Show

Komentari 0

Novi pravilnik: Reprize na TV-u moraju imati 'R' u kutu ekrana

Novi pravilnik: Reprize na TV-u moraju imati 'R' u kutu ekrana

Reprize audiovizualnog programa koji u sebi sadrže elemente interakcije s gledateljima i/ili poziv gledateljima na akciju, ili ih na drugi način mogu dovesti u zabunu u pogledu vremena izvornog emitiranja, ističu iz VEM-a

Vijeće za elektroničke medije (VEM) uputilo je u javno savjetovanje pravilnik po kojem se televizijski nakladnici obvezuju da reprizne emisije u programu označavaju slovom R u kutu ekrana, te se propisuje i kada se treba istaknuti oznaka ''SNIMKA’’ i ‘’ARHIVA’’.

- Reprize audiovizualnog programa koji u sebi sadrže elemente interakcije s gledateljima i/ili poziv gledateljima na akciju, ili ih na drugi način mogu dovesti u zabunu u pogledu vremena izvornog emitiranja - reality show i druga natjecanja s pozivom na glasovanje, interaktivni kvizovi, sudjelovanje gledatelja telefonskim putem  ili putem društvenih mreža, rasprava o političkim i/ili društvenim temama i slično - uvijek se označavaju kao repriza - ističe se u novom pravilniku.

Dodatno se objašnjava da se reprizno emitiranje označava grafičkom oznakom, slovom ''R“ u gornjem lijevom ili desnom kutu ekrana, primjerene veličine, bez efekata transparentnosti ili sjenčanja.

S druge strane, na isti način oznakom ‘’ARHIVA’’ obveznom se trebaju označiti audiovizualni sadržaji čiji se dijelovi ponovno objavljuju kao dio novih emisija, a mogu se povezati s aktualnim događanjima ili ilustriraju neki aktualni događaj, i to tijekom cjelokupnog trajanja tog dijela emisije ili priloga.

Snimka sportskog događaja koja se emitira kao odgođeni premijerni prijenos izjednačena je s premijernim prikazivanjem, a označava se riječju ''SNIMKA“, ističe se u pravilniku VEM-a.

Najave i raspored programa na teletekstu, elektroničkim programskom vodiču, internetu i u drugim oblicima komuniciranja za serijski program obavezno mora sadržavati redni broj epizode i sezonu serije, a ponovno objavljivanje individualnih glazbenih spotova, odnosno pjesama, ne smatra se reprizom.

Pravilnik je upućen u javnu raspravu koja će trajati do 13. siječnja.

Najčitaniji članci