Obavijesti

Sport

Komentari 2

Nekad borba, danas monopol: Svi dobavljači guma u Formuli

Nekad borba, danas monopol: Svi dobavljači guma u Formuli
1

Od 2011. godine talijanska tvrtka Pirelli vraća se u Formulu 1 i postaje jedini dobavljač guma. Talijani su treći najuspješniji proizvođač guma u povijesti Formule 1

VIDEO

Ukupno deset dobavljača guma sudjelovalo je u Formuli 1. U prvoj sezoni 1950. čak četiri tvrtke dostavljale su gume za bolide, a u nekoliko sezona bilo ih je i više. Konkurencija je bila jaka i nije bilo mjesta za greške, a danas se sve svelo na suprotno - monopol i upitnu kvalitetu.

Od 2011. godine talijanski Pirelli jedini je dobavljač guma u Formuli 1. Uhvatila je neke nostalgija za prijašnjim vremenima, ali Talijani su na grid unijeli više nereda nego kvalitete. Vozači se redovno žale na 'full wet' gume koje na kišnim utrkama nisu na razini zadatka, a rezultat toga u nekoliko navrata bio je start iza sigurnosnog automobila, što je s razlogom ljutilo gledatelje. Možda je došlo vrijeme da u Formulu 1 uđe još barem jedan dobavljač kako bi Pirelli dobio konkurenciju i brže ispravio mane.

Osim Pirellija, gume je dostavljalo još devet različitih dobavljača, a u to se vrijeme vodila velika bitka na tržištu. 

Goodyear

Tvrtka je osnovana 1898. u Akronu u SAD-u od osnivača Franka Seiberlinga. Od svih dobavljača u povijesti Formule 1, Goodyear je startao najviše utrka i odnio najviše pobjeda. Ukupno imaju 494 starta, a pobjednici utrka Formule 1 su 368 puta vozili na Goodyearu. U Formulu 1 su ušli 1964. godine, a zadnja sezona u kojoj su sudjelovali bila je 1998. godine. Prvu pobjedu ostvarili su 1965. godine na VN Meksika, a zadnja pobjeda je bila na VN Italije 1998.

Bridgestone

Japanska tvrtka osnovana je 1931. u Kurumi, a osnovao ju je Shojiro Ishibashi. Formuli 1 priključili su se 1997. godine. Zadržali su se 14 sezona, startali 244 puta i pobjedili u 175 utrka. Prvu pobjedu donio im je Mika Hakkinen u McLarenu na VN Australije 1998. dok su zadnji put slavili 2010. u Abu Dhabiju. U periodu od 2007. do 2010. bili su jedini dobavljači guma u Formuli 1.

Pirelli

Kompanija je osnovana 1872. u Milanu od osnivača Giovannija Battiste Pirellija. U Formuli 1 sudjelovali su već u prvoj sezoni 1950. godine, a iste je godine Giuseppe Farina osvojio naslov s Alfa Romeom na Pirellijevim gumama. Sjajan start za Talijane u Formuli 1. Nekoliko sezona Pirelli je bio u samom vrhu natjecanja, a na kraju 1958. godine privremeno se povlači. Na povratak se čekalo dugo, a uslijedio je 1981. godine. Protiv konkurencije nisu imali šansi, a nakon šest sezona slijedi dvogodišnja pauza i povratak u Formulu 1 1989. godine. Zadržali su se tri sezone i odnijeli samo jednu pobjedu od ukupno 48 utrka. Na ponovni povratak čekalo se 20 godina i od 2011. su jedini dobavljač guma u Formuli 1. Ukupno su startali 316 puta, a pobjedili su u 161 utrci.

Michelin

Francuski proizvođač posao je započeo 1889. godine. U Formuli 1 nastupali su u dva niza godina. Prva sezona u kojoj su startali bila je 1977. godine i natjecali su se do 1984. godine. Vratili su se 2001. i borbe su vodili s Bridgestoneom sve do 2006. godine, kada se konačno povlače. Od ukupno 215 startova, pobjedu su uzeli 102 puta. Prvi put su pobjedili na VN Brazila 1978., a zadnji put na VN Japana 2006. godine.

Dunlop

Dunlop je jedan od četiri proizvođača koja su sudjelovala u prvoj utrci u povijesti Formule 1. Tvrtka je osnovana 1889. u Velikoj Britaniji, a u Formuli 1 su startali ukupno 175 puta. Pobjedili su u 83 utrke, prvi puta na VN Monaca 1958., a zadnji put na VN Belgije 1970.

Firestone

Tvrtka osnovana 1900. u Akronu, SAD, također je startala prvu utrku 1950. U natjecanju su sudjelovali od 1950. do 1975. godine. Startali su 121 utrku, a pobjedili u njih 49. Prvi puta su pobjedili u Indianapolisu 1950., a zadnja pobjeda upisana je na VN Italije 1972.

Continental

Njemački proizvođač posao je započeo 1871. u Hanoveru. Upisali su svega 13 startova u utrkama Formule 1, a pobijedili su u čak deset utrka. Nastupali su od 1954. do 1958. godine. Prvu pobjedu zabilježili su na VN Francuske 1954., a zadnje slavlje bilo je na VN Argentine 1958.

Englebert

Oscar Englebert je 1877. osnovao tvornicu guma u belgijskom gradu Liegeu. U Formuli 1 su sudjelovali od samog početka natjecanja, a vrhunac su dosegli 1956. godine kada su pobijedili u pet utrka. U natjecanju su proveli devet sezona, startali su u 61 utrci i pobijedili u njih osam. Prva pobjeda ostvarena je 1955. na VN Monaca, a zadnji put su pobijedili 1958. na VN Velike Britanije.

Avon

Engleski proizvođač guma koji se nije proslavio u Formuli 1. U natjecanju su proveli ukupno sedam sezona, gdje su startali 29 puta. Avon je jedini dobavljač guma u povijesti Formule 1 koji nije ostvario niti jednu pobjedu u natjecanju.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 2
VIDEO

Velika tuga uoči derbija sezone: Sergeju Jakiroviću umrla majka
POČIVALA U MIRU

Velika tuga uoči derbija sezone: Sergeju Jakiroviću umrla majka

Sergej Jakirović uoči supervažne utakmice protiv Rijeke izgubio je majku Jelenu, doznaju 24sata. Njen će sprovod biti u utorak u Metkoviću kako bi se maksimalno mogao posvetiti utakmici na Rujevici

Čudo i spektakl u Ligi prvaka: Duvnjaka i Kiel svi su otpisali, a oni su napravili nemoguće!
NIKAD NE OTPISUJ NIJEMCE

Čudo i spektakl u Ligi prvaka: Duvnjaka i Kiel svi su otpisali, a oni su napravili nemoguće!

Prije tjedan dana Montpellier je potukao Kiel s 39-30, mnogi su ga otpisali unaprijed, ali takvo što se ne radi protiv Real Madrida u nogometu i Kiela u rukometu. I Montpellier je dobio lekciju, dok je Karabatić odigrao zadnju europsku utakmicu
Zlatan otkrio detalje privatnog života: Moja žena kuha i pere suđe, naša djeca nisu kao druga
SKROMNA OBITELJ

Zlatan otkrio detalje privatnog života: Moja žena kuha i pere suđe, naša djeca nisu kao druga

I kada je u pitanju odgoj sinova Maximiliana (18) i Vincenta (16), Ibrahimović ih je učinio poniznima i skromnima, nije im od početka pružao luksuz