Na reklamama teleoperatera često se ističe samo dio troškova, a treba platiti još i razne naknade, pa inspektorica smatra da to ni u kojem slučaju nije u redu
Nepošteno: Na reklami mora biti ukupna cijena mobitela
Ako piše da je, primjerice, ‘samo 49 kuna’ mjesečno, onda cijena mora biti samo to, a sve ostalo je nepoštena poslovna praksa. Ne može pisati ‘samo’ ako to nije samo ta cijena nego su na nju dodane i razne naknade. Onako kako je u maloprodaji robe istaknuta ukupna cijena tako bi trebala biti i za telekomunikacijske usluge. Ponuda ne smije sadržavati jednu cijenu, a druga biti u ugovoru, objašnjava Mira Fiket, viša tržišna inspektorica iz Ministarstva gospodarstva. O temi Prava potrošača po pitanju telekomunikacija u srijedu su u Zagrebu raspravljali predstavnici teleoperatera te udruge i društva za zaštitu potrošača. Na inspektoričinu primjedbu teleoperateri su se pravdali da su reklame kratke i u njima ne stignu sve reći.
- Trebalo bi, kao za lijekove, napomenuti da se za više informacija
obratite teleoperateru - rekla je Dunja Mak iz osječkog Potrošačkog foruma.
- Ukupna cijena trebala bi biti svugdje navedena i u reklami, a ne samo u
ugovoru. Najčešće nam se ljudi javljaju upravo zbog visokih računa koji su
različiti od informacija koje su dobili pri ugovaranju. Često im kažu samo
cijenu tarife, a ne i kolike su naknade, koje moraju platiti. Pri potpisu
ugovora slažete se da ste upoznati s uvjetima i da ih prihvaćate. No dio
ugovora su još tri dokumenta, Opći uvjeti poslovanja operatera, Uvjeti
korištenja usluge i cjenik - kazao je Vlado Biljarski iz splitskog Saveza
udruga za zaštitu potrošača.
Dodao je da je zadovoljan jer su teleoperateri pokazali volju i saslušali
probleme. Upravo su problemi s teleoperaterima trećina svih upita udrugama
za zaštitu potrošača.
- Regulativa je kod nas ista ili bolja nego u EU, no praksa je drugo. Ankete pokazuju da potrošači nemaju povjerenja u teleoperatere. Službe za korisnike teško dobiju, a oni im često daju pogrešne informacije - rekao je Biljarski.