako su prošla tri mjeseca, trgovac ima pravo tražiti vještačenje ne bi li utvrdio je li za ''kvar'' kriv kupac ili je riječ o tvorničkoj pogrešci'', navodi se.