Sport

Komentari 43

Kostelić doživio sudar s brodom! 'Pokosio nam je ogradu, probio bok pa nas ostavio razbijene'

Kostelić doživio sudar s brodom! 'Pokosio nam je ogradu, probio bok pa nas ostavio razbijene'

Nedostaje mi moja obitelj koja je bila temelj i ishodište mojih sportskih uspjeha. Vjerujem da je čovjek najjači kad je sam, ali nije uvijek tako, napisao je Ivica Kostelić nakon nesreće

Proslavljeni skijaš Ivica Kostelić danas je sportski avanturist. Trenutno je član jedriličarske posade na regati Rolex Fastnet Race, renomiranoj regati s dugogodišnjom tradicijom, gdje se natječe u Klasi 40.

POGLEDAJTE VIDEO: 24 pitanja s Ivicom

Regata je startala danas na južnoj obali Engleske, a nakon "stresnog starta s jakim vjetrom do 30 čvorova" Kostelić je doživio nevjerojatan peh. Druga jedrilica zabila se u njegovu prouzročivši veliku štetu zbog koje ne zna hoće li uopće moći nastaviti. Kako kaže, krivac je upravo druga jedrilica koja se nakon sudara, po morskom kodeksu, nije zaustavila da bi pomogla Kostelićevoj posadi već ih je ostavila razbijene na pučini.

Ivica je u podužoj objavi na Facebooku pojasnio o čemu je točno riječ.

"Trebao sam malo vremena da se smirim poslije današnjeg događaja koji me je iznenada zabljesnuo i ostavio još neznane posljedice.

Start Rolex Fastnet Race Cherbourg je bio prilično stresan s jakim vjetrom od 25 do 30 čvorova i velikim brojem brodova. Naša Class40  startala je u istoj skupini s velikim Imocama. Ti brodovi od 60 stopa su brži od nas što je dodatno kompliciralo situaciju na startu i poslije njega.

Startali smo dobro, s prve linije i polagano se probijali prema izlasku iz Solenta jedreći uz vjetar na desnim uzdama kada nam je brod Class 40 #88 na lijevim uzdama oduzeo prednost prolaska. Pokušali smo ga izbjeći u zadnji čas, ali je #88 sasvim neočekivano okrenuo svoj pramac ravno u nas (umjesto da okrene u vjetar) i udario nas svom silinom u lijevi bok.

Njihov baštun je pokosio našu ogradu, probio naš prozor i zatim puknuo, a pramac broda udario je u naš lijevi bok, prouzročivši veliku štetu zbog koje smo se morali povući iz regate.

Poslije povratka u Cowes, pregledali smo vidljivu štetu. Osim ograde i prozora, na boku je otvoreno oštećenje trupa na vanjskom sloju vodenog balasta. Koliko je ozbiljno ovo oštećenje ćemo znati kada se u utorak vratimo natrag u našu bazu Port Chantereyne - Cherbourg  i obavimo profesionalnu procjenu.

Brod #88 "Earwen", koji je odgovoran za ovu nesreću, nije poštovao ni pravila ni pomorske običaje ni sportsko ponašanje nego je nastavio bez zaustavljanja i bez bilo kakvog kontakta s nama. 

Zdvajajući u marini u Cowesu, pišem ove retke i počinjem shvaćati težinu situacije koju mi je tek ova nezgoda otkrila. Ukoliko želite ozbiljno regatavati, Class 40 je složeni stroj o kojem se obično brine nekoliko ljudi. Ja sam spajam kraj s krajem već nekoliko sezona i guram, oslanjajući se na povremeni entuzijazam svojih prijatelja i managera, koji uz najbolju volju mogu tek djelomice shvatiti o čemu se radi. Dok sam bio bliže kući, entuzijazam je još i mogao pokretati projekt; daleko od doma sve je teže, a sadašnja situacija mi otkriva svu težinu mog položaja. Nakon dobrog početka sezone, optimistično sam gledao prema naprijed. Još danas ujutro moj brod je bio 9. u poretku prvenstva Class 40. Sada je upitno hoće li moći završiti sezonu.

Nedostaje mi moja obitelj koja je bila temelj i ishodište mojih sportskih uspjeha. Vjerujem da je čovjek najjači kad je sam- ali nije uvijek tako. Sada se još više divim svome ocu- kako li se osjećao kada je vodio pothvat bez premca, bez pomoći, sam i samouvjeren? Kakva je to divovska snaga...

I kada u nekoj crnoj noći radim na pramcu što zaranja pod valove, između dva udisaja, između dva vala, zabljesne me slika moje djece. Tada se pitam: što mi to treba? I nađem se u nedoumici. Kao sada."