Ovog vikenda 25. svibnja vozi se jedna od najpoznatijih utrka Formule 1, a s obzirom na manjak akcije koju smo posljednjih godina gledali u utrci u Monaku, čelnici F1 smislili su novo, posebno pravilo za ovu utrku!
VN Monaka: Najelitnija utrka F1 na kojoj je nemoguće pretjecati, zato su uveli posebno pravilo!
Kraj svibnja rezerviran je za Veliku nagradu Monaka koja predstavlja jedan od najprestižnijih događaja u automoto svijetu. Staza je posebna jer se vozi usred grada, a ovo su još neke zanimljivosti o najpoznatijoj utrci Formule 1.
Na kalendaru od 1950.
Utrka je u službeni kalendar stavljena 1950. godine kada je svjetski prvak u poretku vozača postao Talijan Giuseppe Farina, vozač tima Alfa Romeo. Tijekom godina VN Monaka postala je poznata kao jedna od najsporijih utrka sezone.
Nemoguće pretjecanje
Pretjecanje na ovoj stazi gotovo je nemoguće zbog konstrukcije staze pa se najčešće koristi strategija jednog zaustavljanja. Zbog toga su bitne kvalifikacije jer nerijetko u utrci nema nikakvih promjena u poretku.
Fairmontov zavoj
Vjerojatno jedan od najpoznatijih djelova staze u Formuli 1 je Fairmontov zavoj koji se vozi brzinom manjom od 50 km/h. Staza je karakteristična i po tunelu koji je najbrža dionica te trke. Brzina vožnje po toj dionici iznosi 260 km/h.
Trostruka kruna
U moto svijetu postoji naziv trostruka kruna koji se odnosi na VN Monaka, Indianapolis 500 i 24 sata Le Mansa. Utrka se vozi u 78 krugova, a na stazi je 19 zavoja.
Leclerc je prvi domaći vozač koji je osvojio utrku
Iako je Ferrarijev vozač Charles Leclerc prvi Monegažanin koji je 2024. osvojio utrku, prvi domaći vozač koji je nastupio na ovoj poznatoj utrci bio je Louis Chiron. On je imao 50 godina kada je osnovano Svjetsko prvenstvo za vozače, a prve sezone bio je treći na VN Monaka.
Novo pravilo!
S obzirom na manjak akcije koju smo posljednjih godina gledali u utrci u Monaku, čelnici F1 smislili su novo, posebno pravilo koje će vrijediti samo za ovu utrku! Naime, svi će vozači u utrci biti dužni stati barem dva puta u boksu.
Ovo bi pravilo moglo potaknuti neke nepredvidljive okolnosti u utrci, ali i priliku vozačima, kojima u Monaku nije lako prestizati druge bolide. Naime, u prošlogodišnjoj utrci top 10 je ostao isti kroz čitavu utrku u kojoj smo vidjeli svega četiri pretjecanja na stazi. Mnogi ljubitelji oktanskog cirkusa zbog toga su žestoko kritizirali utrku u Monaku, smatrajući da su moderni bolidi preveliki za takve ulice.
U svakom slučaju, Monako će uvijek imati posebno mjesto na kalendaru Formule 1, ali i u srcima brojnih obožavatelja i teško je zamisliti sport bez ove utrke.