Promo sadržaj

Komentari 0

Pratite uživo objavu top influencera, rezultate istraživanja donosimo 28. svibnja

Pratite uživo objavu top influencera, rezultate istraživanja donosimo 28. svibnja

Svakog influencera u Hrvatskoj, koji ima minimalno 50% pratitelja u našoj domovini, analiziralo se kroz četiri dimenzije

Tko su najbolji hrvatski influenceri, otkrit ćemo 28. svibnja u rezultatima velikog istraživanja koje je Styria provela u suradnji s respektabilnom istraživačkom agencijom Nielsen. Cijelu analizu influencera radili smo pomoću alata InfluenceScope. On se razlikuje od drugih po tome što se temelji na jedinstvenoj metodologiji i algoritmu koji je razvio Nielsen Media. InfluenceScope osigurava ključne informacije poput evaluacije medijskog učinka pojedine kampanje izražene u novčanim ekvivalentima i premijskim kvalitativnim istraživanjima. Svakog influencera analizira se na četiri dimenzije - reach, resonance, relevance, return.

Kad se prikupe svi algoritmi, Scorecard nam omogućuje da usporedimo influencere i odredimo koji su najefikasniji po kojoj metrici. Scorecard se sastoji od četiri glavne varijable, koje smo već spomenuli: reach - odnosi se na ukupan doseg influencera (po određenoj platformi ili sumarno) i kvalitetu pratitelja (algoritam automatski izdvaja sumnjive accounte, npr. masovne followere i neaktivne accounte), relevance - odnosno relevantnost, odnosi se na stupanj podudaranja između baze followera pojedinog influencera i ciljane demografije klijenta (primjerice, koje su glavne kategorije interesa followera pojedinog influencera), resonance - uzima u obzir engagement rate po objavi i pridruženi sentiment. Govori koliki je stupanj aktivacije followera na objave influencera. Generalno, koje su snage i slabosti influencera, te dimenzija return - prosječna procijenjena vrijednost (u novčanom ekvivalentu) po objavi u odnosu na prosječnu procijenjenu vrijednost po sponzoriranoj objavi. Može se iskoristiti u pregovorima s influencerom. Suradnja JoomBoosa kao predstavnika najjačeg brenda za mlade i pripadnike generacije Z na digitalnim platformama, webu i printu te Nielsena na velikom istraživanju ovakvog tipa u Hrvatskoj korak je prema razbijanju mitova o influencerskoj sceni i dubinskoj analizi činjenica. U ovu dubinsku analizu uključeni su hrvatski influenceri iz svih branša koji utječu na javno mišljenje. 

- Ovo je najnaprednije i najdetaljnije istraživanje u cijeloj regiji, kojim razbijamo mitove o influencer sceni i dubinski analiziramo činjenice. Kad spomenemo mjerenje jednog top influencera, možda zvuči preapstraktno u startu, ali zato postoji InfluenceScope. Svaki influencer analizira se kroz četiri dimenzije. Pomoću Scorecarda se uspoređuju influenceri i određuje koji su najefikasniji po kojoj metrici. Isto tako, kako bismo bili sigurni da odabiremo najbolje influencere u Hrvatskoj te kako bismo osigurali klijentima da ne troše budžet na ostale zemlje iz regije, InfluenceScope je uzimao u obzir influencere koji imaju minimalno 50% pratitelja u Hrvatskoj - pojašnjava glavni urednik JoomBoosa Dominik Beber.

Koliko je bitno i dobro u video sadržaj i drugi digitalni format uključivati influencere, pojasnio je i direktor JoomBoosa, miss7 i video odjela 24sata Matej Lončarić:

- Velika prednost kod distribucije video sadržaja jest uključivanje influencera, nije bitno jesu li oni proizašli iz JoomBoosa ili su došli iz neke sasvim druge branše. Zadovoljan sam jer influenceri, glumci, voditelji, glazbenici, angažmanom kod nas vide priliku za svoj razvoj i napredak, za pristup drugoj publici.

Pandemija korona virusa promijenila je trendove u virtualnom prostoru. Procjenjuje se da je u 2020. tzv. lockdown pogurao porast prometa ostvarenog na internetu za 30 posto u odnosu na 2019. godinu. Na društvenim mrežama u 2020. video je i dalje nedodirljivi kralj. Sukladno tome produkcija raste, a obaraju se i rekordi u ukupnom broju pregleda i engagementu. Zbog svega toga brendovi se odlučuju na osnaživanje svog statusa na tržištu, a tome itekako mogu pridonijeti influenceri svojim statusom.

- Već smo šest godina prvaci u digitalnom videu na hrvatskom tržištu, a lani smo ponovno oborili svoj rekord u gledanosti. Cilj nam je imati transparentne metrike koje su priznate i razumljive cijelom tržištu. Kao i ostali ‘igrači’, koristimo mnogobrojne alate koji mjere gledanost videa ili vrijeme provedeno uz video. Mediji, influenceri, agencije... svatko metrike tumači na svoj način. Tako se nameće potreba na tržištu za unificiranim metrikama i analitikama. Ovo je tek prva u nizu suradnji s Nielsenom, za koju se nadam da će utjecati na još veći razvoj tržišta - kaže Lončarić.

Suradnja Styrije i Nielsena iznjedrit će prvi put listu top influencera u Hrvatskoj. Salvatore De Angelis, senior menadžer digitala i društvenih mreža u Nielsen Internationalu, približio nam je u detalje spomenutu metodologiju kojom su analizirali i istraživali influencere u Hrvatskoj:

- Krenuli smo od naše baze podataka, koja uključuje 100 milijuna različitih karaktera, odnosno ljudi, na velikim platformama društvenih mreža. Da bismo odredili top influencere u Hrvatskoj na različitim platformama, morali smo proći kroz tri faze filtriranja, počevši s gotovo 50.000 influencera koji su dostupni kod vas. U prvoj fazi dva filtra (odabirom Instagrama, TikToka i YouTubea te da ima najmanje 50% publike iz Hrvatske) iskoristili smo kako bismo se fokusirali na relevantne platforme i izabrali samo one influencere s jakim utjecajem na publiku u Hrvatskoj (minimum od 50%). Na event se možete prijaviti (dolje je naveden link) putem digitalne pozivnice te pratiti tko su kraljevi hrvatske influencerske scene: https://tia2021.24sata.hr/

Pratimo trendove, biramo najjača tehnološka rješenja

Da u 24sata držimo do visokih standarda u digitalnom sadržaju, posebice prezentaciji video formi, pokazali smo i našim novim Samsungovim The Wallom.

- Radimo kvalitetan i originalan video sadržaj posljednjih šest godina i on je baš onakav kakvi smo i mi: brzi, strastveni, točni i prije svega ljudi. Ovime ćemo zaokružiti sve što smo dosad stvarali i digitalni sadržaj raditi na drukčiji i bolji način - kaže Matej Lončarić.

Redizajn studija stigao je kao novi zamah za nas u 24sata i video emisije, koje ćemo i dalje kvalitetno stvarati.