Show

Komentari 0

Recenzija: 'Angry Birds' su nas poprilično ugodno iznenadile

6

Ukoliko ste jedan od onih (rijetkih) koji nikada nisu igrali 'Angry Birds', možda vam neće biti jasno sve što se zbiva. No za sve ostale, u pitanju su 95 minuta čiste zabave

VIDEO

Kada govorimo o filmskim adaptacijama video igara, 'Angry Birds' generalno ne pokazuje osobiti potencijal, bez obzira što je razvojni studio Rovio svojim naslovom postigao ogromnu popularnost na mobilnim uređajima. Ponajprije iz razloga što 'Angry Birds' i ne nude bogzna kakvu priču ili mitologiju. Uzmemo i obzir opću stigmu koja prati filmove snimljene prema igrama (s manjim izuzecima), Angry Birds ima vrlo težak posao. Ipak, filmu značajnu prednost donose veterani holivudske animacije, Clay Kaytis i Fergal Reilly koji su radili na projektima kao što su 'Frozen', 'Tangled', 'Bolt', 'Cloudy with a Chance of Meatballs', 'Hotel Transylvania' i drugima, a Kaytisu i Reillyju je ovo ujedno i redateljski debi.

Ukoliko ste jedan od onih (rijetkih) koji nikada nisu igrali 'Angry Birds', ukratko, radi se o šarenim i izuzetno ljutim pticama koje igrač ispaljuje prema utvrdama zločestih svinja, a sve kako bi ptičurine mogle vratiti ukradena jaja. Film doduše radnju igre dodatno proširuje da bi objasnili zašto su ptice uopće toliko ljute.

Film nas vodi na tropski otok u potpunosti naseljen sretnim pticama, osim jednog izuzetka. Red je, kako mu i samo ime govori, crvena ptica vrlo kratkog fitilja, osuđena na 'kontrolu bijesa', gdje upoznaje kolege po dijagnozi, brzinca Chucka i 'bombaša' živopisnog imena - Bomb. No kada se jednog dana zelene svinje u čudnom brodu usidre pokraj Redovog doma, on će sa svojim prijateljima pokušati otkriti zašto su im te zelene svinje toliko sumnjive.

Ako bi trebali spomenuti jedan aspekt kojeg je 'The Angry Birds' u potpunosti pogodio, tada bi to zasigurno bio odabir glasova za likove. Jason Sudekis (We're the Millers) je odličan u ulozi sarkastičnog Reda, Josh Gad iz Disneyevog 'Frozena' izvrsno je pogođen za energetičnog Chucka, a Danny McBride odgovara uz Bomba. Pojavljuju se i drugi vrlo dobri glasovi glumaca, kao što su Bill Hader (Inside Out) u ulozi 'Leonarda Svinje', Peter Dinklage (Game of Thrones) kao Mighty Eagle, Sean Penn kao Terence, itd.

Priča je, ipak druga strana medalje. Stvari jednostavno teku presporo, čak i za animirani film u trajanju od jedva 95 minuta, a tek nakon otprilike dvije trećine filma doći ćemo do prekretnice u radnji kada svinje napokon ukradu jaja. Nastavno na taj trenutak, dobit ćemo nekoliko zabavnih sekvenci, poput prve sesije kontrole bijesa kada ćemo otkriti pozadinsku priču glavnih likova, i još kojekakvih simpatičnih situacija u kojima do izražaja dolazi lik Petera Dinklagea, Mighty Eagle. Ipak, prvih sat vremena djeluje previše nategnuto usiljenim humorom, a sat vremena je izuzetno mnogo za film od 95 minuta.

Ipak i takav stil humora ima svojih solidnih trenutaka, a zbog jednog od takvih prasnuli smo u smijeh, kada su Chuck i Bomb pili i kupali se u Eagleovom 'Jezeru Mudrosti'. Da bi kasnije shvatili kako je u pitanju Eagleov osobni pisoar.

Naposljetku, kako je i očekivano, film dobiva svoj 'vrhunac' u finalnom poglavlju koje liči na filmsku verziju mobilne igre, gdje se ptice zabijaju u svinjsku utvrdu, s jasnom namjerom - kako bi je srušili. Jasno je vidljivo da je ovo ujedno i dio filma kojemu su režiseri posvetili najviše pozornosti i vremena, što se na kraju i isplatilo. Svaka ptica koju poznajemo iz igara dobila je svojih "pet minuta slave", i to na vrlo zabavan i vizualno upečatljiv način.

Film 'Angry Birds' na samom kraju donosi i interesantnu pozitivnu poruku, a ta je da je dobro ponekad biti bijesan, pogotovo kada se taj bijes upotrijebi na dobar način. Film, naravno nije uspio dosegnuti emocionalne vrhunce kakve nam pružaju DreamWorks ili Pixar, no centralni lik, Red, kao i njegovi prijatelji dobili su prilično srdačnu priču vrijednu gledanja.

Zaključak

Obzirom da je film 'Angry Birds' mogao biti apsolutna katastrofa, mogli bismo reći da su nas Clay Kaytis i Fergal Reilly sasvim ugodno iznenadili u svom redateljskom debiju. Najveće zamjerke usmjeravamo prema presporoj priči, dok najveće pohvale odnosi odlična glasovna gluma. Stoga, da, mogli bismo preporučiti ovaj film, čak i ako niste igrali 'Angry Birds'.

Za

+Odlična glasovna gluma
+Vizualni stil