Obavijesti

Promo sadržaj

Pivari zajedno u borbi protiv zloupotrebe alkohola

Pivari zajedno u borbi protiv zloupotrebe alkohola
2

Kampanja Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne, i ove godine upozorava na opasnost maloljetničke konzumacije alkohola i poziva na dosljedno provođenje zakona kojima je zabranjeno posluživanje i prodaja alkoholnih pića osobama mlađima od 18 godina

Članice Udruženja proizvođača piva, slada i hmelja Hrvatske gospodarske komore i ove godine provode aktivnosti u sklopu društveno odgovorne kampanje Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne, kojom upozoravaju na opasnost maloljetničke konzumacije alkohola i i pozivaju na dosljedno provođenje zakona kojima je zabranjeno posluživanje i prodaja alkoholnih pića osobama mlađima od 18 godina.  

Članice Udruženja pokrenule su ovu društveno odgovornu kampanju prije četiri godine svjesne svoje odgovornosti u sprečavanju maloljetničke konzumacije alkohola. S tim ciljem u sklopu kampanje i ove je godine provedena  edukacija prodajnog osoblja u trgovačkim lancima o dosljednijoj provedbi zakona kojima je zabranjeno posluživanje i prodaja alkohola maloljetnicima. Vodeći trgovački lanci su osim toga i na svojim prodajnim mjestima istaknuli vizuale kampanje sa sloganom UKLJUČI SAVJEST – PONEKAD DJECI TREBA REĆI NE,  koji su imali ulogu potaknuti svijest javnosti o potencijalnim štetnim posljedicama maloljetničke konzumacije alkohola.

Ovom kampanjom želimo educirati cjelokupnu javnost o štetnosti maloljetničke konzumacije kao i o štetnosti zloupotrebe alkohola u bilo kojoj dobi. Rezultati ovakvih kampanja trebamo gledati i mjeriti dugoročno jer  je krajnji cilj utjecati na promjenu ponašanja, a za to je potrebno više godina kontinuiranih aktivnosti i edukacije. Stoga, realne pomake možemo očekivati u narednim godinama uz suradnju svih relevantnih dionika na ovom kompleksnom pitanju“, istaknula je Sandra Tankosić, viša stručna savjetnica i nacionalna glavna tajnica hrvatskih pivara u Brewers of Europe (BoE) ispred Udruženja proizvođača piva, slada i hmelja pri Hrvatskoj gospodarskoj komori. 

Istraživanje pokazuje - maloljetnička konzumacija alkohola u Hrvatskoj u padu

Kampanja se nastavila kroz medijsko pokroviteljstvo s vodećim medijem u Hrvatskoj, 24sata. U suradnji s 24sata provedeno je i istraživanje javnosti s ciljem ispitivanja mišljenja javnosti o maloljetničkoj konzumaciji alkohola. 

Istraživanju je pristupilo oko 2.400 ispitanika, a rezultati su pokazali kako čak četvrtina maloljetnika (25 posto) uopće ne pije alkohol što je dvostruko bolji rezultat nego u prijašnjim generacijama kad je udio apstinenata bio sitnih 11 posto. Među mladićima danas ima 2,5 puta više onih koji ne piju, a među djevojkama ih je 1,75 puta više nego ranije. Takav pozitivan trend pokazuje i istraživanje Svjetske zdravstvene organizacije za 2016. godinu, u kojem je navedeno da maloljetnici u Hrvatskoj sve manje konzumiraju alkohol te da je postotak onih koji piju niži od prosjeka EU. 

Sve članice dijele jednako stajalište prema zakonskoj dobnoj granici za usluživanje i prodaju alkohola. Dokaz tomu je i činjenica da je Udruženje, kao i vodeće članice, u proteklih desetak godina provode brojne kampanje društveno odgovornog poslovanja s ciljem sprečavanja zloupotrebe alkohola što podrazumijeva i sprečavanje maloljetničke konzumacije i prodaje alkohola. 

Domaća pivarska industrija jedina je industrija alkoholnih pića u Hrvatskoj koja sustavno provodi kampanje s ciljem podizanja svijesti o štetnosti zloupotrebe alkohola u bilo kojoj dobi. Osim ove kampanje, sve članice Udruženja kontinuirano i samostalno već desetak godina provode kampanje kojima cilj sprečavanje bilo kakve zlouporabe alkohola. Tu su ključna tri problema – maloljetnička konzumacija, alkohol i vožnja, te opijanje, i nastojimo djelovati kako bi se ti problemi smanjili. Mi pivari smatramo da je pivo fantastičan proizvod, ali samo ako se konzumira na ispravan način – odgovorno i umjereno, i tako može biti dijelom uravnoteženog životnog stila.“, rekla je Ljudmila Bratko Gašpić, predsjednica PR odbora Udruženja proizvođača piva, slada i hmelja HGK-a.

Kao i proteklih godina, članice vjeruju u pozitivne reakcije javnosti budući da se radi o društveno odgovornom projektu koji doprinosi razvoju cjelokupne zajednice i kojemu je na prvom mjestu interes maloljetnika. Kao vodeći domaći pivari apeliraju na sve one koji se nalaze u situacijama da prodaju i usluže alkohol maloljetnicima da to ne učine. 
 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
VIDEO

Nutricionistica otkriva kako pravilnom prehranom unaprijediti mentalno zdravlje
PROMO

Nutricionistica otkriva kako pravilnom prehranom unaprijediti mentalno zdravlje

Očuvanje mentalnog zdravlja istaknuta je tema u današnjem užurbanom i stresnom suvremenom svijetu. Svakodnevno suočavanje sa izazovnim situacijama i zanemarivanje mentalnog i fizičkog zdravlja mogu imati ozbiljne dugoročne posljedice.

Ana Lokas nova predsjednica uprave Tifona
PROMO

Ana Lokas nova predsjednica uprave Tifona

Ana Lokas imenovana je novom predsjednicom Uprave Tifona. S više od dva desetljeća snažnog iskustva u financijskim i poslovnim sektorima, u svoju novu ulogu na čelu tvrtke donosi bogatu stručnost i dokazano iskustvo u vodstvu.
Nadzorni odbor potvrdio Godišnje izvješće Grupe Petrol i društva Petrol d.d. Ljubljana
PROMO

Nadzorni odbor potvrdio Godišnje izvješće Grupe Petrol i društva Petrol d.d. Ljubljana

Grupa Petrol u 2024. planira čistu poslovnu dobit u iznosu od 156,5 milijuna eura